דעות

האם בשטראוס יכלו לזהות מבעוד מועד את המשבר הנוכחי?

התרבות העסקית של מנכ"לים בנוגע למשברים ומחאות היא שטחית - הוא שוכח מהר ובטוח שיודע הכל. הצרכן הישראלי התעורר, המנכ"ל עדיין ישן
גילי כהן |  11
חוץ מעצי האורן, השריפה בכרמל הציתה גם את התקשורת הישראלית. נולדו ביטויים חדשים כמו \'סופר טאנקר\', התחדדה מערכת היחסים בין המנחים של הטקסים הממלכתיים ליועצי התקשורת וההסברה וכמובן שוב חיפשו איזה ראש לערוף.
בקיצור אין חדש תחת השמש, פגשנו שוב את פרשני הבדיעבד, שוב ביבי חזה את זה מראש ושוב לינדשטראוס כתב שיקים בלי כיסוי.
בואו נתמקד רגע באותם \"אנשי הבדיעבד\" - אותם פרשנים ויועצים, אותם ח\"כים שמנסים לקפוץ על תפוח האדמה הלוהט ולזכות לכמה דקות תהילה או לפחות להסיט מעצמם את האש או אותם פרשני ספה שיושבים בסלון ביתם רגל על רגל עם כוס קפה שחור (טורקי כמובן) ומלינים על מצב המדינה ושהם ידעו שזה יקרה כי האחיין שלהם כבאי.
חוכמת הבדיעבד שהיא תוצר לוואי תרבות ה\"יהיה בסדר\", אינה נחלתם הבלעדית של הגופים הממשלתיים היועצים או פרשני הספות, היא נפוצה גם בחברות המסחריות. בשיחה עם מנכ\"ל של אחת החברות הגדולות במשק שחוו חרם צרכני שדעך לאחר מספר שבועות, הצענו לו - לאור לקחי העבר - לזנוח את שיטת הטיפול הישנה, קרי שיטת טיפול המשבר בדיעבד (או בשמו האחר טיפול ה-post crisis הידוע בו היועץ עסוק בעיקר בהערכת נזקים ומנסה בדרך כלל ללא הצלחה רבה למזער את הנזקים העתידיים ולעצור את המבול) והצענו לו לאמץ את גישת ה-pre crisis.
הוא ענה לנו ביהירות מנכ\"לית טיפוסית ומלאת פאתוס, שאין להם צורך בשום שינוי פרסונאלי או עניין במערכת כלשהי או בציטוט מדויק יותר \"אנחנו בטוחים ורגועים בעניין הזה\". מיותר לציין כי יומיים לאחר פגישתנו, נחת לפתחו של המנכ\"ל הנ\"ל משבר שהתחיל בפייסבוק ומדיר שינה מעיניו עד היום ועוד רחוק מלהסתיים.
אמנם יהיו שיאמרו שגם אני משתמש פה בחוכמת הבדיעבד אבל לעיתים כדי לרפא מחלה אתה צריך להשתמש באותו הנגיף שחולל אותה.
לצערי, התרבות העסקית של המנכ\"לים של החברות הגדולות בעיקר בנוגע למשברים ומחאות בישראל היא בדיוק כמו התרבות של הצרכן הישראלי הישן - שטחי, שוכח מהר ובטוח שהוא יודע הכל. אבל בעוד הצרכן הישראלי התעורר, הם עדיין ישנים! הם עדיין מקובעים באותן שיטות ואותם יועצים ישנים, שבשבילם הפייסבוק היא בסך הכול \"עוד זירה\" ובכלל יש להם \"מומחה\" שמבין \"בדברים האלה\".
אותן מנכ\"לים לא מבינים את מה שלא הבינו ותיקי הפרסום בארה\"ב ולשם כך נפתחו סדנות \'הייפר איילנד\' וכי החשיבה חסרת היצירתיות מביאה את החברות שלהם כצאן לטבח בגלל אותו קיבעון מחשבתי, בגלל אותה מנטאליות של \"יהיה בסדר\" או בגלל אותם קשרים אישים שהפכו כבר לקשר כל כך מסובך שכבר לא ניתן להתירו (או כולם ביחד).
אז מהי אותה גישת ה-pre crisis?
אותה הבנה כי אי-זיהוי מקדים של מחלות, יכול להביא את החולה למצב בלתי הפיך ובלתי ניתן כמעט לרפוי, פיתחה מגוון מחקרים ושיטות לזיהוי מוקדם של מחלות וזיהומים שיעזרו למנוע את התפשטותן. ברוב המקרים הגוף כבר שלח איתותים על כך שמשהו לא טוב קורה אבל החולה התעלם מהאיתותים או לא זיהה אותם בזמן.
על אותו בסיס פיתחנו את שיטת ה-The Five Senses. בסיס השיטה מושתת על מערכת סנסורים וחיישנים אנושיים וטכנולוגיים המדמים את מערכת החושים המספקים לנו התראות בזמן אמת הנאספים למאגר נתונים ונחקרים בעזרת \"תוכנת מוח\" מעניקה לנו תמונה מלאה על האיומים וההזדמנויות המתרחשים בגופנו ומחוצה לו.
המערכת מסוגלת לזהות איומים בזמן אמת ועל ידי מפת מקרים ותגובות, יכולה לבחור האם להגיב מיידים ולנטרל את האיום לפני שהוא מזהם את הגוף או רק לסמן אותו ולעקוב אחר התפתחותו. גישת ה-pre crisis מעניקה לנו את היתרון לזהות את המשבר עוד שהוא אדווה קטנה ולפני שהוא הופך לגל עצום או צונמי בלתי ניתן לעצירה.
אז אחרי שסיימתם לקרוא את הכתבה הזו, יש סבירות גבוהה שגם אתם תצטרפו לאותה קבוצת אליטה מכובדת של חכמי הבדיעבד, רק שהפעם אל תגידו שלא אמרנו לכם.
גילי כהן בעלים ומנכ\"ל משותף של חברת G GROUP
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    תותח!!! (ל"ת)
    סרג'יו 02/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    נישמע חירטוט עם מילים גבוהות וסתמיות... (ל"ת)
    מנכ"ל 02/2012/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    בעניין של שטראוס לא רק שיכלה לזהות- היא הוזהר
    האלמנט 02/2012/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שטראוס ועופרה בראש הוזהרה ללא הפסק במשך שנה שלמה שהיא הולכת להיות הבאה בתור אחרי תנובה- באופן מאד ישיר הן בכותרותוהן ברשת! אפשר לומר ששטראוס ממש טמנה את ראשה באדמה - כי לא הית ה חברה שקיבלה הזהרות כמו שטראוס - אפילו תנובה לא קיבלה הזדמנות ,אלה ישר חטפה מטר יריות ישיר לראשה ,אך לשטראוס נאמר בפירוש ,קודם תנובה אחרי זה את! כך שתובה לא יכול היתה להתכונן,ושטראוס קיבלה הזדמנות הן להתכונן והן לצפות מהצד בלינץ' שחטפה תנובה - וכך להחיל בסדרת הקלות לציבור מה שהיה עוזר לה לא לחטוף את המכות הנוכחיות! שטראוס פשוט עשתה שגיעה לא נתפסתעל הדעת!!!
    סגור
  • 8.
    כמה חרטא
    אלברט 02/2012/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה קשקושים, מודל עלאק...כותב כמה מילים באנגלית וחושב שזה מרשים מישהו
    סגור
  • 7.
    צודק! הבעיה שכולם
    נטלי 02/2012/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקועים
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    הבחור הוא דיי קריקטורה (ל"ת)
    שולי 02/2012/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    התכוונת לומר במילים פשוטות: תכנית מגירה?
    פנינה 02/2012/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה מילים גבוהות ותיאורים על גבי תיאורים למשהו כל כך בסיסי בתחום יחסי הציבור?. פעם קראנו לזה: תכנית מגירה לקראת משבר. לא היו חיישנים, לא היו מחלות וזיהומים. זה לא מדע הרפואה, לא להגזים עם האליטיסטיות. היו סימנים למשבר שמתעורר - ומיד ננקטו צעדים לבלימה. כן יצירתיות. כן התנהלות תחת משבר שונה מימי חול. אבל למה לקחת דבר כל כך פשוט ולהפכו למסובך ומתוחכם כל כך? ממתי הפכנו אנשי יחסי הציבור למינימום מדעני גרעין??
    סגור
  • 4.
    זווית מאוד מרעננת הייתי אומר.
    יואב 02/2012/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גילי, אתה בחור מאוד אינטליגנטי ויש לך הסתכלות אחרת ולמען האמת מעניינת מאוד על העולם השיווקי.
    סגור
  • 3.
    כולנו חשוכי מרפא
    גילה 02/2012/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפרופו הדימויים מתחום הרפואה, זה כבר פתולוגי, גם אם לומדים לקחים, חכמים בדיעבד, הזכרון של כולנו קצר וכולנו סלחנים שוכחים: מצמרת השררה, עבור בבכירי המשק וגם אנחנו - אבל הדברים של כהן עשויים אולי לנער אותנו...
    סגור
  • 2.
    כל מילה בסלע
    אנונימי 02/2012/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה נכון בדיעבד!!!
    סגור
  • 1.
    הסיכון של שטראוס השתלם, משתלם וישתלם
    בני 02/2012/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברה עדיין בשורה הראשונה במדפים ררק אליטת אינטרנט קטנה יוזמת רעש ועושה רעש עצום. משהו כמו השלושה מנדטים של מר"צ
    סגור