דעות

הביטוח לאומי הציל את מדינת ישראל בשעותיה הגורליות

המדיניות שלי ברורה, אנחנו מטפלים בכל מבוטח בחרדת קודש ויחס הולם. לצד המקצועיות, ערך החמלה הוא המצפן שלנו. בזמן שכולם נאלמו דום עובדי הביטוח לאומי הסתערו על המשימה הקשה, גילו תושייה ותעוזה והובילו מהלכים מרחיקי לכת לטובת האזרחים 
יואב בן צור (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בשביעי לאוקטובר מלחמת פתע נפתחה בדרום הארץ וזעזעה את כלל המערכות של מדינת ישראל. כבר בשעות הראשונות לטבח הנורא שהתרחש ביישובי העוטף, מדינת ישראל ספגה אבדות קשות וכואבות מנשוא. 814 נרצחים הי"ד, מתוכם 39 תינוקות רכים, ילדים, נערים ונערות. אלפי פצועים ומשפחות רבות שנכנסו בן רגע למעגל השכול והאובדן.
בימים הראשונים למלחמה ביקרתי ביישובי עוטף עזה שעברו את הטבח האכזרי, המראות פצעו את ליבי, הנפש לא יכלה להכיל את גודל הרוע והאכזריות. מתקומתה של מדינת ישראל, לא חווינו מכה כה קשה של טרור אכזרי ורצחני. זוכר אני את ריח המוות שהכה באפי בכניסה לישוב בארי - הגן עדן שנהפך לגיהינום. בסיור בין הבתים נגלו לנגד עיניי המחזות המדממים והרעידו את נימי נשמתי.
 
מראה הזוועות זעק מכל עבר את זעקת המוות האיומה ואת רגעי האימה - אזרחים שנלחמו בידיים חשופות מול מרצחים צמאי דם ללא יכולת להגן על עצמם ועל בני משפחתם.
יחד עם הנהלת הביטוח לאומי ירדנו לשטח, השתתפנו בהלוויות הקדושים וביקרנו את המשפחות השכולות, הבטתי בעיניהם הזועקות שכול, והבטחתי להם - ביטוח לאומי לא יעזוב אתכם, נעמוד לצדכם ונרכין ראש ברגעים הקשים ונחגוג אתכם יחד ברגעים השמחים. משמחת תורה עד עצם היום הזה, תחושת השליחות ואחריות הלאומית מלווה אותי בכל הצמתים והחלטות הגורליות שנדרשתי להחליט לטובת אזרחי ישראל.
כבר בשעות הראשונות לטבח, עובדי הביטוח לאומי התגלו בשיא תפארתם, בהענקת השירות לאזרחים, לנעדרים, הפצועים, העקורים מביתם והמשפחות השכולות. עובדי הביטוח לאומי הצילו את מדינת ישראל ונווטו אותה בשעות הכי גורליות שפקדו אותה בכל עשרות שנותיה. בזמן שכולם נאלמו דום עובדי הביטוח לאומי הסתערו על המשימה הקשה, גילו תושייה ותעוזה והובילו מהלכים מרחיקי לכת לטובת האזרחים בשעתם הקשה. לצד המקצועיות והניסיון הרב, עובדי הבטל"א גילו סולידריות אזרחית וערבות הדדית שאין בנמצא בשום מדינה בעולם.
 
ראשת הממשלה דאז גב' גולדה מאיר אשר הקימה בשנותיה הראשונות של מדינת ישראל את הביטחון הסוציאלי לאזרח, בנתה את ערכי המוסד לביטוח לאומי על יסודות של רגישות וחמלה. כממשיכי דרכה, המדיניות שלי ברורה, אנחנו מטפלים בכל מבוטח בחרדת קודש ויחס הולם. לצד המקצועיות, ערך החמלה הוא המצפן שלנו. שבועות ספורים ערב חג חירותנו, בזמן בו חירות עמנו על מדינתו אינה שלימה ויקירנו נמקים בשבי החמאס, יחד עם כל אזרחי ישראל נושא תפילה לפני היושב במרומים לרפואת הפצועים, והצלחת החיילים.  שיחזרו החטופים במהרה בריאים ושלמים בגופם ובנפשם, ושבו בנים לגבולם.
הכותב: שר העבודה והביטוח לאומי מטעם תנועת ש"ס - יואב בן צור
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כאשר ראיתי מי הכותב כמעט וזנחתי
    ייייייישששששש 04/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני ממש קראתי בשקיקה הכתבה כל הכבוד לשר העבודה והרווחה
    סגור