יח"צ

אחרי הקפאה: דוברי משרדי הממשלה רוצים להתאגד שוב

בפברואר יתכנסו דוברי משרדים כדי לבחור ועד חדש שאמור לייצג אותם מול גופים רשמיים, וליצור אחידות בינם לבין הקולגות, שנתיים לאחר שפורום כזה של דוברים התפוגג לו
אלכסנדר כץ | 
אחרי שנתיים בו לא פעל הפורום, דוברי משרדי הממשלה השונים מתכוונים להפעיל מחדש את הוועד שמאגד אותם ואת דוברי יחידות הסמך השונות. לאייס נודע כי בתחילת פברואר יקיימו הדוברים כנס בו צפויים לבחור ועד חדש.
בכנס שיתקיים במשרד לשירותי דת, ייקחו חלק גם מנהל לע"מ ניצן חן, שלפני כ-3.5 שנים תרם להקמתו של פורום הדוברים הממשלתיים, ורון צור, ראש המטה לרפורמה בנציבות שירות המדינה.
הוועד שהוקם בזמנו אמור היה לכהן כגוף המייצג של הדוברים הממשלתיים מול נציבות שירות המדינה ו-ועדת הבדיקה הרוחבית של מערכי הדוברות במשרדי הממשלה, ולקדם נושאים הנוגעים בין היתר להכשרה מקצועית של דוברים, התמודדות של דוברים עם עולם התקשורת העכשווי, הכולל ערוצי טלוויזיה רבים, ניו מדיה ועוד. עם הקמת הוועד, הוחלט באותה עת גם על הקמת ועדת אתיקה לדוברים.
עד לפני כשנתיים היה ועדת דוברי משרדי ממשלה פעיל, אולם בשל פרישתם של שניים מבין 3 חברים הוועד, אריאל רוזנברג, לשעבר דובר משרד השיכון, ולאה בנדר, דוברת לשעבר של שירות התעסוקה, הוועד הלך ופוגג ולמעשה חדל מלפעול.
ולמה דוברי משרדי הממשלה צריכים בכלל ועד? למרות שתקן דובר קיים במשרדים השונים, אין אחידות בין משרדי הממשלה ויחידות הסמך באשר למעמדו של הדובר בארגון. הדבר בא לידי ביטוי במספר העובדים במחלקת הדוברות, בשיתוף בקבלת החלטות בישיבות הנהלה, בשיתוף בכלל בישיבת הנהלה, בתנאי השכר, בתנאים הנלווים ועוד.
"בעידן שיש ניו מדיה ואנחנו צריכים להיות זמינים, אין ספק שמעמדו של הדובר חשוב לארגון", אמר אחד מדוברי משרדי הממשלה בשיחה עם אייס. דובר אחר הוסיף כי ועד כזה אמור להוביל לשינוי בנהלים לגבי העסקת דוברים, כך שיהיה יישור קו בין כל משרדי הממשלה ויחידות הסמך הפועלים במסגרת המשרדים.
דובר בכיר מסביר לגבי חוסר האיחוד בעבודת הדובר, כי "יצא נוהל של החשכ"ל (החשב הכללי במשרד האוצר) שלכל מחלקת דוברות במשרדי ממשלה מגיע טלפון חכם, אבל יש משרדים שיש להם יחידות סמך, כך יוצא שהדובר לא מקבל סמארטפון".
אבל טענה מרכזית עוסקת בהתמודדות במכרזים בתוך משרדי הממשלה. דוברי משרד לא זוכים לעדיפות מול מתמודדים מבחוץ, למרות שהם צברו ניסיון בעבודה בשירות המדינה, בעבודה מול שרים ומנכ"לי משרדים, מול לפמ (לשכת הפרסום הממשלתית) ועוד. "הם מכירים את העבודה הזאת, שהיא שונה מהותית מהמגזר העסקי", מסביר דובר נוסף את הדברים, ונותן דוגמא את היועצים המשפטיים בשירות המדינה: "מי שעובד כיועץ משפטי במשרד ממשלתי, נהנה ממכרז בין משרדי שנותן לו אפשרות לעבור למשרד אחר, להתרענן במקום נוסף. לדובר ממשלה אין מכרז בין משרדי, יש מכרז פנימי ואז ישר קופצים למכרז פומבי-חיצוני".   
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה