מינויים

ברבי מסתבכת: האם המנכ"ל הישראלי יסיים את תפקידו?

ינון קרייז, מנכ"ל חברת הצעצועים הגדולה בעולם, ניצב תחת מתקפה מצד קרן ההשקעות ברינגטון קפיטל המחזיקה בחלק ניכר ממניותיה. לדבריה, יש למכור חלק מהמותגים המצויים באמתחתה לצד קנייה חוזרת של מניות החברה בהיקף שני מיליארד דולר. בנוסף, יש לפעול לפיצול בין תפקיד המנהל הכללי ליו"ר - בשניהם אוחז קרייז
מערכת ice | 
הסרט "ברבי" (צילום מתוך נסרט)
באמתחתה של קרן ההשקעות ברינגטון קפיטל (Barington Capital) קיים נתח משמעותי מיצרנית הצעצועים האמריקנית מאטל. כעת נחשף כי ברינגטון קפיטל דוחקת במנכ"ל הישראלי של החברה, ינון קרייז, לבצע בה שינויים כולל מכירה של חלק מעסקיה שלדברי הקרן מהווים "ענן כבד" מעליה.
ברינגטון, קרן השקעות אקטיביסטית שייסד ג'ים מיטארוטונדה, ציינה במכתב ששלחה לקרייז ביום חמישי כי החברה צריכה לקדם חלופות כמו מכירה אפשרית של מותגי פישר-פרייס ואמריקן גירל. ברינגטון גם צידדה בכך שהחברה תודיע על תוכנית לקנייה חוזרת של מניות בהיקף של שני מיליארד דולר.
 
מאטל מסרה בהודעה שהוציאה כי היא "מצפה לעמוד בקשר עם ברינגטון כפי שאנחנו עושים עם כל בעלי המניות שלנו. אנחנו מקבלים בברכה את הפנייה הראשונית הזו ואנחנו בוחנים את המכתב שלהם". קרייז מבקש מזה זמן לצמצם את ההוצאות של מאטל, ולעבד רבים מהמוצרים שלה, בהם "תומס הקטר וחברים" ו"פולי פוקט", לסרטי קולנוע, תוכניות טלוויזיה ומשחקי מחשב.
 
בשנה שעברה, סרט המבוסס על מוצר הדגל של החברה, בובת ברבי, היה הסרט בעל ההכנסות הגבוהות ביותר בעולם. ברינגטון גם טענה במכתב כי מאטל צריכה לפצל בין תפקיד המנכ"ל לתפקיד היו"ר, שבו גם משמש קרייז. מאטל תפרסם דו"חות רבעוניים ביום רביעי הקרוב ה-7 בפברואר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה