תקשורת ומדיה

ביידן מאיים: נאסור ויזה לארה"ב על מתנחלים שפועלים באלימות

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן אמר לעיתון הוושינגטון פוסט: "הממשל האמריקני נערך לאסור ויזה לארה"ב על מתנחלים ישראלים שתוקפים אוכלוסייה פלסטינית בגדה המערבית" 

מערכת ice | 
ישראל, ארצות הברית (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
אמש (שבת), אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לוושינגטון פוסט כי הוא הנחה את שר החוץ אנתוני בלינקן ושרת האוצר ג'נט ילן, לקדם את מהלך איסור הויזה. "הייתי ברור ואמרתי גם  למנהיגים בישראל, אלימות קיצוניים נגד פלסטינים בגדה המערבית חייבת להיפסק. אלה  שנוהגים באלימות חייבים לתת על כך את הדין", כך אמר הנשיא האמריקני. 
על פי דיווח ב-CNN, הצעד מגיע על רקע חשש כי ישראל אינה ממלאת כראוי את חלקה בהסכם הפטור מוויזות לארה"ב שנכנס לתוקף בחודש אוקטובר. "לא אכנס לפרטי השיחות המדיניות הפרטיות שלנו, אך אנחנו מצפים מהישראלים להתמודד עם החששות האלה", אמר בשבוע שעבר דובר משרד החוץ האמריקני מאט מילר.
 
בנוסף נאמר כי מי "שפוגע בזכויות אדם" או מונע מאמצים להשיג את פתרון שתי המדינות, עלול להיות תחת סנקציות. במסמך פנימי נכתב שביידן רואה באלימות המתנחלים כ"איום רציני על השלום בין ישראלים לפלסטינים שמערערת את היציבות בכל רחבי המזרח התיכון".
אם הצעד הזה אכן ייצא לפועל, הוא יהיה חריג באופן יחסי להתנהלותו של הנשיא. מאז תחילת המלחמה ביידן נחוש יותר מבעבר לקדם פתרון מדיני כולל בין ישראל והפלסטינים, תוך ניצול התוכנית לסילוק חמאס מרצועת עזה והעברת השליטה שם לרשות הפלסטינית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה