דעות

המערב התחיל להבין: לאונר''א אין זכות קיום

זו הסיבה שהגשתי הצעת חוק שתפסיק את זכויות היתר של הארגון בישראל. תמנע את החסינות של עובדיו ותדרוש תשלום עבור שירותי המדינה שהיום ניתנים ללא תמורה
ח"כ רון כץ | 
רון כץ (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
בשנת 1949 הוקם ארגון הסיוע לפלסטינים במזרח התיכון, אונר”א. ארגון שמטרתו לסייע באופן ישיר בהקמת תשתיות, במניעת רעב ומצוקה ובקידום שלום ויציבות עבור פלסטינים הנמצאים באזורי רצועת עזה, הגדה המערבית- מזרח ירושלים, ירדן, סוריה ולבנון.
בשנת 2003, פרסמה מדינת ישראל תיעוד פעולות של הגוף המציג עצמו כגוף סיוע הומניטרי, במסמך נחשפו עדויות לשותפות בפעילות חבלניות והברחות נשק באמבולנסים של האו"ם ולזה הצטרפה הודאתו בעדות של מזכ''ל אונר"א פיטר האנסן שהארגון מעסיק פעילי חמאס. ככל שהשנים עברו, התבסס המידע המודיעיני בגין סיוע של ארגון אונר"א, לארגון הטרור חמאס. עד שבשנת 2012 נבחרה רשימת "הרשימה המקצועית" לאיגוד העובדים של אונר''א, רשימה המזוהה עם חמאס באופן גלוי, רשימה המונה 25 מושבים מתוך 27 באיגוד.
 
בשנת 2014, במהלך מבצע צוק איתן, התגלה פיר מנהרה במבנה ממולכד ששימש כמרפאה של אונר"א, באירוע האיתור שלושה חיילי יחידת מגלן נהרגו. בחודש האחרון, העולם המערבי הפנים את מה שבמהלך עשרים השנים האחרונות ישראל אומרת: אונר''א החטיא את המטרה שלשמה הוקם הוא לא מסייע לפליטים פלסטינאים הוא עובד עבור החמאס ולוקח חלק ישיר בחיזור תשתית הטרור של חמאס.
במחקר שיצא מטעם UN WATCH, נראה כי לפחות 20 מורים מטעם הארגון אשר מלמדים בבתי ספר המשוייכים לאונר"א שיבחו את הטבח המזעזע שביצעו מחבלי חמאס הארורים ב7 באוקטובר, עשרה אחוזים מתוך עובדי אונר"א הם בעלי קשר לארגוני הטרור הפועלים נגד אזרחי ישראל ולפחות שישה עובדי הארגון לקחו חלק פעיל בטבח: חטפו, רצחו ולקחו חלק בבניית הכח הצבאי ואכסון האמל"ח עבור חמאס. הנתון המזעזע שצריך להדיר שינה מהעולם המערבי הוא כי חצי מכלל עובדי הארגון בעלי קשרים לארגוני הטרור ברצועת עזה ובפרט לחמאס.
 
העולם כולו חייב להבין, ארגון אונר''א מנצל באופן ציני את טוב הלב והדאגה הכנה של העולם המערבי לזכויות האדם כבר שנים. שנים רבות שמדינת ישראל מתריעה אודות העלמת העין מפעילות טרור במתחמי אונר''א או טרור הנעשה על- ידי עובדי הארגון, אך, מלחמת "חרבות ברזל" פקחה את עיני העולם המערבי ותקוותי כי זה לא ייעצר רק בקיצוצי תרומות לארגון.
העולם המערבי כולו חייב להתאגד כנגד ארגון שמעודד טרור, מסית לטרור ואף פועל לטרור. הגיע הזמן לפעול מול אונר''א משפטית, כלכלית ותפיסתית. הגיע הזמן לדאוג לכך שאונר"א במתכונתו הנוכחית לא יישאר ברצועה ובגדה.
ולכן, הגשתי הצעת חוק שתפסיק את זכויות היתר של הארגון בישראל. תמנע את החסינות של עובדיו ותדרוש תשלום עבור שירותי המדינה שהיום ניתנים ללא תמורה.
הכותב: ח"כ רון כץ, חבר ועדת חוץ וביטחון מסיעת יש עתיד
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה