דעות

חייבים להציל את האתר שלכם: למה מהירות הטעינה כ"כ קריטית

לוחצים על הלינק וכלום לא קורה? דפנה בן יהושע עם 3 סיבות מדוע טעינת האתר כל קריטים עבורכם, ולמה גוגל כ"כ שונא אתרים איטיים
דפנה בן-יהושע |  4
מכירים את זה שאתם מנסים להיכנס לאתר שמעניין אתכם, ואז מחכים... ומחכים... והוא לא עולה? או שעולה, אבל רק אחרי שניות ארוכות בהן כבר כססתם ציפורניים, תלשתם שערות ושקלתם להטיח את המחשב או הסמארטפון ברצפה. אם אתם מזדהים עם הסיטואציה ומתעצבנים ממנה בכל פעם מחדש - זה הזמן להתחיל לחשוב על הגולשים שמנסים להיכנס לאתר שלכם ונתקלים באותה הבעיה.
לרוע המזל, לא משנה עד כמה המוצר או השירות שאתם מציעים מצוינים או עד כמה האתר שלכם מעוצב ואטרקטיבי - אם הוא עולה לאט מדי אתם מסתכנים בלהפסיד לקוחות. מהירות האתר שלכם היא משמעותית מאד להצלחתו, ויש לכך סיבות קונקרטיות, שאף מגובות במחקרים. יתרה מזאת, אפילו גוגל לוקחת את הנושא בחשבון כאשר היא מדרגת אתרים.
אז מדוע המהירות כל כך חשובה?
1. גולשים עוזבים אתר אטי מהר יותר - ולא ממהרים לחזור אליו. במקרים רבים, גולשים שנתקלים באתר אטי עוזבים אותו במהירות, לפעמים עוד לפני שהוא מספיק להיטען. על פי האתר Shout Me Loud, יותר מ-50% מהגולשים מצפים שאתר ייטען תוך 2 שניות. אחרי הזמן הזה, הם מתחילים להרגיש חסרי סבלנות ועשויים לדלג לאתר מתחרה. הדבר נכון גם למצבים בהם הגולש כבר נמצא בתוך האתר, ונתקל בתהליך שמתבצע לאט מדי, ובפרט תהליך השלמת ההזמנה בחנויות מקוונות, כפי שניתן לראות בסרטון הבא:
 
נתונים  נוספים שעלו בהקשר זה הוא ש-40% מהגולשים עוזבים אתרים שזמן הטעינה שלהם ארוך מ-3 שניות; וש-79% מהגולשים לא יחזרו לחנויות מקוונות בהן נתקלו בטעינה אטית.
המשמעות של נתונים אלה היא שאם האתר שלכם אטי, מלכתחילה נכנסים אליו פחות מבקרים (כי חלקם נוטשים אותו עוד לפני שעלה); אלה שכן מבקרים בו נתקלים בחוויית משתמש לא טובה וחשים תסכול; חלקם יעזבו את האתר עוד לפני שהשלימו בו פעולות (כמו רכישה או הרשמה) או לפני שביצעו אותן מלכתחילה; ורבים אחרים, בין אם ביצעו באתר פעולות או לא, פשוט לא יחזרו אליו יותר. בשורה התחתונה, אתר איטי = פחות המרות.
2. מהירות היא אחד הגורמים לפיהם גוגל מדרגת אתרים. לא רק הגולשים נרתעים מאתרים איטיים - גם גוגל לא ששה להפנות אליהם גולשים; והסיבה לכך היא בדיוק העובדה שאתרים כאלה מספקים חוויית משתמש גרועה. עוד בשנת 2010 הצהירה גוגל שמהירות אתר (site speed) הינה אחד מגורמי הדירוג בהם האלגוריתם שלה משתמש כדי לדרג אתרים בתוצאות החיפוש. 7 שנים לאחר מכן, גורם זה עדיין רלוונטי ככל שהרף למהירות הטעינה של אתרים עולה.
המשמעות פשוטה: אם האתר שלכם אטי, אתם מסתכנים בכך שמיקומו ברשימת תוצאות החיפוש יירד כתוצאה מדירוג נמוך של גוגל. ככל שהאתר יהיה במיקום נמוך יותר, כך יגיעו אליו פחות גולשים, וזה ההפך ממה שאתם רוצים.
3. בעידן הגלישה מהמובייל, מהירות היא חיונית. את מרבית הגלישה והשימושים שלנו באינטרנט אנחנו מבצעים היום דרך מכשירים ניידים; עד כדי כך שלפני כשנתיים המובייל עקף לראשונה את הדסקטופ בשיעור האנשים הגולשים דרכו. גוגל, כמו תמיד, ראתה את המגמה עוד קודם לכן: כבר ב-2013 הכריזה החברה שמהירותם של אתרי מובייל גם היא תהווה שיקול בדירוג אתרים. באפריל 2015 ההבטחה מומשה עם עדכון לאלגוריתם של גוגל שנודע בשם "Mobilegeddon" (על משקל Armageddon"") שנתן עדיפות לאתרים ידידותיים למובייל והעניש אתרים שלא היו מותאמים. ידידותיות זו מתבטאת, בין היתר, במהירות בה האתר עולה במכשיר. לתקופה קצרה החברה אף ביצעה פיילוט בו העניקה לאתרים שעולים לאט במובייל את התווית "slow" בתוצאות החיפוש:

השורה התחתונה כאן היא כפולה: ראשית, חשוב מאד לוודא שהאתר שלכם הוא רספונסיבי וניתן לצפות בו ולעשות בו פעולות מכל סוגי המכשירים ובכל גדלי המסכים; שנית, אחד מהפרמטרים של ההתאמה למובייל הינו מהירות האתר, אז חשוב בנוסף גם לוודא שגרסת המובייל של האתר עולה מהר מספיק במכשירים ניידים.

סיכום

אם אתם חושדים שאחת הסיבות שלא מגיעים אליכם מספיק לקוחות היא שהאתר שלכם אטי מדי, לא מאוחר מדי לתקן זאת. ישנם מדריכים רבים ברשת המסבירים על דרכים בהן ניתן להאיץ את האתר, יש כלי שעוזרים בכך וכן ניתן ללמוד על הנושא גם במסגרת לימודי קידום אתרים, אם אתם מתעניינים באופציה זו.
דפנה בן יהושע היא מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אחד הפרמטרים העיקרים לאיטיות
    רוקי שופס 03/2017/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אחד הפרמטרים שבוני אתרים ומעצבים עושים הוא : מעלים ומעצבים יותר מידי תוכן,תמונות,קבצים ,אשר גורמים לאיטיות העלאת האתר, אתר אינטרנט שמורכב מידי לא יעלה מהר,על אחת וכמה אם הוא לא בנוי רספונסיבי ומותאם לגודל מחשב,טבלט,סמרטפון,אזי גולשים לא ירצו לבקר באתר,גם אם המחיר או הקריאה להנעת פעולה לגולש או ללקוח לרכישת מוצר הינו מחיר מוזל ,בגלל איטיות האתר הלקוח לא יבצע רכישה או כל דבר אחר. לכן על בוני האתרים ובעלי האתרים לדאוג לכך שמעצב ומתכנת האתר שלהם ישתדל כמה שפחות תמונות וקבצים שיהיו באתר,כמה שיותר פשטות האתר יעבוד ביעילות יותר מהירה. מוגש כשירות ויעוץ מאתר רוקי שופס- מחשבים סלולר ובניית אתרים www.rockyshops.net
    סגור
  • 3.
    מסכים אתכם לחלוטין!
    הרצל 03/2017/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היה לי אתר חנות ב-Wix כעת עברתי ל-Wobily והתוצאות מדברות בעד עצמן
    סגור
  • 2.
    כתבה מעולה , כתובה ישר ולעניין , אודות מהירות עליית אתרים
    אילנה קמינקר 03/2017/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רוב תודות . ישר ולעניין עם עצות ידידותיות למשתמש , הנתקל בבעייה המתסכלת של איטיות עליית אתר מבוקש . דפנה כותבת מעולה וגם ברור מאוד .
    סגור
  • 1.
    כל כך נכון
    אוראל 03/2017/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאמר מצוין!
    סגור