דעות

"יחד ננצח"? דור הניצחון רוצה מודל מאחד ולא מפלג

חיפה כמודל מאחד כי רב המאחד על המפלג: בימים בהם אנחנו מבינים שצריכים לשנות גישה, לחשוב אחרת ולהיפרד מקונספציות ישנות, יש לחיפה הזדמנות לזרוח ולמשוך אחריה את כלל הערים בישראל לשינוי שכולנו זקוקים לו
דוד עציוני (צילום מיכה בריקמן)
טור מיוחד של דוד עציוני המתמודד על ראשות העיר חיפה: זה לא סוד שמדינת ישראל משנה את פניה בחודשים האחרונים, מלחמת חרבות ברזל תפסה אותנו בהפתעה מוחלטת והמחיר אותו שילמנו כחברה, כיהודים וכישראלים הוא קשה מנשוא. בזמן שטובי בנינו ובנותינו נלחמים כעת בגבולות והרבה מעבר לכך, אנחנו עומדים ערב הבחירות המקומיות כאשר אנחנו סוחבים איתנו עצב עמוק וצלקות, לכל אחד מאיתנו יש חבר או חברה, בן משפחה או מכרים שנפגעו בצורה כזו או אחרת במלחמה הנוכחית.
דווקא מתוך המקום הנמוך ביותר שהגענו אליו כחברה, כישראלים, כעם. זו חובתנו, כאזרחים, כישראלים, כיהודים לקום על הרגליים וליצור מהמחדל והמשבר הנוראי הזה. דור ניצחון חדש. אותו דור שלוחם עכשיו, בסדיר ובמילואים, אותם כוחות ביטחון עורף ומתנדבות ומתנדבים מכל הארץ. יצא מהחושך שעוטף אותנו אל האור של החברה החדשה שנבנה בישראל.
 
החברה החיפאית תמיד שמרה על עצמה ולא פעם כונתה - אי של שפיות וקיום משותף בישראל. המושג הזה חזר לא פעם ולא פעמיים בשנים האחרונות בו חווינו פילוג מהגדולים שידענו מקום המדינה. אנחנו ערב הבחירות המקומיות, אין ניצחון גדול מהמשך קיומנו והזכות הבסיסית שלנו כאנשים חופשיים וכחברה דמוקרטית לצאת ולבחור ולהיות אחראים על העתיד שלנו במדינה שלנו ובעיר שלנו.
וזו בדיוק ההזדמנות עבור חיפה שנדחקה בעשורים האחרונים אחורה והפכה מעיר מובילה לעיר שמשתרכת מאחור יחד עם הערים הנחשלות והעניות בישראל להיות זו שצומחת יחד עם החברה החדשה, המדינה החדשה ודור הניצחון שיוביל אותה קדימה לממש את הפוטנציאל שבה.
לעיר חיפה יש הזדמנות אמיתית בבחירות הקרובות לאחד את השורות אף יותר ולמש כמגדלור לכל מדינת ישראל החדשה. עיר שתכלול את כל החלומות שלנו ממשלה ישראלית, חילונים, נוצרים, מוסלמים, דתיים וחרדים חרדים, ימין ושמאל קואליציה מקיר לקיר. מה שקיים בחיפה לאורך עשרות שנים, צריך להתקיים גם בהנהגה. נגמר לישראלים הזמן לבזבז על פילוג.
 
העיר חיפה חייבת לצאת מהמצב הנוכחי ולהיות מגדלור של אחדות דמוקרטית ישראלית. שותפות גורל שמתקיימת יום יום בחיפה חייבת להגיע למועצת העיר ולהנהגה המקומית ומשם לערים נוספות ולהנהגה הארצית. אמרנו שיחד ננצח הגיע הזמן של הדור שלנו, דור הניצחון לעשות זאת.
הכותב: דוד עציוני המתמודד על ראשות העיר חיפה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה