מינויים

עלייה של כ-62% בשיעור המתנדבים במגזר העסקי

השנה חלה עלייה של כ-62% בשיעור המתנדבים במגזר העסקי כך עולה מנתונים חדשים שמציגה עמותת "רוח טובה". ענף ההיי-טק מוביל בעידוד ההתנדבות ומיד אחריו הסקטור המוסדי. שרי אריסון: "ולהשפיע בצורה חיובית על העולם"
מערכת ice | 
ילדים עובדים יחד על מחשב (צילום pch.vector / freepik)

עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון קיימה היום (שני) בתל-אביב, כנס מיוחד בתחום התנדבות תאגידית, בו הוצגו נתונים המעידים על עלייה משמעותית בהתנדבות בקרב חברות עסקיות.

על פי הנתונים המבוססים, המבוססים על תוכניות התנדבות עובדים שנתיות של עשרות חברות, בשנת 2021 שעות ההתנדבות של עובדים בחברות עמדו על כ-65,000 שעות בממוצע ואילו כבר במחצית הראשונה של שנת 2022, המספר עמד על 171,000 שעות. 



בהתאם, התקציב שהקצו החברות לתחום ההתנדבות עמד על יותר ממיליון וחצי שקלים בשנה הקודמת, סכום שאליו הגיעו כבר במחצית הראשונה של השנה הנוכחית. 

עוד עולה, כי ענף ההייטק מוביל  בקרב החברות שרותמות את עובדיהן להתנדב עם 35%, כשאחריו הסקטור המוסדי (בנקים וחברות ביטוח) עם 25%  ולאחר מכן חברות הפרמה עם 10% , וחברות התשתיות והאנרגיה עם 8%.
 


במהלך הכנס גם הוצגו נתונים מתוך מודל VIM (Volunteer Impact Measurment), שפותח על ידי העמותה יחד עם פירמת הייעוץ Deloitte המודד את התועלת לחברה העסקית כתוצאה מתוכנית התנדבות. מנתוני המודל, שנמדד בין נובמבר 2019 ליוני 2022, עולה שהתנדבות במקום העבודה משפיעה על המוטיבציה ותחושת השייכות של העובדים בארגון נרשמה עלייה של 7.5% בשביעות רצונם ממקום העבודה, עלייה של 11.5% ביעילות והאפקטיביות העובדים וכן, ירידה של 40.5% בנטיית העובדים לעזוב את החברה בה הם עובדים. 
 


כמו כן, 72% חשים שערכי הארגון תואמים לאורח חייהם, 28.5% מרגישים תחושת גאווה ומחויבות להצלחת הארגון, ו-27.5% דיווחו על מסירות ותחושת שייכות למקום העבודה.


מנהלת מחלקת התנדבות לעסקים בעמותת רוח טובה קרן לביא, מנכ"לית קרן אריסון שלומית דה פריס, מנכ"ל עמותת רוח טובה עידו לוטן, אשת העסקים והבעלים של קבוצת אריסון שרי אריסון. צילום: אלי דסה
אשת העסקים, הפילנתרופית והבעלים של קבוצת אריסון, שרי אריסון: "מאז ומתמיד האמנתי שכל אחת ואחד הוא חלק מהשלם ויכול להשפיע בצורה חיובית על הכלל. עסקים הם פלטפורמה עצומה ויש להם את היכולת לעשות טוב ולהשפיע בצורה חיובית על העולם. עצם זה שיותר ויותר עובדים נותנים מזמנם ומכישוריהם- זה תורם לעולם טוב יותר".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה