מינויים

הראל לוקר הודיע על פרישתו מתפקיד יו"ר התעשייה האווירית

לוקר יסיים את תפקידו בעוד 3 חודשים. במהלך כהונתו קידם את הארגון הבטחוני בשורת מהלכים, בין היתר התכנית להנפקת מניות בבורסה, שיגור טיל חץ 3 באלסקה ועוד. לוקר: "מסכם כהונה בתחושת סיפוק וגאווה גדולים" 
שרון טל | 
הראל לוקר (צילום חיים צח לעמ)
יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, הראל לוקר, הודיע היום על כוונתו לסיים את כהונתו בעוד כ-90 יום. התעשייה האווירית היא החברה התעשייתית, הביטחונית והטכנולוגית המובילה בישראל והיא מדווחת בבורסה לניירות ערך בתל אביב. הכנסותיה של החברה הן כ-4.1 מיליארד דולר בשנה וצבר ההזמנות שלה עומד על כ-13 מיליארד דולר.
החברה היא אחת היצואניות הגדולות בישראל, עם סך ייצוא שנתי של כ- 3 מיליארד דולר לכמאה מדינות ברחבי העולם.
בתקופת כהונתו של לוקר, המכהן בתפקיד מספטמבר 2017, עברה החברה מהפך עסקי וארגוני משמעותי. החברה שיפרה בצורה ניכרת את תוצאותיה הכספיות, חצתה לראשונה בתולדותיה את רף הארבעה מיליארד דולר הכנסות, והציגה לאורך שנתיים רצופות רווחי שיא, הגבוהים מאז הקמתה.
לצד זאת הגיעה החברה להישגים טכנולוגיים פורצי דרך כגון שיגור חץ 3 באלסקה, שיגור לוויין "אופק 16", שיגור החללית בראשית לירח, פיתוח הלוויין הלאומי "דרור" 1 ועוד. כמו כן, זכתה החברה בתקופה זו בשני פרסי ביטחון ישראל.
לפני כחודש, עם אישור ועדת השרים להפרטה, יצאה לדרך התוכנית להנפקת מניות התעשייה האווירית בבורסה לניירות ערך בתל אביב. מהלך אסטרטגי זה המתין עשרות שנים לאישור הממשלה ולוקר הצליח לקדמו.
הראל לוקר מסר: "הודעתי היום על כוונתי לסיים את תפקידי כיו"ר התעשייה האווירית. אני מסכם את כהונתי בתחושת סיפוק וגאווה גדולים. בשנים האחרונות הובילו הדירקטוריון וההנהלה מהפך עסקי וארגוני עצום שכלל מהלכי התייעלות, ובנייה ויישום דקדקניים של חזון ואסטרטגיה חדשים ומוטי עסקים.
בזכות מהלכים אלה, היגיעה החברה להישגים עסקיים, טכנולוגיים ובטחונים יוצאי דופן, הטובים מיום הקמתה. החברה רשמה רווחיות שיא בשנת 2019, ועל אף משבר הקורונה, הגיעה לתוצאות שיא כספיות גם בשנת 2020.
תוצאות אלה מלמדות על איתנותה העסקית והפיננסית של החברה, על ההון האנושי המצוין שלה, ועל הצלחת האסטרטגיה החדשה. לצד השאיפה למצוינות עסקית, לא איבדנו את המצפן הערכי, ודאגנו לשמר את יתרונה הביטחוני והאיכותי של מדינת ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה