דעות

מלכלוכית לסינדרלה: על המהפך המיתוגי של העיר באר שבע - בזכות הכדורגל

מה שלא הצליחו לעשות ההיי-טק, האוניברסיטה, התיאטרון, מוזיאון הילדים, שיקום העיר העתיקה והפרחת הנחל המיובש, הצליחו אצטדיון חדש ואליפות היסטורית לעשות. גיל סמסונוב על המיתוג של בירת הנגב
גיל סמסונוב |  5
האליפות של הפועל באר שבע (צילום אסף הופמן, באדיבות אתר ישראל ספורט)
דווקא הכדורגל יביא בזמן הקרוב לחשיפה את המהפך שעברה העיר באר שבע. מעטים מכירים עד כמה התפתחה בירת הדרום והנה דווקא האליפות של הפועל המקומית היא זאת שפותחת צוהר לישראלים אל באר שבע החדשה.
עד לפני כמה ימים יכולנו לשאול ישראלים, ודאי מאזור המרכז, על באר שבע, והיינו מקבלים אסוציאציות של מדבר, נגב ועוני, בו בזמן שבירת הנגב נמצאת דווקא בדרך הבטוחה להיפוך לבירת הסייבר של ישראל, כאשר ראש העיר רוביק דנילוביץ' השכיל לגייס את ראש הממשלה ו-3 הממשלות האחרונות והוביל לפיתוחו של פארק קרסו למדע, הקמפוס הצפוני של האוניברסיטה, הפקולטה לארכיטקטורה עם מכללת סמי שמעון ,SCE והמרכז הרפואי החדש לצד בית החולים סורוקה.
באר שבע זינקה לצמרת התרבותית של ישראל עם תיאטרון באר שבע, הקמת משכן לאומניות הבמה, מוזיאון ילדים אטרקטיבי (הלונדע) ובפתח העיר ייפתח סינמה-סיטי מודרני, כאשר השבוע כבר ייחנך מתחם yes פלאנט. גם איכות החיים והסביבה עברו מהפך עם פינוי פיקוד דרום מהעיר העתיקה והפיכת המתחם לאזור תרבות ובילוי, הקמת הפארק הענק של נחל באר שבע והזרמת מים בערוץ הנחל, תכנון הספורטק ופארק המים.
ועכשיו כולם מופתעים לגלות עד כמה התקרבה באר שבע למרכז והמרכז התקרב אליה עם הרכבת וכביש 6 שמנגישים את באר שבע, שתהנה מעיר הבה"דים וכבר מתכננת עוד 5 שכונות חדשות ו-20 אלף יחידות דיור לעיר הצעירה שכ-40% אחוז מתושביה מתחת לגיל 30.
בקורס שהעברתי השנה במרכז הבינתחומי על שיווק ומיתוג מדינות וערים, זכיתי בין השאר ל-3 סטודנטים מצטיינים ומקוריים - גילי האושנר, אלה פדבה ורועי סלע, שחקרו את מיתוג באר שבע והגיעו למסקנה כי דווקא האצטדיון החדש והחדיש, בליווי האליפות ההיסטורית, הוא ודווקא הוא, יפתח את עיני ישראל לעיר הדרומית הרחוקה שתיחשף כעיר של הזדמנויות.
זה כבר קרה לסין באולימפיאדת 2008 כאשר מאות מיליונים שהכירו את המדינה כיעד רחוק, קומוניסטי ומפגר, נחשפו לסין החדשה רק בערב הפתיחה של אירוע הספורט הענק. כאשר זיקוקי דינור האירו את שמי סין, הם האירו במקביל את עיניהם של מיליארדים בעולם שראו את המופע המודרני, המתוחכם והטכנולוגי ביותר שנראה אי פעם. ביום אחד ירד אסימון עולמי שפתח את עידן המותגים הסיניים הגדולים, כמו HAIER, HUAWEI ו-ALIEXPRESS, שכובשים מאז את העולם.
כך גם אולימפיאדת ברצלונה 1992 שפתחה את העיר לעולם וביחד עם קבוצת הכדורגל האגדתית, מרונלדיניו דרך אינייסטה וצ'אבי, ועד ניימר ומסי, מביאים לברצלונה מיליוני תיירים שמציפים את העיר ומצמיחים את הכלכלה הקטלונית.
כאוהד מכבי תל אביב, רציתי בכל מעודי שהצהובים יזכו באליפות, אך בתוך תוכי ידעתי עד כמה האליפות של באר שבע תביא לצדק לעיר שבקרבות שחרורה השתתף אבא שלי לפני 68 שנה. עכשיו תורה של התקשורת להמשיך בבאר שבע מהאצטדיון לאוניברסיטה, לתיאטרון, לפארק המדע. לחשוף את בירת הסייבר של ישראל, עיר העתיד של ישראל.
ד"ר גיל סמסונוב הוא שותף במשרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    סינדלה עדיין מזוהמת מלוכלכת מלאה בזבל (ל"ת)
    לכלוכית בחיים האמתים 11/2016/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    כתבה מאלפת(במיוחד לאלה שלא יודעים)
    ארז מויאל 05/2016/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איזה יופי של כתבה ד"ר...ב"ש מזמן לא העיר שחוצים כדי להגיע לאילת...יש לנו ראש עיר תותח..וו'ינר שלא מוותר ועושה רבות למען העיר...מאז בחירתו העיר משתנה כל הזמן...והיחוד של באר שבע זה שעם זה שהיא גודלת..תמיד נשארת עיר חמה מלטפת....ומחבקת...כדאי לגור כאן.
    סגור
  • 2.
    בכל מאודך, לא היית מעודך בעל הבנה כלשהיא במיתוג
    אבשלום קור 05/2016/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אפשר לעשות דוקטורט אי אפשר להפסיק להיות בצעירי הליכוד
    סגור
  • 1.
    "זינקה לצמרת התרבותית של ישראל"
    פחחחח 05/2016/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היעד הבא לעקוף את הוליווד. ניו יורק פאריז ולונדון תתכוננו, אתן הבאות בתור. אפילו רני רהב היה מסמיק מליקוק יחצני כזה לדנילביץ'
    סגור
  • מתחת לשימלה, סינדרלה היתה ותשאר לכלוכית. (ל"ת)
    שימלה זה לא מספיק 10/2016/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור