יח"צ

דוברת הטכניון טוענת לאפליה מגדרית - ותובעת חצי מיליון ש'

הדוברת הנוכחית דורון שחם מרקוס טוענת כי הדובר הקודם ודוברים אחרים במוסדות אקדמאים הנתמכים ע"י המדינה מקבלים כ-30 אלף ש' בחודש, פי 3 משכרה
משה בנימין |  13
הטכניון (צילום יח"צ/ עמוד הפייסבוק של הטכניון)
דוברת הטכניון דורון שחם מרקוס הגישה נגד המוסד האקדמי בו היא מועסקת תביעה על סך 504 אלף שקל בגין אפליה מגדרית. בתביעה שהוגשה לבית הדין האזורי בחיפה טוענת הדוברת שעדיין משמשת בתפקידה כי לאחר מינויה לתפקיד בספטמבר 2016 ציפתה שמשכורתה תהיה זהה לשכרם שלק ודמיה בתפקיד, בסביבות ה-30 אלף שקל, כך למיטב ידיעתה. עם זאת שכרה נשאר בעינו ועומד על 9,100 שקלים ללא שינוי. דבר התביעה פורסם לראשונה באתר משאבים
הדוברת מביאה בתביעתה כראיה את שכרם של הדוברים במוסדות אקדמאים נוספים הנתמכים על ידי המדינה, כגון דובר אוניברסיטת בן גוריון ששכרו עומד על כ-31 אלף שקל ודובר אוניברסיטת תל אביב ששכרו עומד על כ-38 אלף שקלים.
הדוברת טוענת כי מנהל משאבי אנוש בטכניון הסביר לה שהעסקתה במסגרת ההסכם הקיבוצי והמניעה להעביר אותה למסגרת של העסקה בחוזה אישי היא זו שבגינה שכרה אינו עולה משמעותית. לדבריה, לאחר שהטכניון המשיך להתעלם מזכויותיה ובקשותיה להשוות את השכר,  היא פנתה לסגן הנשיא לקשרי חוץ ופיתוח והודיעה לו כי היא רוצה להאמין שאין להפליה הברורה בשכרה קשר להיותה אישה ואם לארבעה ילדים קטנים, ואולם נוכח הצטיינותה בתפקיד, כישוריה הרבים, השכלתה הנרחבת וניסיונה הרב, ולמרות שביעות הרצון הגבוהה מתפקודה, אין לה לצערה שום הסבר אחר להתנהגות המפלה של הטכניון, למעט הפלייה מחמת מין.
בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד איריס בודנהיימר נטען כי סגן הנשיא לקשרי חוץ ופיתוח העלה בתגובה גרסה שלפיה התובעת "רק" נושאת בתואר "דוברת" ולא ממלאה את תפקיד ה"דוברת" כפי שמילאו קודמיה, וכי הדובר הקודם אשר קודם לתפקיד ראש מחלקת קשרי חוץ (גיל ליינר) נותר למעשה גם בתפקיד דובר הטכניון, ואילו היא "רק" קיבלה כרטיס ביקור עם התואר ותו לא. דהיינו, לדברי התובעת, מינויה ותוארה הם פיקטיביים.
התובעת מדגישה כי היא ממלאת בדיוק את אותו התפקיד שמילאו קודמיה וזאת לשביעות רצונו של הטכניון, ואולם היא אינה זוכה לקבל שכר הגון וראוי ההולם את תפקידה כפי שקיבלו הגברים קודמיה בתפקיד, שכר הגבוה פי שלושה משכרה. לדבריה, הפער בשכרה לעומת שכר קודמיה (כ-21 אלף שקל לחודש)  הוא כ-300%, ובכך מפלה אותה הטכניון לרעה מחמת מינה.
בתגובה לזאת דורשת התובעת מבית הדין, כי ככל שזה ימצא כי הטכניון העניק לתובעת תואר פיקטיבי, הוא מתבקש על ידה לחייב את הטכניון לפצות אותה על הטעיה וניהול משא ומתן בחוסר תום לב, ועל פגיעה קשה וחמורה באינטרס ההסתמכות שלה.
מהטכניון נמסר: "אנו דוחים לחלוטין כל טענה לאפליה על רקע מגדרי כביכול. לנוכח העובדה שהעובדת הגישה תביעה לבית הדין לעבודה, ומטעמי צנעת הפרט, לא ניתן להגיב באופן פרטני לטענות המועלות בכתבה והטכניון ימסור עמדתו המפורטת בבית הדין".
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    איומה
    שחמת הכבד 12/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דורון שחם טיפוס נוראי - בושה לטכניון
    סגור
  • 7.
    ישר כח! המשיכי להילחם! (ל"ת)
    ש 04/2018/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    מכיר אותה - עובדת מצויינת (הרבה יותר טובה מהקודם)
    פרופסור בטכניון 04/2018/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני מתבייש שהמוסד שלי מתנהג כך.
    סגור
  • 5.
    מי יעסיק דוברת שתובעת ומספרת?
    אורן 04/2018/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    קצת דפקה לעצמה את הקריירה
    סגור
  • תתפלא (ל"ת)
    איריס 09/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    יופי של דוברת. תובעת את המעסיק ומעבירה לתקשורת
    בדיחה לא מצחיקה 03/2018/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רק מעיד על הרמה שלה. גם 9000 שקל לא הייתי משלם לה. מביאה דוגמאות לדוברים אחרים בענף. אם תהיי שווה כמוהם תמצאי מישהו שישלם לך כמוהם. פטתית
    סגור
  • 3.
    כל הכבוד דורון
    אני 02/2018/12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    דוברת מקצועית ומנוסה, לא פחות ממקביליה הגברים. זו אפליה לא ראויה ולא נכונה.
    סגור
  • כותבת טוקבקים לעצמה. תת רמה (ל"ת)
    חיים 03/2018/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    דורון-יש לך את זה !
    שרין 02/2018/01
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סוף סוף מעניין בטכניון דורון הצליחה לשים את הטכניון על המפה זוהי דוברת אמיתית הייתה צריכה לשים סוגייה שאינה קשורה למאיץ חלקיק או אטום ועשתה זאת בגדול !!
    סגור
  • תפקידה מיותר מראש, הגיעה הזמן לפטרה! (ל"ת)
    ג'ו 02/2018/12
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 1.
    צודקת!
    אורן 01/2018/29
    הגב לתגובה זו
    5 1
    והם ישלמו
    סגור
  • בספק גדול, היא ידעה את התנאים מראש (ל"ת)
    והסכימה להם... 02/2018/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אין קשר
    123 02/2018/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אז מה אם ידעה את תנאיה מראש? לא בטוח שידעה מה הם התנאים של מקביליה הגברים בתפקיד! בכל מקרה, אם יש אפליה, מן הראוי שתתוקן בין אם האדם המופלה ידע על התנאים מראש ובין אם לאו.
    סגור