יח"צ

מתאגדים שוב: דוברי הממשלה בדרך להקמת ארגון גג חדש

שנתיים לאחר שוועד התפוגגות ועד דוברי משרדי הממשלה ויחידות הסמך, חלה לאחרונה התעוררות בגזרה זו. בחמישי האחרון התקיימה פגישה עם לע"מ. בקרוב יערכו בחירות
אלכסנדר כץ | 
דוברי הממשלה בדרך להקמת ארגון גג שיאגד אותם ואת דוברי יחידות הסמך – כך נודע לאייס. על המהלך הוחלט במפגש פורום דוברי משרדי הממשלה שהתקיים ביום חמישי האחרון במשרד לשירותי דת, בו נטלו חלק דוברי משרדי הממשלה ויחידות הסמך לצד מנהל לשכת העיתונות ניצן חן וראש מטה הרפורמה בנציבות שירות המדינה רון צור.
בישיבה הוחלט כאמור על הקמת ארגון הגג שיאגד את כל הדוברים הממשלתיים, ויפעל לקידום מטרות שונות לשם הסדרת מעמדם של דוברי משרדי הממשלה. ארגון כזה נחוץ, לדעתם של הדוברים, משום שבמצב הנוכחי אין אחידות בין משרדי הממשלה ויחידות הסמך באשר למעמדו של הדובר בארגון, במשכורתו, יכולת התמרון שלו במשרד ועוד.
המפגש הנוכחי הגיע לאחר כשנתיים בו ועד דוברי משרדי הממשלה לא פעל. לקראת סוף החודש תיבחר הנהלת הארגון שתכלול 5 חברים, 3 מהם דוברי משרדים, אחד דובר יחידת סמך ואחד דובר מחוז. בימים הקרובים יוכלו החברים להגיש מועמדות לוועד.
עד לפני כשנתיים היה ועדת דוברי משרדי ממשלה פעיל, אולם בשל פרישתם של שניים מבין 3 חברים הוועד, אריאל רוזנברג, לשעבר דובר משרד השיכון, ולאה בנדר, דוברת לשעבר של שירות התעסוקה, הוועד הלך ופוגג ולמעשה חדל מלפעול. דובר באחד ממשרדי הממשלה אמר לאייס בזמנו כי "בעידן שיש ניו מדיה ואנחנו צריכים להיות זמינים, אין ספק שמעמדו של הדובר חשוב לארגון". דובר אחר הוסיף כי ועד כזה אמור להוביל לשינוי בנהלים לגבי העסקת דוברים, כך שיהיה יישור קו בין כל משרדי הממשלה ויחידות הסמך הפועלים במסגרת המשרדים.
אבל טענה מרכזית עוסקת בהתמודדות במכרזים בתוך משרדי הממשלה. דוברי משרד לא זוכים לעדיפות מול מתמודדים מבחוץ, למרות שהם צברו ניסיון בעבודה בשירות המדינה, בעבודה מול שרים ומנכ"לי משרדים, מול לפמ (לשכת הפרסום הממשלתית) ועוד. "הם מכירים את העבודה הזאת, שהיא שונה מהותית מהמגזר העסקי", מסביר דובר נוסף את הדברים, ונותן דוגמא את היועצים המשפטיים בשירות המדינה: "מי שעובד כיועץ משפטי במשרד ממשלתי, נהנה ממכרז בין משרדי שנותן לו אפשרות לעבור למשרד אחר, להתרענן במקום נוסף. לדובר ממשלה אין מכרז בין משרדי, יש מכרז פנימי ואז ישר קופצים למכרז פומבי-חיצוני".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה