מינויים

צביקה הדר בג'וב ראשון אחרי הפיטורים: איפה יככב בקרוב?

התיאטרון הלאומי הבימה מציג, טרילוגיה לוינית. לראשונה בתולדות התיאטרון הלאומי יוצגו 3 מחזות של חנוך לוין בו זמנית. באחת מהן יככב המגיש הוותיק בתפקיד ראשון בתיאטרון
מערכת ice | 
צביקה הדר לומדת אנגלית עם Singit (צילום צילום מסך מסרטון)
לציון 80 שנה להולדתו של חנוך לוין בשנה הקרובה -  התיאטרון הלאומי "הבימה" מעלה שלושה מחזות שכתב המחזאי הנודע. את הטרילוגיה פתחה הקומדיה השנונה "הרטיטי את ליבי" בחודש יוני השנה בכיכובם של בן יוסיפוביץ', מאיה מעוז ויעל לבנטל, לאחריה עלתה הקלאסיקה הישראלית "מלאכת החיים" בכיכובם של יגאל נאור וחנה לסלאו בליהוק כפול עם מיקי קם.
 
המחזה "חפץ" שיוצג בבכורה בהבימה ב-14 בינואר 2023 יעלה בבימויה של מירי לזר עם צביקה הדר בתפקיד משחק ראשון בהבימה לצידה של אסנת פישמן.  מה הוא ״חפץ״?  בעולם שבו האדם נמדד על-פי מי שהוא דורך עליו, בעולם שבו תחושת הערך של אחד נוצרת בזכות נחיתות האחר, בעולם כזה, בתחתית שרשרת המזון של המעמדות - יושב חפץ.
 
וכשפוגרה מתחתנת ולחפץ לא מודיעים - מתחילה סחרחרת של אירועים שתנסה להבהיר מי כאן מאושר ומי אומלל. במשחקי כוחות בין משפילים ומושפלים שיובילו לסוף הבלתי נמנע - ייחשף הקיום האנושי במלוא עליבותו. בהשתתפות: צביקה הדר, אסנת פישמן, הגר טישמן, נדיר אלדד / אבישי מרידור, בן יוסיפוביץ׳, דניאל סבג, אורי הוכמן, אושרת אינגדשט. ההצגה הראשונה תעלה ב-14.01.23 .
כמו כן, "הרטיטי את ליבי" מביא את סיפורו של "השופט" למקה (שופט בתחרות מלכת היופי השכונתית) המתאהב עד טירוף בבת השכונה ומאמין שהגברת היא זמרת מהוללת המופיעה בריביירה הצרפתית, אך ייתכן שהמדובר במלצרית בבית קפה בריביירה אחרת, זו של בת ים... את המחזרים הרבים המבקרים אותה, דמויות ססגוניות בפני עצמן, היא מציגה כפדיקוריסט צרפתי, פסנתרן ספרדי ושומר ראש טורקי, כביכול אנשי צוות של זמרת בינלאומית. גיבורינו השופט למקה, מן צ'רלי צפלין תל אביבי, המוטרף מאהבה ושבוי בפנטסיה שיצר בדמיונו, מאמין לכל מילה שלה עד ש... מומלץ בחום לאלה שאוהבים את כתיבתו של לוין וגם לאלה שאינם חסידים של מחזותיו. 
המופע האחרון, הוא ״מלאכת החיים״, ביום בהיר אחד – או בלילה בהיר שכזה – מחליט יונה פופוך שחיי הנישואין עם לביבה שלו הם כבר ״לא״. הוא יוצא למצוא חיים אחרים. ואולי אהבה חדשה. כך מתחיל מחזהו המבריק של גדול מחזאי ישראל. אגדה לילית מצחיקה ומרגשת, על האפשרות להגשיחנום את החלום המקנן בכולנו: להתחיל בחיים חדשים גם בגיל לא כל כך חדש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה