מינויים

אלו המועמדים המובילים להחלפת אבי גבאי בסלקום

בתקופה הקרובה הדירקטוריון של סלקום יצטרך להכריע על זהות המנכ"ל החדש של חברת התקשורת, וזאת לאחר עזיבתו המפתיעה והמהירה של אבי גבאי שיצא למסע לרכישת המתחרה פרטנר. אלו שני השמות החמים בוועדת האיתור
מערכת ice | 
אבי גבאי (צילום כפיר סיון, פלאש 90/ מרים אלסטר)
ועדת האיתור שהוקמה למציאת המנכ"ל החדש של סלקום יצאה לדרך, והשמות האחרונים הוגשו לדירקטוריון החברה שיכריעו על זהות המנכ"ל החדש לאחר עזיבתו המפתיעה של אבי גבאי. מי שהייתה אמונה על הסינון וליוותה את תהליך האיתור הייתה "קבוצת עמדה" - חברת השמת הבכירים, והמנכל"ית נורית ברמן המכהנת כיו"ר הקבוצה.
כזכור, שוק התקשורת נכנס לסחרור, כאשר מנכ"ל חברת סלקום הודיע על התפטרותו ליו"ר דורון כהן, דווקא לאחר הדו"חות המצוינים של החברה ברבעון השלישי. אבל מכאן רק התפתחה הדרמה, כאשר כבר למחרת עזיבתו את סלקום, חבר גבאי לקבוצת משקיעים יחד עם שלמה רודב - יו"ר יינות ביתן, כדי לרכוש את מניות השליטה בחברת התקשורת פרטנר בעסקה בשווי של 300 מיליון דולר.
שבועיים לאחר עזיבת גבאי את תפקיד המנכ"ל, גם עטרה ליטבק-שחם שמילאה את תפקיד סמנכ"ל השיווק בפועל יחד עם תפקיד סמנכ"ל חדשנות ודיגיטל בסלקום, הודיעה על עזיבתה. עזיבתה של ליטבק-שחם לא הייתה מפתיעה לאחר העובדה שהובאה לסלקום על ידי גבאי ונחשבה כיד ימינו בחברה.
 
לאחר שסמנכ"ל הכספים של חברת התקשורת, שי אמסלם, סירב להצעה למלא זמנית את מקומו של גבאי שעזב במיידי את סלקום, מי שממלא את מקומו הוא יו"ר סלקום, דורון כהן המשמש כמנכ"ל דסק"ש. תפקיד אותו ימלא ככל הנראה בחודשיים-שלושה חודשים הקרובים עד שימונה מנכ"ל חדש. 
שני שמות מתוך החברה שעלו כאפשרות להחלפת גבאי הינם: אילן סגל ואלי אדדי. סגל - מנכ"ל גולן טלקום שמשמש גם סמנכ"ל הפיתוח העסקי של הקבוצה, שגם קיבל מגבאי סמכויות הנהלה נוספות רק לפני כמה שבועות - האחריות על על האסטרטגיה השיווקית. אדדי - רשת דינמיקה ומשמש גם כסמנכ"ל בחברה, וגם לו אחריות נוספת על מכירת ציוד הקצה.
בסלקום לא מיהרו לקדם את סגל ואדדי כממלאי מקום, ועצם הקמת ועדת האיתור תעיד על כך שאולי הדירקטוריון מעוניין בדמות חיצונית. השם המפתיע שהגיש את מועמדותו והגיע לקו הגמר - מנכ"לית הולמס פלייס.
קרן שתוי הובילה את מחאת חדרי הכושר בתקופת הקורונה מול הממשלה, והובילה את הרשת מהפסדים קשים בקורונה עד ליציבות והתפתחות מחדש.
לשתוי עבר עשיר בחברת סלקום כאשר עבדה בחברת התקשורת לא פחות מ-20 שנה עד לעזיבתה לפני 4 שנים לתפקיד מנכ"ל הולמס פלייס. שתוי שימשה בתפקידיה האחרונים בסלקום בתפקיד סמנכ"ל המגזר העסקי.
בגזרת השמות החמים שהגישו את מועמדותם, שתוי נחשבת למובילה לאור היכרותה עם חברת התקשורת מבפנים, וגם עצם היותה מועמדת מבחוץ שגם הוכיחה את עצמה וגם לא תגרום לקרבות פנימיים בקרב ההנהלה הבכירה באם יקודם אחד מהם.
מקבוצת הולמס פלייס נמסר בתגובה: "אנו לא מגיבים לשמועות, בין שהן נכונות ובין שהן לא נכונות".
  
שם נוסף מתחת לרדאר התקשורתי, אשר נחשב למוביל רציני מבין השניים, הוא דניאל ספיר בן ה-51, מנכ"ל קבוצת תקשוב - חברת מוקדי השירות והטלמרקטינג. בעברו שימש ספיר כסמנכ"ל המגזר העסקי בחברת פלאפון, ומשמש כמנכ"ל תקשוב בתשע השנים האחרונות. 
כאמור, דירקטוריון החברה יכריע בתקופה הקרובה על זהות המחליף של אבי גבאי כמנכ"ל סלקום, לאחר שייצב את הסירה בדרך לאתגרים הרבים של סלקום בשוק התקשורת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה