נדל"ן ותשתיות

מכה למשכירי הדירות בישראל: זה המס החדש שעשוי להכנס

מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ' אמר בוועידת מרכז הנדל"ן באילת: "צריך לחשוב אולי על מס דירה שלישית. מערכות המחשב שלנו כבר מוכנות ומבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025. היום, המיסוי הנמוך שיש על דירה בנושא השכרה הוא תמריץ"
מערכת ice |  2
מחירי דיור (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, shutterstock)
מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ' סיפר בראיון בוועידת מרכז הנדל"ן באילת מה דעתו על השינויים החוזרים ונשנים בנוגע למס הרכישה על דירות להשקעה בישראל, זאת כאשר יש לא מעט עננה סביב הנושא.
בין היתר הוא אמר: "צריך לחשוב אולי על מס דירה שלישית. מערכות המחשב שלנו כבר מוכנות ומבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025. היום, המיסוי הנמוך שיש על דירה בנושא השכרה הוא תמריץ". 
 
למי שכבר שכח, המס של דירה שלישית יצא לדרך ב-2016 תחת הדרכתו של שר האוצר לשעבר משה כחלון, אבל החקיקה הזו בוטלה על ידי בג"ץ בשל לא מעט פגמים שנרשמו בה בעת החקיקה. אדם שמשכיר דירה במחיר חודשי הגבוה מ-5,654 שקל לחודש חייב בדיווח לרשות המסים ולשלם עבורה מס מופחת של 10% על ההכנסות.
עוד אמר: "שימו מס על השכירות כמו שצריך ותעזבו את מס הרכישה. אין ספק שאם נעלה את המס ל-25% אחוזים כנראה שחלק יתגלגל על השוכרים בטח באזורי הביקוש. אין מה לעשות מעבר. הרבעון השני של השנה ילמד אותנו כבר יותר טוב האם המשק יצליח לעבור את המהמורה הענקית הזו של חרבות ברזל או שאנחנו במקום אחר".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הכל יגולגל לשוכר (ל"ת)
    אזרח 03/2024/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    המכה היא למי שאין בית בכלל לא למשכירי הדירות
    מ. 03/2024/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    משכירי הדירות מרוויחים הרבה בכל מצב. אל תדאגו להם. מי שאין לו בית ונאלץ לשכור דירה הוא המסכן.
    סגור