דעות

"למדינה משתלם לתת לקבלנים סיוע להתחדשות פר דירה בפריפריה"

רעידות האדמה לאורך השבר הסורי אפריקאי מהוות תמרור אזהרה לאסון גדול שעתיד להתרחש. המדינה חייבת להבין שהתחדשות עירונית בפריפריה היא צו השעה ומדובר באינטרס לאומי. "הכסף קיים, ומי שאומר אחרת - משקר"  
ז'קי לוי |  2
ראש העיר בית שאן, ז'קי לוי (צילום דוברות עיריית בית שאן)
רעידות האדמה הנוספות שהתרחשו לאחרונה בבית שאן ובמקומות נוספים לאורך השבר הסורי אפריקאי, מהוות עוד תמרור אזהרה אדום ובוהק לאסון שעומד להתרחש כאשר רעידת אדמה חזקה יותר תתרחש, והיא תתרחש.
עוד לפני רעידות האדמה האחרונות וביתר שאת אחריהן, התרעתי שוב ושוב בפני מקבלי ההחלטות, כי האסון מעבר לפינה. זאת לא שאלה של האם, זאת שאלה של מתי תרעד האדמה ותגרום להרס וחורבן לאורך כל יישובי השבר. אינני מוכן לשתוק יותר ואצעק בכל מקום ובכל פינה שהאסון ממש כאן. מי יודע אם הוא במרחק של ימים, חודשים או שנים?
 
בעוד כשבועיים נקיים ישיבת חירום של כל ראשי הרשויות באזור, ימין ושמאל, מועצות וערים, ונקרא למקבלי ההחלטות לצאת מיד לביצוע עבודות לחיזוק מבנים ופתרונות נוספים. הכסף קיים, ומי שאומר אחרת - משקר. חיי אדם שווים יותר מכל 5 מיליארדי השקלים שאמורים להיות מושקעים בפרויקט שהתוכניות שלו כבר קיימות. לא נשב בשקט עד שהעבודות ייצאו לביצוע.
רעידות האדמה מחזקות שוב את  הצורך בביצוע התחדשות עירונית בפריפריה, והיא הפתרון הנכון גם לרעידות אדמה וגם להתחדשות מרכזי הערים הוותיקות. מדינת ישראל חייבת להבין שהתחדשות עירונית היא אינטרס לאומי גם לרעידות אדמה וגם לצרכים החברתיים של אותן ערים, בהן השכונות הוותיקות נמצאות בלב העיר.
במקביל לשכונות הוותיקות, קיימות שכונות חדשות ומודרניות והתחדשות עירונית בשכונות הוותיקות תגרום לחיסכון בקרקעות שהמדינה כל כך משתוקקת להן, במקביל לחיזוק תשתיות והשקעה במבני ציבור וכמובן, הפחתת הניכור בין השכונות הוותיקות לחדשות, שיצרו בעצם עיר חדשה. קחו למשל את מבני הציבור בשכונות הוותיקות, שרובם ריקים מכיוון שהאוכלוסייה התבגרה. מבנים אלו הפכו להיות מפגע ציבורי, ואם לא נחדש את השכונות ונזרים אליהן אוכלוסייה חדשה, מצבם ילך ויחמיר.
בסופו של יום, למדינת ישראל משתלם לתת לקבלנים סיוע להתחדשות פר דירה בפריפריה. זה בוודאי הרבה יותר זול משכונות חדשות, והדבר יגרום לחיבור בין הישן שיהפוך אטרקטיבי, לחדש. זוהי גם סגירת מעגל ועשיית צדק חברתי עם ותיקי הערים, התחדשות העיר מבפנים והזדמנות לרשויות המקומיות לבנות עוגנים בתוך השכונות החדשות שיכניסו לה הכנסות משמעותיות.
הכותב: ז'קי לוי, ראש עיריית בית שאן

הכתבות החמות

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הייתי שמח אם ג'קי לוי היה מעדכן מה נעשה בזמן שלטון
    הטבח השבדי 02/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הליכוד או שסכנת רעידת האדמה התבררה בחצי שנה האחרונה.שיראה מסמך אחד בו פנה לממשלה הקודמת בנושא.אין גבול לצביעות.
    סגור
  • 1.
    צודק, צריך לשלב בין חיזוק מבנים להתחדשות עירונית (ל"ת)
    מייקי 02/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור