דעות

ערביי ישראל אחוזי הלם מאז ה-7 באוקטובר וזו בשורה משמחת

ריבוי החזיתות מתרחש ברקע של הנהגה פוליטית מאד לא אחידה ונוכח מחאה אזרחית גדולה. אנו חשים את הקרע גם בנושא החזרת החטופים, שהחמאס ממשיך ו״משחק״ מול נושא רגשי וכאוב ברמה לאומית. לכך נוספו לאחרונה, גם הוויכוח וחילוקי הדעות בסוגיית גיוס החרדים שמאיימת על שלמות הממשלה
יעקב פרי (צילום ויקיפדיה)
לעניות דעתי וידיעתי, מדינת ישראל מאוימת מכמות כה גדולה של חזיתות נפיצות. מלבד המערכה הקשה בדרום, צה״ל מתמודד יום יום בגבול הצפון, שם צריך להתכונן למלחמה ארוכה מול החיזבאללה, אויב מר ואכזר.
החיזבאללה תכנן זה מכבר לכבוש ישוב ישראלי, לבצע טבח ביושביו ולהרחיב פעולתו לישובים סמוכים. עדות חייה לכך מצאנו במנהרות שחדרו לישובים בגבול הצפון ושסיכולן מנע טבח דומה לזה שחווינו בגבול רצועת עזה. גם המיליציות הפרו-איראניות על ציר רמת הגולן, מחייבות טיפול וערנות מתמידה.
התימנים מנסים כל העת לפגוע באילת וסביבתה. מערכות ההגנה שלנו מספקות מענה הולם, אך הדבר מחייב ערנות והשקעת כוח שיהיה מוכן להתערבות באזור רחוק מאוד מבחינה גיאוגרפית ומסובך לפעולה.
 
אזור יהודה, שומרון וירושלים, פעילות מאד ומחייבות איסוף אינטנסיבי ויכולות סיכול תכופות. עליית מפלס הטרור באיו״ש מעסיקה כוחות רבים, שבאים במקום הצבתם בגבולות. לשמחתנו ערביי ישראל שומרים על שקט יחסי, הנובע בעיקרו מההלם שאחז אותם, כתוצאה מה-7 באוקטובר.
ריבוי החזיתות והפעילות הרבה, בא על רקע של הנהגה פוליטית מאד לא אחידה ועל רקע מחאה אזרחית גדולה. אנו חשים את הקרע גם בנושא החזרת החטופים, שהחמאס ממשיך ו״משחק״ מול נושא רגשי וכאוב ברמה לאומית. לכך נוספו, לאחרונה, גם הוויכוח וחילוקי הדעות בנושא גיוס החרדים, נושא שמאיים על שלמות הממשלה - מצב מורכב, מסובך ומאד קשה לפתרון.
הכותב: יעקב פרי, ח"כ ביש עתיד וראש השב"כ לשעבר
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    גם אתה לא עשית צבא
    גוטה 03/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד כמה שאני זוכר, גם אתה לא שירתת בצהל. נכון?
    סגור
  • 9.
    גיוס החרדים, נושא שמאיים.....
    קראט 03/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין דבר קל מזה. יש בכנסת רוב ברור לביטול השפעת הרבנים, הפרדת הדת מהמדינה, אבל כל הפוליטיקאים מסוג ו' מפחדים לעשות יד אחת להציל את המדינה , עדיף להם להציל את השלטון החרדי/נאציונליסטים שלהם, ולא לשכוח לזרוק פופקורן בזמן ישיבת ממשלה מירי.
    סגור
  • החרדים והשרות בצהל
    פורח אורח 04/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היהפוך כושי עורו? כמובן שלא!!!!! האם החרדי ישרת בצהל? כמובן שלא!!!! האם החרדי יקח אתנן מהמשלה?? כמובן שכן!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 8.
    באויב, הסכנה הכי גדולה לא נגעת
    ארק 03/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם מתוך בורות, טקטיקת בת יענה, או פחד מהממונים עליך. האויב הכי גדול הוא הסמרטוט שקורא עצמו צה'ל, ויחד איתו ממשלת הנאציונל-ליסטים. ערימה של אפסים/שודדי הקופה הכללית
    סגור
  • 7.
    איזה טיפש ראש השבכון הזה, הם בהלם מהקלות שבה הפסדנו
    אנונימי 03/2024/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הם עכשיו עומדים מהצד ומתבוננים, הם מאוד דתיים, אם יקרו להם עוד ניסים , הם יתחילו לדבר בינם לבין עצמם שהגיע הזמן שאליו פיללו עשרות שנים, והציונות הולכת להכחד, אז הם יצטרפו למאבק עם דם על השיניים ומה שעשה לנו החמאס יתגמד.... החצוצרן הטיפש לא מבין את כל זה ובגלל זה קרה האסון, ראשי הבטחון שלנו פשוט דפרים
    סגור
  • טען עוד
  • מדויק (ל"ת)
    ארק 03/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    לא אחוזי הלם הם נמצאים בהיכון תמידי
    צונאמי 03/2024/19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הייתי נזהר יותר מפרי במיוחד על רקע השבת השחורה והבטחות גורמי בטחון וממשלה שהחמאס מורתע ולא יפעל.האלימות במגזר הערבי גוברת,כמויות הנשק האמלח והקשרים עם ארגוני טרור בהם גם השפ מתקיימים באופן שוטף ואל לנו לטעות או לטעת תחושה או הרגשה כאילו ערביי ישראל בהלם או מורתעים,לצערי הם בדיוק להיפך ומי שמסייעת להם בין היתר זו מערכת המשפט הישראלית שאינה מכבידה ידה ועונשיה על העבריינים ארגוני הפשיעה והמחבלים מקרב ערביי ישראל,משחררת ראשי ארגוני פשיעה או מענישה אותם בכל מיני עיסקאות תמוהות במקום לשגר אותם לתקופות מאסר של למעלה מעשרים שנה,לא לאפשר להם להשתחרר על רקע מצוקת מקומות בבתי הכלא ולדאוג לבידודם ולמינימום הצרכים שחייב אסיר בכלא.השבכ המשטרה וגורמי אכיפה חייבים לפקח בצורה תמידית מיידית ומיטבית על ערביי ישראל,כי אין היום אמון בכל מה שנקרא ערביי פלשתין או ערביי ישראל או ערביי עזה.
    סגור
  • 5.
    חצוצרה מחצצרת
    טרומבון 03/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תגיד את כל התובנות אתה משמיע מנשיפה אחת אבל לא ברור עם מהפה או מהישבן אבל ברור שמרחת את כולם שנים רבות בלופר חחחח......
    סגור
  • 4.
    אחרי שהליצן הזה מנסה להרגיע אותנו אני דווקא נכנס ללחץ מ
    זאב 03/2024/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מומחים לאנטי ביטחון
    סגור
  • כל הבטחוניסטים למיניהם בדור הנוכחי ש.ל
    ארק 03/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם מומחים רק בלסחוט תנאי שכר ופנסיות בגיל 42. בשביל להבין מה קורה יש רק לקרא היסטוריה של ה"עם" היהודי. כל 2-3 דורות "קמים עלינו לכלותינו" והקב'ה מפהק, מתהפך על הצד השני וממשיך לנחור. כל מה שצריך בשביל להבין את התהליך הזה זה להוריד את הכיפה מהראש-- כדי שתכנס קצת תבונה, ולקרא את התהליכים ההסטוריים של ה"עם" הזה. בפרט להתרכז בפילוג עשרת השבטים, חורבן א חורבן ב, חורבן ג (בר כוזיבא והרבי ששלט בו) ועכשיו יבוא חורבן ד בעזרת אשם ע'י הרעבע ששולטים בנו. נתראה שוב בעוד 2000 שנה
    סגור
  • 3.
    מילים כדורבנות
    רויטל 03/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק לגמרי. לא שאנחנו לא מבינים זאת לבד. אבל, בכל זאת דברי חכמה!
    סגור
  • 2.
    הבנאדם גאון (ל"ת)
    עק 03/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    כן.. ואתה היית בתזמורת צה''ל (ל"ת)
    אורי 03/2024/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור