דעות

ה-Smart Speakers: אמזון, אפל וגוגל רוצות אתכם מכורים

דרור גנות במדורו באייס, והפעם על הרמקולים החדשים שהשתלטו על האמריקאים, וענקיות הטכנולוגיה והאינטרנט שיצאו בקמפיינים כדי להגיע לעוד ועוד מתמכרים פוטנציאליים

דרור גנות |  1
הרמקולים האינטראקטיביים Alexa Eco Amazon, Google Home ו-Apple Home Kit משתלטים על הבתים בארה"ב והופכים ליותר ויותר פופולאריים. מדובר ברמקול אינטראקטיבי ומחובר אונליין המונח במקום מרכזי בבית והופך להיות הסייעת הדיגיטלית למיליוני בתי אב. כל הממשקים כוללים טכנולוגיות  Audio First - סביבות אודיו מלאות בהן האודיו הוא העיקר ומה שאתם שומעים חשוב יותר ממה שאתם רואים. חלקם בנויים בסביבות פתוחות ולשירותי צד שלישי על ידי מפתחים עצמאיים. הרמקולים מסייעים בשלל משימות: משעון מעורר, יצירת קשר עם..., האזנה לחדשות ו/או שירותי מוזיקה, הזמנת פיצה, הוספה לרשימת קניות, תרגום, חיפוש אחר אישיות זו או אחרת, קבלת תוצאות משחקים בזמן אמת, התראות על אירועים, פגישות ומגוון שימושים והכל בתגובה מיידית.
בעלי הרמקולים מתמכרים (וכנראה שבצדק) ומסתכמים יותר ויותר על המכשיר שלהם במגוון משימות. על פי מחקר The Smart Audio Report של NPR ו-Edison Research שפורסם לאחרונה, 65% מהנשאלים טענו שהם אינם מוכנים לחזור לחיים שלהם לפני שהרמקול האינטראקטיבי היה בבית, ואילו 42% אמרו שהמכשיר "חיוני" לחיים שלהם.

* לטור על החגיגה הדיגיטלית ליובל ל-Radio1 של BBC - לחצו כאן
* לטור על פעילות האודיו הדיגיטלית של בנק דיסקונט - לחצו כאן

המחקר מצא כי השימוש ברמקולים האינטראקטיביים בסביבה הביתית מגביר דרמתית את ההאזנה לתכני אודיו. 70% מהנשאלים טענו שמאזינים הרבה יותר לכל סוגי האודיו: חדשות (תכניות דיבורים), מוזיקה, פודקאסטים וספרים קוליים. בנוסף ישנה התאמה של המכשיר להורים לילדים, ועולה כי 8 מתוך 10 הורים טענו שהרמקול האינטראקטיבי מקל עליהם לבדר את הילדים בבית (דמיינו - "Alexa, תשמעי לנו בלופ את טודו בום...").
אז נכון, הרמקולים זמינים כרגע בעיקר בארה"ב אבל ברור שמדובר במהפכה שתשפיע על כולנו. לא רחוק היום שנגיע הביתה ונבקש מ-Alexa להדליק את המזגן, להשמיע לנו את רדיו תל אביב או לעמעם את האורות בבית על רקע מוזיקת Chillout, להזמין פיצה ולהוסיף מים מינרלים לרשימת הקניות ומשימות נוספות בבית. מה שבטוח הוא שנאזין ונשתמש הרבה יותר באודיו גם בבית.
ענקיות הדיגיטל זיהו מזמן את הבית כסביבה אסטרטגית ויצאו בקמפיינים עצמיים להחדרת המוצר: קמפיין עצמי ידוע  של Google Home במהלך הסופרבול האחרון גרם להפעלת הרמקולים במיליוני בתים בארה"ב:
 
Amazon בקמפיין עצמי לקידום Alexa Eco, הפיקה מגוון עצום של תשדירי וידאו למצבים לשימוש ב-Alexa, והנה מאזינים המחוברים כבר שם והמפרסמים בעקבותיהם, בשימוש הרמקולים האינטראקטיביים - דוגמא לקמפיין וידאו של דומינוס פיצה בשימוש Alexa Eco
 
וחלק במהלכי קמפיין אודיו-דיגיטלי המוגש בכל נקודות הקצה בהן מאזינים: בסמארטפון, במחשב, במערכות מולטימדיה ברכבים וברמקולים האינטראקטיביים, בקמפיינים המכוונים למאזינים מחוברים בעלי נתונים דמוגרפיים חיוביים וכוללים הנעה לפעולה.
ולצד מאות סרטונים מצחיקים בהם רואים בעיקר אנשים שמנסים להוציא את Alexa מדעתה בשיחה עם מבטא אירי כבד, נסיים בסרטון קורע ואותנטי של Alexa מדברת גסויות:
 

דרור גנות הוא מנכ"ל ומייסד ADIO רשת הפרסום האודיו דיגיטלית


תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המידע המעניין הוא מה גוגל שומעת..
    משה 08/2017/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוב גוגל "מפנקת" אותנו בצעצוע חמוד לבית אבל הרווח הגדול כולו שלה - המידע שהיא תקבל באמצעות המכשיר יגביר את היכולת שלה לטרגט ולהתאים פרסומים מגוונים יותר. יותר פרסומות מותאמות - פחות פרטיות.
    סגור