דעות

גנץ הוא "פוליטיקאי מת מהלך", אבל יש בכוחו לעשות תיקון

המשך שירותו של גנץ תחת נתניהו רק מעצים את ההתבזות שלו. במקום לחכות לדקה ה-90 ושוב להתבזות בדחיית הגשת התקציב או להסתייע שוב בלהטוטנות של האוזר שרק דוחקת את הקץ הבלתי נמנע, גנץ יכול להכתיב בעצמו את תנאי המשחק באקט מנהיגותי יזום ונחוש, יואיל לצאת מהממשלה
איתן כבל |  34
ח"כ איתן כבל (צילום דוברות הכנסת, נועם ריבקין פנטון)
הייתי בין הבודדים שקראו לכניסתה של כחול-בן לממשלת האחדות, הימים היו ימי ראשית הקורונה, העם טולטל בשלוש מערכות בחירות מפלגות ומשסות, הדבר האחרון לו היינו זקוקים בעת ההיא היה סבב בחירות נוסף. השתנו הזמנים.
כבר חודשים שאין תוחלת לממשלה הזו. השיתוק הפוליטי, ההפקרות הפרלמנטרית, אופן קבלת ההחלטות המעוות- הכל מצביע על כך שאין בה טעם, תפלה היא, הטעם היחיד שעוד מורגש בה זה טעם מריר וזעוף.
ומסביב כולם רואים את הקולות, כולם מזהים את אוזלת היד של הממשלה הזו, את חוסר ההתמודדות שלה עם הקורונה, את קבינט הפיוס המגוחך, את ניהול הכלכלה, התחבורה, החינוך ומה לא...אמרתי כולם, ובכן, לא כולם, יש אחד שמבין לאט. בני גנץ.
בני גנץ הוא בנאדם טוב, טוב מדי מכדי לשחק במגרש הפוליטי שדורש יכולות אחרות מאלו שגנץ רכש לעצמו ב-32 שנותיו בצה"ל. ההארה של גנץ לפני כעשרה ימים ש"ביבי לא ייתן לי את הרוטציה, אני לא מאמין לו" הגיעה באיחור של חצי שנה ולאחר שמותג פוליטי מבטיח ביצע פה את השמדת הערך הגדולה והמהירה בהיסטוריה של הפוליטיקה הישראלית.
גנץ נבחר לרמטכ"ל כברירת מחדל שלישית אחרי שנחשפה פרשת הקרקעות של גלנט ואחרי הוויתור הקולגיאלי של אייזנקוט להעניק לו על מגש של כסף את הרמטכ"לות. גנץ זכה מן ההפקר, פעמיים. ולאחר מכן בראשותו ניהל צה"ל מלחמת התשה ארוכה מדי, ולא נחושה מספיק במבצע "צוק איתן", 58 ימים שברובם הוכיח צה"ל הססנות, העדר קטלניות ויוזמה מוגבלת, אם תרצו תמונת ראי לאישיותו של בני עצמו.
את תכונות אלו ממש הביא עמו גנץ למגרש הפוליטי, במשך שנה שלמה הוא בעיקר שתק, אחרי שהתחילו הקמפיינים הוא בעיקר גמגם, עכשיו, אחרי חצי שנה תחת נתניהו גנץ מתחיל להבין את מה שכל הפרשנים הפוליטיים, העיתונאים, הפוליטיקאים שכבר נכוו ורוב גדול בציבור כבר יודע מזמן- רוטציה לא תהיה פה, מעולם לא היה סיכוי כזה.
עמוס בן גרשון, דוברות הכנסת
גנץ הוא "פוליטיקאי מת מהלך", אבל יש בכוחו לעשות תיקון. צילום: עמוס בן גרשום, דוברות הכנסת 
המשך שירותו של גנץ תחת נתניהו רק מעצים את ההתבזות שלו, אלו לא רק הסכמי השלום שנחתמו ללא ידיעתו, אלו לא רק מטוסי ה F-35 שנמסרים לאמירויות שהוא לא ידע על מסירתם על אף היותו שר הביטחון, זו בעיקר ההבנה בכנסת, בממשלה, בתקשורת ובציבור שאף אחד לא באמת סופר את בני, לא בליכוד, לא המפלגות החרדיות, לא "חבריו" בכחולבן ובוודאי לא חבריו לשעבר באופוזיציה. גנץ הוא "פוליטיקאי מת מהלך", כולם מסביבו כבר מזמן יודעים זאת, אולי גם פה הוא יגיע להבנה בעוד חצי שנה.
אבל יש בכוחו של גנץ לעשות תיקון, הוא עדיין יו"ר המפלגה, בשארית של אומץ, תעוזה וכבוד עצמי יכול גנץ לבצע את המהלך שיצבע בצבעים חדשים את סיפור השפלתו הפוליטית. 
במקום לחכות לדקה ה-90 ושוב להתבזות בדחיית הגשת התקציב או להסתייע שוב בלהטוטנות של האוזר שרק דוחקת את הקץ הבלתי נמנע, גנץ יכול לקנות את עולמו ולהכתיב בעצמו את תנאי המשחק. בלי שפה של איומים, שכבר הפכו לבדיחה בפני עצמם, אלא באקט מנהיגותי יזום ונחוש, יואיל בני גנץ וייצא מהממשלה. 
ציבור מצביעיו הנבגד לא יקבל את פניו בתופים ומחולות, ההבטחה הגדולה שהייתה גלומה בו עד לא מכבר כבר לא תחזור, את הנעשה אין להשיב, אבל ביציאתו מהממשלה הרעה הזו במהלך שהוא היוזם שלו, מהלך שהוא מוביל אליו ולא מובל ,יחזיר גנץ לעצמו את הכבוד הציבורי לו הוא ראוי, יחזיר גנץ את הדיכוטומיה הברורה בין אלו שנכשלים בטיפול בקורונה, במלחמה בשחיתות, במלחמה בשיסוי והאלימות ובין אלו שכמהים לממשלה אחרת, ממשלה מתפקדת.
צא בני, צא.
תגובות לכתבה(34):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 33.
    מי יצביע לגנץ - שהפר את הסכם הרוטציה? חבל שלא חיכה.
    יוסי 12/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה יכול להיות ראש ממשלה מעולה.
    סגור
  • 32.
    יש עוד דרך. שיודיע כי הוא מוותר על הרוטציה
    יוסי 11/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל מקרה היא לא תתממש. אבל בוויתורו על ה"פריטטית" המשתקת את הממשלה ועל הרוטציה שאינה לגיטימית בשל כוחו הפוליטי. הוא יקנה את עולמו כאחד שבאמת טובת המדינה קודמת .
    סגור
  • 31.
    רינה
    שלום 11/2020/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רררינה אני נסערר רררררינה
    סגור
  • 30.
    איתן כבל
    מייקל 11/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאחד שיוצא נגד כדרך חיים פוליטת ואחד מאדריכלי הרס מפלגת העבודה עדיף שתדום.
    סגור
  • 29.
    הזומבי התימני חזר לרגע מן השאול והוא מקבל במה ללכלך
    איזידור 11/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולהפיץ טינופת כהרגלו כי בעצם זה הדבר היחידי שהוא יודע לעשות . צא דיבוק צא ואל תחזור יותר.
    סגור
  • טען עוד
  • 28.
    נאה דורש נאה מקיים
    יוגל 11/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר כבל הנכבד,כולם זוכרים את ההקלטה שלך שעסקה בעיננינו של יור מפלגתך מר הרצוג.על כן יקירי טול קורה מבין ..ואת תטיף לאחרים.
    סגור
  • 27.
    לך
    עשב השדה 11/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איתן כבל הפוך איתן הפוך.לא בני צא אלא בני : לך.לך עוד תקווה מרקיעת שחקים שהתגלתה בשפל תחתיות כסמרטוט עלוב
    סגור
  • 26.
    כבל תמיד היה עסקן שלא באמת הביא קולות (ל"ת)
    שרון 11/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    איתן כבל, האחרון שיכול לתת עצות לפוליטיקאים (ל"ת)
    הדס 11/2020/10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 24.
    השאלה על כבל זה לא איך הוא יצא מחוץ לפוליטיקה. אלא איך (ל"ת)
    מי זה 11/2020/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 23.
    היה שווה למחוק את העבודה רק שכבל יהיה בחוץ
    ממליץ על תגובה 16 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איתן כבל הוא הסיבה שהפסקתי להצביע לעבודה לפני שנים. אחרי שברק עשה צעד אמיץ ומסוכן לחשוף שאין פרטנר פלסטיני, מה שחיזק דווקא את הימין. כבל ושותפיו חיכו לברק בפינה. הוכיחו מה הם יודעים לעשות למנהיג. כבל הוא הפנים העגומות של העבודה. אולי בזכותו עברתי למרכז. כבל התבלבל.
    סגור
  • 22.
    גנץ
    א. ע 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מילה של איתן כבל מילה בסלע אם גנץ יצא מהממשלה וייגשו את בכנסת את ההצעה שנגד המואשם בפלילים של יוכל להיות ראש ממשלה יחד עם האופוזיציה ככה גנץ יהיה ראש ממשלה
    סגור
  • 21.
    אהבל
    שרלוק 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקשיב טוב איתן כבל מאריך לך כפרה על גנץ המלך . אתה לא תקבע מתי גנץ יעשה תיקון או לא . יאללה עוף לנו מהעיניים
    סגור
  • 20.
    כבל מול גנץ
    נסים 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלואי על עם ישראל עוד כמה מנהיגים שפויים וחכמים ולא נגועים כמו בני גנץ.
    סגור
  • 19.
    כבל
    חיים 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קנטרן חסר תקנה מבית מפאי
    סגור
  • 18.
    כבל
    עוזי 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כבל אתה זבל מראש העין וגנץ גם אתה נמחקת ובקרוב גם גנץ יעלם אתה מסית ומדיח זה נקרא החוואת אחים אבודיםלנצח
    סגור
  • 17.
    איתן כבל מחבל פוליטי שתול של ביבי!
    כבל חשוף 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    3 3
    איפה שהוא נוגע "המחנה שלו" ניזוק. אפס פספוסים.
    סגור
  • לא כבל ולא ח'ולא מחבל
    איש קטן 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי יחיד בדורו אין אף אחד בליגה שלו תכונות מיוחדות של מנהיג,אני שומע את כולם נגדו,אבל בדיוק זו הסיבה העיקרית להצלחתו הייחודית המסחררת .בואו נתאחד סביב המנהיג ולא נחפש מנהיגים חדשים תזכרו; מלכים ורוזנים מקבלים את זכות ההנהגה מידו של הבורא
    סגור
  • 16.
    אתה לא עוזר רק מזיק לתדמיתו של גנץ
    איתן שתוק 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 3
    זכור לנו שיחד עם שלי יחמוביץ- רדפתם את ברק עד שנאלץ לפרוש מהעבודה ומשם הדרך למטה תודות לפניכם קרציות. אני מציעה לך לשתוק. גנץ לא יתן מצידו עילה. מה שהוא מסכם עם האופוזיציה נעלם ממך. סופו של ביבי קרוב וזה תלוי אך ורק האופוזיציה שיגיעו לחיבור והסכמה לצורך סילוקו של ביבי מתפקיד רוה"מ ויתמידו לגבות אותו לעמוד מאחוריו עד תום הקדנציה. גם הם יזכרו לטוב וגם הוא מתאושש ואן הליכוד ירצה להמשיך יצטרך לסגת מדרכו הרעה של השנאה התהומית במפלגת את העם מזה כ-41 שנה. אפשר להחליט להשאיר אותם קבועקדנציה אחרי קדנציה אחרי קדנציה באופוזיציה עד שתתאדה השנאה לתמיד. ובקשר לחרדים יד לשים סוף להתבדלות וההסתדרות והחריגה של התנהגותם והתנהגותם מהנורמה. הם חייבים להתפרנס מעבודה גלויה ולשלם מס, לשרת בצבא ואו שירות לאומי. אנחנו לא רוצים ולא נחוצים לחרדים. והמטרות הסמויות יכולים לבוא לידי מימוש וביצוע בדרכים נורמליות ללא צורך בהדרת אוכלוסיה מלימוד ועבודה וחברות עם כלל ישראל. איתן את שלך עשית והגיע זמן לאחרים כולל גנץ שהשיג וישיג כל מה שלא תצליח גם את תעשה שמיניות באויר. שתוק ואל תפריע. "הבלגה זה כוח"גנץ עוד יפתיע.
    סגור
  • 15.
    כתבה מדוייקת,אבל.
    מנשה 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בחבורה של גנץ,כמו אורלי לוי,ימצאו עריקים שיתנו לנתניהו את המשך שילטו ו.
    סגור
  • 14.
    כחול לבן
    יוסי 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הוא עציץ גבוה
    סגור
  • 13.
    מהלך אחרון מכובד
    יורם 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    גנץ איבד את עולם הפוליטיקה ואין לו סיכוי לחזור למה שהיה. היה מצופה מרמטכל לשעבר וסמרטוט של היום שיעשה מהלך שיתקן את תוצאות ההחלטה המטומטמת להצטרף לביבי המושחת. אן רק היה מוביל את כחול לבן אז היינו היום כ,ר בעיצמו של שינוי במדינת ישראל. מקווה שגנץ מבין שדרכו הפוליטית הסתיימה ומה שנשאר זה לתקן וללכת בלי רבה חוכמות עם האופזיציה כדי להעיף את ביבי מהתפקיד.
    סגור
  • 12.
    גנץ נוהג בחכמה עילאית ..
    עוזי 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הרי אנחנו לפני התדרדרות במדרון הקורונה אז למה שיחשב למי שהפיל ממשלה בזמן מלחמה ...הוא ימשיך להתקדם בסקרי המנדטים ישגע את אוחנה ומיקי וביבי עד שהם יפרקו . ואז יעביר את חוק ראש הממשלה לכלא וילך לבחירות
    סגור
  • 11.
    איתן כבל חמורגרם (ל"ת)
    אלי 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 10.
    וואלה נכון
    יניב 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איפה הבעיה... שחהרי כנסת של כחול לבן יכולים לערוק לליכוד.. ואז ביבי יש לו רוב.. ולא צריך בחירות
    סגור
  • 9.
    כבל
    שפוי 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אצלכם או משיח או מת. כל זאת בגלל שגנץ העז לראות טובת מדינת ישראל מעל טובות אישיות כמו של בוגי ולפיד השונאים שנאת מוות את ביבי, והיו מוכנים ללכת שוב לבחירות עקרות. אם יש חטא שחטא גנץ זה דווקא בהתעקשות על הרוטציה שמחבלת בתדמית שהכל לשם שמים. מה הרוויחה מפלגתך (לשעבר?), מהשנאה? היא נמחקת. מתי תתעשתו ותשימו את טובת המדינה מול עיניכם?
    סגור
  • 8.
    מה עושים שם הדינוזאורים?
    גאו 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איתן כבל, פוליטיקאי עתיר ניסיון וחביב בעל רקורד די פגום של דור נכחד, שתרם להעלמותה של מפלגה שיסדה את המדינה והעלתה אותה על מפת העולם למרות התחלה לא קלה בלשון המעטה. יש עוד כמוהו בשפע, המנסים לבחוש לנו, אזרחי המדינה בראש שהם מבינים דבר או שניים בפוליטיקה ובהילכי הרוח של הציבור הישראלי ובטובת המדינה. צר לי, גם שיפוטו את גנץ מעליב, הוא מציין שצידד בממשלת האחדות גנץ נתניהו, וכעת מספר שסוף סוף גנץ הבין שאין נתניהו מתכוון אלא להועיל לעצמו, איך הוא, בעל הניסיון הפוליטי, לא הבין זאת עוד קודם שתמך בצעד האחדות, איך הוא מתהפך. גנץ, תמים, אולי גם מעט אפור, וחסר ניסיון פוליטי, עדיין עושה כרגע מעשים לבלימת התעללותו של נתניהו במערכות המדינה יותר ממה שמבקריו עשו באחד עשר שנות שילטון נתניהו. מי הם שיבקרו את גנץ. שנית, ואם גנץ ילך לבחירות כעת, אז מה נתניהו לא ינצח ויבנה קואליציה לטירלול מערכות המדינה? היחיד שידע מה לעשות ולא הקשיבו לו הוא יאיר לפיד (בתמיכתו של יעלון) וכולם מבקרים אותו עד היום למרות שהוא היחיד שנותן פייט לנתניהו. אז די דינוזאורים סיימתם, רדו מהבמות ולכו תעשו לביתיכם תנו לנו שקט לפחות מכם
    סגור
  • 7.
    בני גנץ
    רותי 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואף על פי כן ולמרות הזמן הארוך מידיי של התבחבשות בממשלה, הוא יעשה את הצעד המתבקש ויחתוך. יש דיבורים על כך ממש בימים אלה. בזכות האישיות המיוחדת שלו רמת ערכיו הגבוהים והיכולת לאחד וללכד את כולם, הוא האיש שצריך להחליף את נתניהו.
    סגור
  • 6.
    בני גנץ
    ברטה 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    די תניחו לו הוא עוד,יפתיע לקח סיכון ניכנס,לממשלה לשמור עלינו ממשלה ימנית דתית וחרדית אז דייי בני גנץ תמשיך ותעשה כל מה שצריך ומי שלא מוצא חן בעיניו שלא יצביע עבורו בעיני עושה את העבודה ותפסיקו להשמיץ תשמיצו את מי שצריך להשמיץ שגורם לפילוג לאלימות בנינו וחבל אנחנו חיים במדינה אחת והיא ישראל
    סגור
  • 5.
    שינוי עולמי
    דון קישוט 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ניקוי שקרנים עולמי: עכשיו התור של ביבי ללכת. עם חבורת הכוח כבוד וכסף וחבורת הפרחות. הגיע הזמן לעשות את ישראל שפויה בשנית ולקבע שבכנסת יש לומר רק את האמת.
    סגור
  • 4.
    הבעיה היא כמובן אחת
    אניהיא 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא העובדה שגנץ רוצה בכל מחיר להיות ראש ממשלה,אולי הוא אפילו פחות מדי רוצה,אלא הבעיה היא שיש סיכוי גדול שבמקום מה שיש עכשיו תקום ממשלת ימין צרה.צרת מוחין צרת עין וצרה צרורה.
    סגור
  • 3.
    שוונץ
    משה 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פגר פוליטי אינפנטילי מלידה על איזה תיקון יכול לחשוב
    סגור
  • 2.
    מת מהלך
    אבי 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גנץ הוא יציר כפיהם של כמה עיתונאים ויחצנים מטעם עצמם. הוא אפילו לא יצא לשדה הפוליטי, כדי ליצר לעצמו מפלגה!
    סגור
  • 1.
    הגזמת!!
    סבתא פעילה 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    4 2
    יש לנו מזלגדול שגנץ וחבורתו נמצאים בממשלה - הם הקול השפוי, המאחד והערכי. כרגע גנץ "שוכב ע ל רימון שהנצרה הוצאה ממנו" אוי לנו אם יעזוב ישאיר את ההנהגה למושחת מבלפור- גנץ חזק ואמץ אנחנו איתך!
    סגור