דעות

הפרסום יתאושש? תלוי בהחלטת משפחת רה"מ לגבי ערוץ 10

גינגי פרידמן מגלגל את כדור המשבר בענף הפרסום לידיי 'משפחת ראש הממשלה': "אם היא תסרב להתרצות וערוץ 10 ייסגר, הענף יכנס לסחרור"
לאחרונה פנו אלי ממערכת החדשות של ערוץ 2 וביקשו לראיין אותי על המיתון בתעשיית הפרסום ובין השאר נשאלתי גם לדעתי על עתיד הענף והאם אני צופה יציאה מהמשבר.
תשובתי המיידית היתה שזאת איננה הפעם הראשונה ולא השנייה שענף הפרסום חווה משבר. נער הייתי וגם זקנתי ועברתי לא מעט משברים דומים. קשים יותר וקשים פחות ועל כולם חל אותו חוק טבע בסיסי, האומר: מה שעולה חייב לרדת ומה שיורד בסוף יעלה. (נכתב על זה אפילו שיר שהיה ללהיט בינלאומי) כך היה בעבר וכך יהיה גם הפעם. השאלה היחידה העומדת על הפרק היא כמה זמן יידרש כדי לעלות מהשפל.
לאחר שסיימתי את השיחה עם הנציגה של ערוץ 2 נזכרתי שבעקבות המשבר ב-2002 כתבתי טור בדה מרקר תחת הכותרת \"מהי מהירות החושך?\" הטור דן בדיוק בסוגיה הזאת ובהשלכות המשבר על הענף כולו.
חיפשתי את הטור ההוא, קראתי אותו מחדש ושמחתי להיווכח שמה שהיה אז עוד לא חזר. הפיטורים ההמוניים עוד לא התרחשו, מפרסמים עוד לא נעלמו ומשרדי פרסום קטנים עוד לא נסגרו.
שני האינדיקטורים הרגישים ביותר למשבר בענף, הם:
1.הפרילאנסרים חוזרים לחפש משרות קבועות.
2.מחוסרי העבודה מפסיקים להיות בררנים ומוכנים לקבל כל משרה.
ובכן, שני האינדיקטורים הללו מתעתעים, בשלב זה. מצד אחד הפרילאנסרים באמת חוזרים בהמוניהם להתדפק על דלתות משרדי הפרסום בחיפוש אחר משרות קבועות אבל מצד שני מחוסרי העבודה עדיין בררנים מאוד ומוכנים לקבל אך ורק משרות העונות בדייקנות מלאה על דרישותיהם.
אז באשר לשאלה מהי מהירות החושך או במלים אחרות כמה זמן יעבור עד שהענף יצא מהחושך אל האור, אי אפשר כמובן לספק תשובה נחרצת אבל אני מוכן, בכל זאת, להסתכן בתחזית.
לדעתי, ברבעון הראשון של השנה החדשה נראה את האור שבקצה החושך. למה אני חושב כך? כי אני חושב שהמפרסמים הגדולים שנבהלו מהמחאה החברתית והתכנסו בקונכיותיהם יתעשתו ויתגברו על פחדיהם, אחרי הכל הם חייבים להתחרות על השוק, הם לא יכולים להרשות לעצמם להיעלם לגמרי. גם משרדי הפרסום חייבים להמשיך לתפקד ולשרת את לקוחותיהם ואי אפשר לעשות זאת ללא עובדים ולכן הם יעשו כל מאמץ להיאחז בעובדיהם הטובים.
המשתנה היחיד שיכול לערער את התחזית שלי הוא עתידו של ערוץ 10
ובעניין זה הכל תלוי במשפחת ראש הממשלה. אם המשפחה תתעקש ותסרב להתרצות והערוץ אכן ייסגר, הענף כולו יכנס לסחרור. התחרות תיעלם, זמן האוויר לפרסום יפחת משמעותית, מחירי הפרסום יעלו ואלפי מפוטרים לכל רוחב ועומק התעשייה, יהפכו את קערת התחזית שלי על פיה. וכאן עלי להודות שאינני יודע לצפות את תגובותיה של המשפחה. אשר על כן, לא נותר לנו אלא להמתין ולראות מי יגבר, נקמנותה של המשפחה או חמלתה?
הכותב הוא מנכ\"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    קישקוש באלאבוש
    עזרא מועלם 12/2011/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוגת הפרסום בארץ עלובה ומעליבה. 500 שקל לנפש. אולי קצת יותר 550. ההוצאה בארצות המערב היא פחות או יותר אותו מספר רק בדולרים. כלומר הענף כאן עלוב. מי אשם? הרבה גורמים אבל בראש ובראשונה העדר תחרות אמיתית המשק הריכוזי לא באמת מדרבן פירמות לשפוך כסף על פרסום. אם ביבי אשם במשהו אז זה בתיפקודו הלקוי כרגולטור שלא פתח את המשק לתחרות. אשתו, (הדוחה והקצת מפגרת) לא קשורה לתחום הפרסום. ערוץ עשר לא היה נסגר ולא היה חש מאויים אם עוגת הפרסום בישראל היתה סבירה. המנכל הנחמד של הערוץ לא היה נדרש למפגשים שבועיים עם היצור הדוחה הזה כרמל שאמה ואיש לא היה משתין לכיוון של אדלסון כשזה היה משסה בבעלי הערוץ את עורכי דינו הנאלחים.
    סגור
  • 7.
    אל תתיחס לתגובה הבוטה של 6 נישמע מתוסכל.. (ל"ת)
    גינגי תתעלם מטמבלים 12/2011/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    תפסיק לבלבל את המוח ותפרוש כבר
    רועי 12/2011/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גינגי הגיע הזמן שתפרוש, אתה כבר לא רלוונטי, מה הקשר של ענף הפרסום לערוץ 10 תתחיל לכתוב דברים שיש בהם טעם והשכלה ולא בושה לענף
    סגור
  • תגובה לדווקא יש קשר הדוק ביותר
    רועי 12/2011/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני 5 שנים לא היה ערוץ 10 והענף התפרנס טוב, ענף הפרסום נמצא במצוקה בגלל המחאה החברתית ששיתקה את כלל הלקוחות לפרסם. כל מה שקורה בערוץ 10 הוא ספין תקשורתי והוא לא יסגר, זה נסיון של הערוץ להוריד את המחויבות שלו כלפי המדינה
    סגור
  • לרועי
    רעות 01/2012/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לידיעתך, ערוץ 10 קיים כבר כ-10 שנים... הלוואי והיה מדובר רק בספין תקשורתי, אך עתיד הערוץ באמת לא ידוע. הערוץ לא רוצה להתנער מהחובות למדינה, ביקשו דחייה, אך לממשלמה יש אינטרסים לסגירת הערוץ, זה לא סוד... ענף הפרסום יושפע מאוד אם הערוץ יסגר וגם הדמוקרטיה במדינה המתדרדרת הזו...
    סגור
  • טען עוד
  • דווקא יש קשר והדוק ביותר
    הצופה 12/2011/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאיפה נראה לך שערוץ 10 מרוויח (לפחות אמור להרוויח כסף) מהאגרה? כמה טיפש אדם יכול להיות?זה כואב?
    סגור
  • 5.
    נכון שהמשפחה התחילה עם הסחרור
    סמולני 12/2011/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל בסופו של דבר מי שיקבע יהיו בעלי המניות והם לא מוכנים להמשיך לממן את הערוץ.
    סגור
  • 4.
    ענף הפרסום כורת את הענף עליו הוא יושב
    מר קטינג 12/2011/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני באמת מתפלא עליך,המפתח לעתיד ענף הפרסום בידי משפחת המלוכה.נו באמת יש גבול לשטויות. עתיד ענף הפרסום מושפע ראשית מהמשבר הכלכלי הכללי בלי קשר לערוץ זה או אחר ובלי קשר לאף משפחה. שנית ענף הפרסום משך שנים ניסר אט-אט עם הסופר-קומישן השמנמנים את הענף ,במיוחד זה של ערוץ 10. את הפרסומאים מעניין הערוץ לא כאלטרנטיבה לערוץ 2 או עוד ביטוי לקולות העם (לא שהוא ממש כזה,אבל ניחא) אלא כתרנגולת שלפחות עבורו הטילה ביצי זהב .גם כשהערוץ אכל מתוך צלחת פח (ואנחנו יודעים מה הוא אכל).
    סגור
  • 3.
    שקר.
    המוציא לאור 12/2011/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העצמאיים והפרילאנסרים - ממש לא חוזרים לדפוק על דלתות משרדי הפרסום, מעניין, לגינגי יש משרד כוח אדם שממען את מחפשי העבודה למשרדי הפרסום - אולי בענף של גינגי יש שפל? אולי לו לא הולך אז הוא מודיע שחור על גבי פורום שיש ביקוש לעבודות במשרדים כדי שתיווצר לו עוד קצת עבודה? ההפך הוא הנכון - אנשים היום מחפשים להרוויח כעצמאיים ולא כעבדים במשרדי פרסום חזיריים שבקרוב יפלו כמו דומינו בגלל אותם עצמאיים. הכתבה הזו היא כמו לא אובייקטיבית וחבל.
    סגור
  • נגד מי אתה לא?
    יהודה 12/2011/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה שאין אחד בתגובתך שאתה לא יוצא עליו. קח אוויר, תקרא בין השורות מסרים אחרים ממה שמצאת לנכון להתפקס עליו...
    סגור
  • 2.
    ואם המחאה תחזור בפסח...
    ג'יימס 12/2011/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם יהיה לנו עוד רבעון של טלטלה? הצמדת שוק הפרסום למחאה הוא כיוון לא נכון שלקחו על עצמן החברות הגדולות וגם הבינוניות במשק. הבעיה בסופו של דבר נופלת על חברות הפרסום שנאלצות לפטר עובדים (חלקם מוכשרים וחלקם לא). בתור אחד שחי בתעשייה ההרגשה היא שאיפשהוא העתיד לוט בערפל!
    סגור
  • 1.
    אני רק שאלה (ל"ת)
    מה זה מששלה? 12/2011/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור