נדל"ן ותשתיות

משחק הכיסאות של שועלי הנדל"ן הגדולים בלהב אל.אר

איליק רוז'נסקי שניהל את דלק נדל"ן שנקלעה בסופו של יום להסדר חוב שכלל מחיקה של 1.4 מיליארד שקל, מונה למנכ"ל להב אל.אר שקנתה את תחנות הדלק מיצחק תשובה ואיך הכל קשור לליאורה עופר
ניצן כהן | 
אבי לוי, יו"ר דלק ישראל (צילום pexels, יחצ)
לפני יומיים פורסמה הודעת בורסה אחת קטנה ולא הכי מהותית אבל היא הייתה למעשה סגירת מעגל משמעותית בקשר (ההכרחי) בין שוק ההון לעולם הנדל"ן, היא קשורה לאחד מהסדרי החוב הגדולים שנעשו בישראל ולהרבה אמוציות. כל מה שצריך כדי לקבל סיפור טוב.
אם כן, ההודעה הייתה כי איליק רוז'נסקי מחליף את חוה זמין-טאוף בתפקיד מנכ"ל להב אל.אר. וכך בהודעה אחת שגרתית אנחנו רואים את החזרה של אליק רוז'נסקי, אחד האנשים היותר מנוסים בקשר שבין שוק ההון לעולם הנדל"ן, חוזר לליבת עולם העסקים הישראלי ולליבת שוק ההון אחרי הטראומה הגדולה של קריסת דלק נדל"ן.
 
בקליפת אגוז נספר כי דלק נדל"ן הייתה אחת ההחזקות המשמעותיות של איש העסקים יצחק תשובה ושהוביל אותה איליק רוז'נסקי. החברה יצאה לגלי רכישות נדל"ן בכל העולם, מינפה את עצמה לדעת ואז במשבר הגדול של האב פריים בסוף 2008, היא נותרה עם נכסים בשווי נמוך יותר, הרבה יותר מהיקף ההלוואות שהיה עליה לשלם.
לא תופתעו אם נספר לכם שכמה שנים לאחר מיכן (בשנת 2012) היא נכנסה להסדר חוב של 2.15 מיליארד שקל ומחקה אגב כך, 1.4 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח, אז זו הייתה רעידת אדמה ומי שספג את הביקורת הגדולה באמת היה איליק רוז'נסקי שהיה מנכ"ל דלק נדל"ן.
אם כן, השנים עברו ואיליק רוז'נסקי חבר לאבי לוי שנחשב לאחד ממומחי הנדל"ן המניב הגדולים בישראל שהוא גם נזיל מאוד. אוי לוי נזכיר ניהל את מליסרון של ליאורה עופר וזה עוד בתקופת הבעלות של יולי עופר שידע לבחור מנהלים בפינצטה ולתגמל אותם בהתאם, אבי לוי, אומרים בשוק ההון, הוא זה שהפך את מליסרון למה שאנחנו רואים היום וזה הפך אותו לאדם 'שהפרוטה מצויה בכיסו', נזיל מאוד ומומחה לנדל"ן מניב.
אבי לוי ואיליק רוז'נסקי מחיזיקים היום בשליטה בלהב אל.אר שרכשה את תחנות הדלק של 'דלק' ומשביחה את התחנות האלה כך שהן הופכות למתחמי קניות שלמים ורווחיים. בכירים בשוק ההון אמרו הערב ל-ice שמינויו של רוז'נסקי למנכ"ל החברה למעשה שם קץ ל"הגליה" שלו אחרי הסדר החוב הגדול והוא בשל לחזור לקדמת הבמה וזה מה שקרה בימים האחרונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה