השוק

הצלחה לצחי נחמיאס - השלים החלפת חוב ענק והמוסדיים הסתערו

נכסים ובניין השלימה הלילה החלפת חוב משמעותית והמשקיעים המוסדיים הסתערו; למעשה המוסדיים הישראלים רכשו חוב של JP מורגן ונכסים ובניין תשלם ריבית לא נמוכה כלל ועיקר, וזה חתיכת הסבר מדוע המוסדיים רצו לרכוש כמה שיותר סחורה
ניצן כהן | 
צחי נחמיאס (צילום ורד פיצ'רסקי, shutterstock)
נכסים ובניין שבשליטת איש העסקים צחי נחמיאס ומשפחת זלקינד השלימו הלילה החלפת חוב שבבעלות JP מורגן שאף רצה לצאת ממנו. למעשה JP מורגן רצה לצאת מהלוואה של 1.3 מיליון שקל בריבית דולרית שנעה בטווחים של 8% עד 8.5%, חוב שנחשב ללא זול במיוחד בחוב למשקיעים המוסדיים.
לצורך החלפת החוב הנפיקה נכסים ובניין סדרה חדה של אג"ח והלילה נרשמה הצלחה לא מבוטלת של צחי נחמיאס להחליף את החוב הזה כשהוא השלים גיוס של 1.3 מיליארד שקל באג"ח שיפרע בשנת 2027 ונושא תשואה שקלית של 6.9%.
 
המשקיעים המוסדיים שמאמינים בנחמיאס הסתערו על האג"ח הזה שאף נושא שעבוד על בניין HSBC והזרימו ביקושים של יותר מ-2.5 מיליארד שקל והסיבה לכך היא התשואה הלא רעה שהסכים נחמיאס לשלם לסדרה הזו.
נזכיר כי בניין HSBC נמצא בנקוטדה  שהיא סוג של פרשת דרכים מאחר ושוכר מהותי אמור לעזוב את הבניין במהלך השנה הבאה וזה אומר שיתפנו לא מעט שטחים ונחמיאס יצטרך למצוא פתרון לשטחים הפנויים האלה וזו הסיבה למעשה שהמשקיעים המוסדיים דרשו תשואה גבוהה, לה הסכים נחמיאס.
את ההנפקה הובילו הפניקס חיתום ואוריין חיתום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה