דעות

הפוקוס עובר למצלמה: פרסומות וואווי החדשות מכניסות ערך מוסף ונשמה למכשיר הסיני

גל גדות על אופנוע זה נחמד, אבל החיבור בין עדשת לייקה המיתולוגית לצלמים הידועים עידו איז'ק ועידו לביא מצליח לייצר תוכן משכנע כי הוא משתמש נכון במדיום וביכולות שלו מבלי לעייף אותנו 
עטרה בילר |  8
עטרה בילר (צילום צילום מסך)
אולי 2% מהאוכלוסיה יודעת לאיית וואווי או Huawei, ועכשיו כבר קצת יותר מסוגלים להגות את זה בזכות קמפיין מלפני כמה שנים שבו חתול עושה waa wee. ולמרות המגבלות הללו, עשה המכשיר הסיני עם השם הבלתי אפשרי הזה דרך מרשימה. 
 
גל גדות נכנסה לתמונה ומאז הכל הסטוריה. הטלפון עם הלוגו שדומה לרשת NBC והשם שמבטאים אותו שונה מאיך שמאייתים אותו התמקם במפה הסמנטית והשיווקית. גדות השיקה את הקונספציה שאפשר להפוך את החלום למציאות בקליפ שבו היא מזכירה את ההצלחה האישית שלה בהוליווד אגב קידום ה-P8.
 
עם כל הכבוד לקליפ החינני ולאופנוע שגדות רוכבת עליו, לא היה ברור מה הקשר בין make it possible לבין המכשיר אלא אם כן אתה מבין שמדובר בתאגיד הענקי וההצלחות שלו בשווקים הגלובאליים. בקמפיין הנוכחי, ל-P9, למרות ששוב מסתמכים על הופעתה הנאה של גל גדות, יש בכל זאת פוקוס. החלטה. וההחלטה היא לשים פוקוס, תרתי משמע, על עדשת הלייקה המשמשת את מצלמת המכשיר.
 
לייקה היא מגה מותג בפני עצמו והחיבור לוואווי, שעדיין לא הבנו עד הסוף את המותג הזה, במיוחד בשוק שבו צומחים מותגי כוח בעולם האנדרואיד, הוא חיבור אסטרטגי חכם. אפשר אפילו להגיד שמדובר במהלך צנוע במיוחד לאור העובדה שהחברה מוותרת על התרברבות בעוד פיצ'רים ועושה צעד קטן אחורה לטובת מותג כח אחר, לייקה, אותו היא מזמינה לקדמת הבמה. לייקה חגגה לפני שנתיים 100 שנות צילום מקצועני והמותג לקח בעלות על רגעים אייקונים שנכנסו לתודעה הקולקטיבית של העולם. קחו למשל את הדימויים הבאים:


ובכלל, הרבה מאד תוכן נוצר סביב חגיגות ה-100 של המותג כדוגמת הקליפ הבא:
 
לייקה היא שם נרדף לתיזמון, רגש ויכולת לנצור רגע שעושה את ההבדל ומשנה בקצת את ההסטוריה. את כל זה מקפל בתוכו מכשיר נייד שקיבל החלטה להשעין על עדשת הלייקה שלו את שנת המכירות הקרובה. חלק נכבד מהקמפיין מתנהל בצורת תוכן. בתוכן כמו בתוכן, הרכיב הפירסומי מכירתי מצומצם לטובת מה שמעניין לנו ורלוונטי לנו לראות.
עידו איז'ק מזמין אותנו להתלוות אליו למשהו שנראה כמו 24 שעות ללא שינה עם עדשת הלייקה של ה P9 שלו. איז'ק מתגלגל בכל מקום אפשרי ומצלם כל מה שזז וגם כל מה שלא. עידו עצמו גם צלם ויוצר תוכן, וגם אייטם תוכן בפני עצמו. הוא נהנה מהחשיפה ומכניס אותנו לסדר יומו באינטימיות דוגמת "מחוברים". מדי פעם אנחנו קולטים את מצלמת הלייקה הישנה שלו לצד הלייקה שנמצאת בוואווי P9 שלו אגב שיטוט בחוצות העיר תל אביב לאורך יממה שלמה.
 
במקביל לאיז'ק אנחנו פוגשים את עידו לביא שהוא צלם אופנה ומתלווים להפקת אופנה שבה הוא משתמש לסירוגין במצלמת ה P9 יחד עם מצלמה רגילה.

 

2 הצלמים מדברים על חווית הצילום אגב שימוש במינוחים מקצועיים ממש ליד חוויות נוספות המתלוות לחייו של מי שמאחורי המצלמה ולוחץ על הכפתור. נשמתה של לייקה האגדית מתגלגלת ונולדת מחדש בדמות עדשת מכשיר סיני שלכאורה אין לו נשמה, ומעניקה לו בכך גוון רומנטי ואם תרצו, קצת מורשת ועומק - שני דברים שחסרים לו בהיותו קר וטכני.
פרסום מודרני קם ונופל על היכולת שלו לתת ערך מוסף לנחשף. הערך המוסף הוא מה שאנחנו מקבלים מהתוכן עצמו ולא מהמוצר שהתוכן מסמל. במקרה של וואווי P9 אנחנו נהנים להציץ לשגרת החיים של אנשים רלוונטיים לתקשורת וצילום. גם מי שאין לו כוונה לרכוש וואווי יפיק תועלת מהחשיפה לתכנים. הקליפים לא "מוכרים" לנו את המכשיר ואת הסקס אפיל שלו כמצלמה. אנחנו נעשה את החיבור בראש, אם וכאשר נרצה.
המהלך משכנע בעיקר כי הוא משתמש נכון בכל מדיום ואינו חוזר על עצמו אלא מעשיר אותנו ביכולות ובערכים שלו בלי לעייף אותנו. לכל מדיום יש תפקיד. הפרסומת בטלוויזיה מתנהגת כמו פרסומת בטלוויזיה והתוכן ברשת מתנהל בדיוק כמו תוכן. אף אחד לא מפריע לאחר והמיקוד על המותג האייקוני 'לייקה' נשמר בלי למצמץ או שמא נאמר, תוך כדי הרבה מאד מצמוצי הצמצם.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    מעניין מה אנשי הביקורת הלא בונה יצרו בחייהם המקצועיים והאישיים. אנשים קטנים (ל"ת)
    מיקי 06/2016/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    מבולבל ומאוכזב מ...
    ירון 06/2016/10
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אני ירון ולא מזמן סיימתי קורס קופי. אני קורא את התגובות פה ובעוד כל מיני מאמרים וכתבות ואני לא יודע מה אני יותר - מאוכזב או נגעל מכמות המירמור וחוסר הפירגון של המגיבים פה. קשה לכם לומר מילה טובה? אל תגידו כלום, כואב לכם שאנשים עושים עבודה טובה ואנשי מקצוע מפרגנים? תשתו מים קרים אבל להיות גיבורים מאחורי מקלדת מבלי לחשוף את הזהות - זו לא יותר מפחדנות של אנשים קטנים שכנראה כותבים כל היום באנרים ופלאיירים מכירתיים... עלוב ומביך כל כך שזה העולם שאני מצטרף אליו. ובלי קשר - וואווי - כל הכבוד! יישר כח. אחלה של מהלך שמקיף כמעט כל מדיה אפשרית (אני לא מפסיק להיחשף לקמפיין בכל מקום!)
    סגור
  • 5.
    פרסומת משעממת וסתמית
    אבי קישטה 06/2016/08
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סרטונים של 3 דקות שהם לגמרי פרסום הם ממש לא תוכן ועוד יותר לא ערך מוסף. ZZZ....
    סגור
  • 4.
    מאוד יפה (ל"ת)
    צביה בילר 06/2016/07
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 3.
    לא יודעת מה יותר גרוע
    לינה 06/2016/07
    הגב לתגובה זו
    6 8
    הניתוח הרפה שלך או הפרסומת הרפה
    סגור
  • 2.
    אחלה קמפיין (ל"ת)
    מוטי 06/2016/07
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 1.
    וואווי
    לא וואו 06/2016/07
    הגב לתגובה זו
    3 9
    הפרסום של וואווי משעמם, באנאלי וחסר מעוף. שום אינספרציה, שום מוטיבציה, שום אמירה כובשת. פשוט מקיאים את הבריף. גם במקרה של שת"פ הצלמים- ככ מבוים ולא מתוחכם. מבאס.
    סגור
  • שיעממתם לנו ת׳תחת
    קובי 06/2016/07
    הגב לתגובה זו
    2 8
    פרסומת משעממות ולא בולטות כבר שנים. את הפרסומת עם החתולים לא הכרתי, אבל היא היחידה שחכמה ומצחיקה. זה אומר שבטח זו אדפטציה מחו״ל. תכלס, חבל שלא המשיכו עם הקו הזה.
    סגור