יח"צ

מפריז באהבה: מי השף הישראלי הראשון שזכה בכוכב מישלן?

מסעדת "שבור" של השף הישראלי אסף גרניט, המזוהה בישראל בעיקר עם "מחניודה" המצליחה, זכתה לכוכב מישלן. המסעדה שהוגדרה בעבר "הטובה ביותר בפריז", זכתה בכבוד הנדיר דווקא על רקע שנה קשה שעוברת על ענף המסעדנות
מערכת ice | 
מסעדה (צילום unsplash)
זו לא הפעם הראשונה שבה מסעדת "שבור" (Shabour) של השף וכוכב הטלוויזיה אסף גרניט, הממוקמת ברובע השני בפריז, זוכה לאות של כבוד. לפני מעט יותר משנה היא נבחרה על ידי מגזין מבית היוצר של "לה פיגארו" למסעדה הטובה ביותר בפריז. עתה ביצעה המסעדה (בה שותפים מלבד גרניט גם אורי נבון, שף דן יושע ותומר לנצמן)זינוק חשוב נוסף וזכתה בכוכב מישלן.
המסעדה הקטנה יחסית, נחשבת לאינטימית ורומנטית. התפריט מורכב ממספר מצומצם של מנות המיועדות לחלוקה, חלקן מוכרות מאוד לקהל הישראלי, שכן המטבח הישראלי נוכח בשבור כמעט בכל מנה. לקבוצת מחניודה מסעדות נוספות ברחבי העולם, כמו ברברי, קואל אופיס ופלומר בלונדון וכן מסעדת בלגן, אף היא - ממש כמו שבור - פריזאית.
 
גרניט, המוכר לצופי הטלוויזיה גם בזכות תכניתו "מהפכה במטבח" ו-"משחקי השף" (רשת 13). הוא למעשה הישראלי הראשון שזוכה לכבוד הגדול. אמנם עמיתו למשחקי השף, מושיק רוט, החזיק בעבר באמסטרדם מסעדה בעלת שני כוכבי מישלן, אך זו הפעם הראשונה שבה מטבח שיוצא מישראל - ועוד אל העיר שנחשבת לבירת הקולינריה העולמית, זוכה להכרה שכזאת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה