יח"צ

אבי עמית נפרד מחדשות 13: "מישהו למעלה חשב שאין מקום לתחקירים שלי"

מגיש פינת התחקירים "המפצח" במגזין השבת של ערוץ 13 פוטר בשבוע שעבר ועקץ בשידור את מנהליו: "התחקירים שלי מפריעים מאד לבעלי הממון והשררה"; חדשות 13: "חבל שמי שהתפרנס שנים רבות מחברת החדשות בוחר להכפיש ולפגוע בה"
אילן שניג |  9
אבי עמית נפרד מהצופים (צילום צילום מסך חדשות 13)
העיתונאי אבי עמית ומי שהוביל את פינת התחקירים "המפצח" בחדשות השבת בחמש השנים האחרונות פוטר מחדשות 13 בשבוע שעבר במסגרת הקיצוצים הרוחביים בערוץ. אמש נפרד מהצופים תוך כדי שהוא עוקץ את הנהלת הערוץ: "אחרי חמש שנים שבהן שידרתי את 'המפצח' אני נאלץ להיפרד מהפינה הזו. היה מי שחשב שם למעלה, לא יודע בדיוק איפה למעלה, שאין מקום על המסך של חדשות 13 לסוג התחקירים שלי, אלו שנוגעים בדברים האמיתיים של החיים, בחיים של הצופים, אבל מפריעים מאד לבעלי הממון והשררה. אז החליטו להיפרד ממני ומעורך מהדורת השבת ניר בכר. אבל אל דאגה, אני מבטיח שאי אפשר להשתיק את העיתונות החוקרת".
עיתונאים ואנשי תקשורת נפרדו מעמית ברשת וקישרו אף הם בין פיטוריו לנושאי תחקיריו – בעלי ההון והשררה: שני אשכנזי מגלובס כתבה: "זה פשוט אגרוף בבטן. ניצחון לבעלי הון ושררה, ניצחון למושחתים, בושה וחרפה לערוץ 13. כל הכבוד אבי שלא הסכמת להתפשר על האמת המקצועית והרוח העיתונאית הכל כך חשובה שלך".
 
חיים ריבלין מ"המקור" בחדשות 13 כתב: "אבי עמית "המפצח" וניר בכר עורך מהדורת מוצ"ש, כיוונו זרקור בול לפוני של בעלי ההון, המקומבנים, המחוברים והמזהמים. עיתונאים משכמם ומעלה, עשויים לבלי חת שיחסרו מאד על המסך".
 
יועץ התקשורת ופעיל המחאה איציק אלרוב כתב: "אבי עמית הוא אחד התחקירנים הכי חשובים בישראל, אבל בלי יחסי ציבור. והפעם זה לא נאמר בבדיחות הדעת. אם תעשו חיפוש על התחקירים שעשה בעשור האחרון, תגלו שירה בול בפוני, בלי מורא ובלי משוא פנים. הוא לא שם את עצמו בפרונט, אלא את התחקיר. את החשיפה".
 
מחדשות 13 נמסר בתגובה: "הפיטורים של אבי עמית הם חלק מתהליך ההתייעלות שעברה חברת החדשות במסגרתו פוטרו עשרות עובדים וקוצצו עשרות מיליוני שקלים על מנת שהחברה תמשיך לתפקד במשבר הכלכלי שהיא עוברת. חבל שמי שהתפרנס שנים רבות מחברת החדשות, וגם היום ישב באולפן עם חופש עיתונאי מלא, בוחר להכפיש ולפגוע בה".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    הכתובת הייתה על הקיר!
    אבי 09/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסתבר שכל מי ש"מדגדג",,את השלטון וגורם לו לנוע באי נוחות "בכיסאו" המרופד,,,, הוך לאוייב ו"נדרס",,, הצלחה בהמשך לאבי!!!
    סגור
  • 8.
    יש רק מילה אחת
    אזרח 07/2020/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    13 אתם שקרנים
    סגור
  • 7.
    חרם על ערוץ 13
    חיליק 07/2020/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכח שלנו כצופים להפסיק לצפות לחלוטין בערוץ 13= פחות רייטינג= פחות פרסומות= פחות כסף ואז ניראה????
    סגור
  • 6.
    חברת החדשות התבלבלת
    אירית 07/2020/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברת החדשות היא זו שהתפרנסה מתחקיריו המעולים של אבי עמית. מה אתם שווים בלי עיתונאים מקצועיים והגונים כמוהו.
    סגור
  • 5.
    בושה שזו תגובת חברת החדשות (ל"ת)
    אלדד משיח 07/2020/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    אל תדאג יש מקום לזוארץ ורעייתו שמלבה את האש בהישרדות (ל"ת)
    מינו 07/2020/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    ערוץ 13
    רנני 07/2020/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יותר לא צופה בו ולא מפרסמת בו,ואני לא היחיד יותר ויותר קולות כאלה באוויר,,,
    סגור
  • 2.
    " ממש מכה מתחת לחגורה"
    דרומי 07/2020/12
    הגב לתגובה זו
    1 6
    לא נוכל לחיות בלי הכתבות המפצחות שלך ושל העורך שלך,נו באמת! פעם הראשונה שאני רואה את הפנים הללו,התרגל לחיים טובים עשה כתבה ברבעון ורוצה שככה זה ימשיך כן קורונה לא קורונה העיקר המשכורת דופקת
    סגור
  • 1.
    לא למטה ולא למעלה
    אני 07/2020/12
    הגב לתגובה זו
    2 7
    תפסיק להתבכיין, בתור תחקירן לא יתכן שאתה לא מכיר את המערכת שהתפרנסת ממנה כל כך הרבה שנים. כל עוד קיבלת כסף, והרבה ממנו, לא היו לך טענות אז לא היו אנשים מלמעלה? משרתם של אדונים, בדיוק כמו כל "כתבות התחקיר" שלכם. תעדכן אותי שתעשה תחקיר על עולם התקשורת, תדבר קצת על הקשר בין אהרן ברק למפת התקשורת ואז תגדיר את עצמך כתחקירן. כרגע אתה האיש שמתבכיין ויוצא קטנטן ובכיין.
    סגור