מינויים

דיפלומטים נגד מינוי מאי גולן לקונסולית: "גורם מפלג וגזעני"

בכירים לשעבר במשרד החוץ אמרו כי "הגיע גם הזמן שהפוליטיקאים יפסיקו לשחק במינויים הפוליטיים בשירות החוץ כקלפי משחק"
מערכת ice |  3
מאי גולן ובנימין נתניהו (צילום דוברות הכנסת, דני שם טוב)
בכירים מדיניים ודיפלומטים בכירים לשעבר יצאו נגד הכוונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את למנות את השרה מאי גולן לקונסולית הכללית בניו־יורק. 
"נושא המשרה חייב להיות, כבעבר, 'קליבר' מהמעלה הראשונה ולהיבחר על בסיס יכולות ולא במסגרת תמרון פוליטי. התפקיד הבכיר כולל ייצוג ישראל במדינות ניו־יורק, ניו ג'רזי, אוהיו, פנסילבניה, ובחלקים מקונקטיקט, נוסף על אזור ניו־יורק רבתי, מעוז הליברליות, בירת התקשורת, הכלכלה ומרכז הארגונים היהודיים", טענו חברי הפורום למדיניות חוץ.
 
לדבריהם גולן היא "גורם מפלג וגזעני, ההיפך ממה שישראל נדרשת לו באזור כה חשוב". "הגיע גם הזמן שהפוליטיקאים יפסיקו לשחק במינויים הפוליטיים בשירות החוץ כקלפי משחק. זה ממש לא לתפארת מדינת ישראל, בלשון המעטה. נקווה שהמינוי לא ייצא לפועל".
בין החתומים על המכתב: קולט אביטל הקונסולית הכללית של ישראל לשעבר בניו־יורק, ג'רמי יששכרוף השגריר לשעבר בגרמניה, מארק סופר השגריר לשעבר באוסטרליה, דני שק השגריר לשעבר בצרפת, נדב תמיר היועץ המדיני של הנשיא לשעבר שמעון פרס, אביב שיראון השגריר לשעבר בהולנד, דני כרמון השגריר לשעבר בהודו, אבי מנור שגריר ישראל לשעבר במוסדות האו"ם בג'נבה, עופר אבירן הקונסול כללי לשעבר באטלנטה, ארתור קול שגריר ישראל בסרביה לשעבר, רותי כהנוב השגרירה לשעבר ביפן, ליאורה הרצל השגרירה לשעבר בנורבגיה, וברוך בינה השגריר לשעבר בדנמרק.
בתגובה להתנגדויות והדיווחים, כתבה גולן בטוויטר: "אני רוצה להבטיח לכולם שאם אתמנה לתפקיד, אייצג 100% מעמדות המיינסטרים של ראש הממשלה נתניהו ושל מפלגת הליכוד, אליה אני שייכת. אני מחויבת לחלוטין לאחדות העם היהודי".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מאי
    אססץררןרן 07/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאי גולן אין לה שום כישורים כמו שאר השרים אני לא מבינה מאין ביביהו מביא ומקבץ אותם אחד יותר גרוע מהשני הגיע הזמן לשלוח את הממשלה הביתה ולבחור באנשים ראויים לתפקידים
    סגור
  • 2.
    זמיר היה ראוי ?
    דן 04/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל צביעות של לשעברים
    סגור
  • 1.
    מציע להם להירגע, אחרת ביבי ישלח את גוטליב. (ל"ת)
    יוסי 04/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור