דעות

המשטרה צריכה לעודד חופש דת ולא לחפש תנ"ך או שופר בתיקים

לא ייתכן להמשיך עם האבסורד הזה ששוטרים מפשפשים בכליהם של תיירים כדי לוודא שחלילה אין להם תנ"ך או שופר. המשטרה צריכה לעודד חופש דת לכל החפץ בכך. ציון, הר בית ה' גדולה פי עשרים וחמישה מרחבת הכותל, יש בה מקום לכולם. מסיבה זו, חיוני שיום ירושלים הישראלי יהפוך ליום "ציון" עולמי
יהודה גליק |  1
יהודה גליק (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, משה שי, יונתן זינדל, Zack Wajsgras, נעם רבקין פנטון, shutterstock)
בתנ"ך לירושלים שמות רבים אבל המרכזיים שבהם הם "ירושלים" ו"ציון". ירושלים מופיעה במקרא כ-670 פעם ו"ציון" כ-150 פעם.
כשאנו מעיינים בפסוקים ניתן לזהות די בוודאות שבעוד השם "ירושלים" מתייחס למבנים, לבתים ולתושבים, "ציון" מתייחסת לקדושה, "ציון הר קודשי" (תהלים ב) ומקום המקדש, לצדדים הערכיים של המקום - רוחניות ומלכות ה'. "ימלוך ה' לעולם א-להיך ציון" (תהלים קמ"ו). אין בתנך "א-לוהי ירושלים" יש ויש "אלהי ציון".
לפני 56 שנים, במלחמת ששת הימים של 1967 – שוחררה ציון,  הר בית ה', על ידי צבא ההגנה לישראל. באותו יום מופלא הכריז שר הביטחון משה דיין את המילים הבלתי נשכחות הללו: "צבא הגנה לישראל שחרר הבוקר את ירושלים. איחדנו מחדש את ירושלים המבותרת, את בירת ישראל השסועה. חזרנו לקדושים שבמקומותינו, חזרנו על מנת שלא להיפרד מהם לעולם. לשכנינו הערבים אנו מציעים גם בשעה זו, ואף ביתר תוקף בשעה זו, יד לשלום. ולבני הדתות האחרות, הנוצרים והמוסלמים, הנני מבטיח נאמנה כי יישמרו מלוא החופש וכל זכויותיהם הדתיות. לא באנו לירושלים לכבוש קודשי אחרים ולא להצר רגלי בני דתות אחרות אלא להבטיח שלמותה ולחיות בה עם האחרים באחווה".
 
ניסים אלו נחגגים ביום ירושלים - כ"ח באייר, היום בו נכנסו צנחנינו להר והכריזו על כך שהיא בידינו. אנשים רוקדים ברחובות בבגדים לבנים חגיגיים, צועדים, מניפים דגלים, שרים, מתפללים ומשבחים את א-להנו על איחוד עירו הקדושה ירושלים וגאולת ציון - הר קדשו.
גאולת העיר ירושלים וציון התרחשה בעקבות מאות שנים שבהן העם היהודי התפלל וייחל לכך, ולאחר עשרות שנים של עשייה במסגרת התנועה הציונית להקמת מדינת ישראל. התנועה הציונית הלאומית קראה ליחידים ולקהילות לקום וליזום באופן פעיל ולחתור למילוי ייעוד זה של הקמת מדינה יהודית משגשגת עם ירושלים כבירתה הנצחית.
התנועה הציונית הלאומית אכן קטפה את פירות הצלחתה. כעת הגיע הזמן שכל העמים יצטרפו אלינו להעלות את הציונות לשלב הבא. ציונות שמתמקדת בציון - הר בית ה', ציונות המחויבת להפוך את ציון לבית התפילה הנבואי לכל העמים. כשם שאין תיירות ללא תיירים ואין עיתונאות ללא עיתונאים זה העת לציונות עם ציון. הנביאים מזכירים לנו שוב ושוב לצפות לשובו הגדול של עם ישראל לארץ ולעיר - הם מזכירים ללא הרף את מטרת התהליך הזה - הפיכת ההר הקדוש למקור הדרכתו לתורה לעמים "מציון תצא התורה" – (ישעיהו ב) ולבית תפילה לכל העמים (ישעיהו נ"ו).
 
המשימה הזו לא יכולה להיות רק שלנו כעם יהודי - היא דורשת מכלל האנושות לאחד כוחות המכוונים למהות התהליך המקראי האלוהי הזה - הכרזת מלכותו בציון. על המאמינים בתנ"ך בכל העולם לפעול להקמת התנועה הציונית העולמית. לא תנועה לאומית יהודית, לא תנועה של תומכים בציונות היהודית אלא תנועה שלוקחת על עצמה מטרה משותפת להביא את הציונות לדור הבא - דור Z - ציון. אנו שואפים להשיג זאת על ידי כך שציון תהיה כל הזמן על קירות ליבנו, בתינו ובתי התפילה שלנו.
כיום כאשר יהודים מתפללים בהר הבית או כאשר השר לביטחון הלאומי הממונה על שלום הציבור עולה להר הוא "זוכה" לגינויים מכל העולם מקיר אל קיר, ואילו כאשר מוסלמים ממלאים את בית תפילתם בסלעים ושאר כלי הרג זה נתפס כטבעי ביותר למקום.
עלינו לשנות את המוזיקה בציון. לא למוזיקה של שנאה והסתה, של טרור ואלימות כן למוזיקה של שירה ותפילה, כן לקולות של אהבה וריקוד. עלינו להפוך את המקום הזה שוב למקום קדוש, מקום של הכלה לכולם של כבוד לכל אדם. 
לא ייתכן להמשיך עם האבסורד הזה ששוטרים מפשפשים בכליהם של תיירים כדי לוודא שחלילה אין להם תנ"ך או שופר. המשטרה צריכה לעודד חופש דת לכל החפץ בכך. ציון, הר בית ה' גדולה פי עשרים וחמישה מרחבת הכותל, יש בה מקום לכולם. מסיבה זו, חיוני שיום ירושלים הישראלי יהפוך ליום "ציון" עולמי. 
זוהי קריאה מפורשת לקהילות ברחבי העולם לשתף פעולה ליצירת תנועה ציונית עולמית (Global Zionist Movement) ולחגוג איתנו את World Zion Day . 
בני כל העמים מוזמנים להיות כאן איתנו בירושלים ולהצטרף לחוגגים ברחובותיה. אבל יש לעודד גם את מי שלא כאן לציין זאת בקהילות שלהם בריקודים, צעדה ותפילה. מן הראוי לפתח מערך תפילות מיוחד המוקדש ליום ולמטרה ולצפות בשידורים חיים מרחובות העיר וההר.
אני קורא לכולם להיענות לקריאת ה' כפי שעשו אברהם, יעקב, משה ושמואל באומרם בקול רם וברור - הנני - הנה אנחנו מוכנים לשרת את השליחות שיש לדורנו ולזמננו.
הכותב הוא יו"ר קרן שלום ירושלים (ShalomJerusalem.org) ומייסד התנועה הציונית העולמית (GlobalZionism.com)
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אבל לחפש בבתי חולים חמץ בתיקים זה בסדר ? (ל"ת)
    ציון ירושלים 05/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור