נדל"ן ותשתיות

הפרויקט שמעורר בלגן ענק: האם הבנייה עומדת להעצר?

דרמה בגבעה הצרפתית בירושלים: התנגדות לתוכנית שהגישה ישראל קנדה מאיימת לתקוע את הבניה
מערכת ice | 
צילום פלאש 90/ יונתן זינדל
פרויקט הנדל"ן של ישראל קנדה, בגבעה הצרפתית בירושלים, נתקל בהתנגדות משמעותית של תושבי השכונה. לאחר ששלב א' של פרויקט ברוש הגבעה נבנה והושלם לפני כ- 18 שנים עם כ-170 יחידות דיור, מתחם הנדל"ן עליו אמור להבנות שלב ב' של הפרויקט נרכש על ידי קנדה ישראל.
החברה פנתה לוועדות התכנון בבקשה להרחבת זכויות הבניה והגדלת הזכויות מ-300 יחידות דיור סה"כ לכ-500 יחידות דיור, אלא שלאחר שהתוכנית הופקדה, היא זכתה להתנגדויות משמעותיות מצד דיירי שלב א' שממרפסת ביתם רואים כבר 18 שנים בור ענק במלוא תפארתו. הבור שהוכן כבסיס לבניית יתר הבניינים, נותר פעור במשך כל השנים. התנגדויות רבות שהוגשו מאיימות כעת על קידומה של התוכנית בוועדת התכנון המחוזית, שעתידה לדון בנושא בהמשך החודש.
 
ב-18 השנים האחרונות, המתחם עליו צפוי להבנות שלב ב', עבר מספר בעלים והליכים משפטיים מתמשכים וסבוכים, בהם היו מעורבים בין היתר בעלי הקרקע המקוריים, הכנסייה דה טרה סנטה, חברת הבניה לוסטיגמן וגורמים נוספים. לכל אורך אותן שנים, בור ענק פעור בשטח, כזה שאמור להכיל שלושה בניינים רבי קומות. לצערם של דיירי הפרויקט העתידיים, הבניה לא מתקדמת, ההתנגדויות רבות ומשמעותיות והבור עומד על כנו.
בהתנגדות שהוגשה מטעמם של דיירי שלב א' נאמר כי "במשך 18 שנה מוצאים עצמם דיירים מול בור גדול ועמוק המכיל חומרי בניה, חולדות, שפני סלע, שועלים, ומהווה סכנה ממשית לילדי המתחם והשכונה כולה.... מה שמפריד בין הולך הרגל בשביל לבין נפילה לבור זה לוח מתכת דק, שמהווה בעצמו סכנה". עוד מציינים הדיירים כי מצאו עצמם לאורך השנים עם פרוייקט נדל"ן שלא הושלם, מה שיצר תקלות רבות וצורך להוציא כסף פרטי כדי לטפל בבעיות שנגרמו מאי השלמת הבניה.
עוד טוענים נציגי הדיירים בשלב א' שהגישו את התנגדות נגד תוכניתה של קנדה ישראל, כי בפגישה משותפת עם החברה, טענו נציגי החברה כי "לישראל קנדה יש את הזכות לעשות מה שהם רוצים ברכוש המשותף של שלב א'", טענה אשר לדעתם המנוגדת להסכם רכישת הדירות בפרויקט. התנגדות נוספת שהוגשה מטעם הדיירים טוענת כי תוספת הדיירים הצפויה מהרחבת הזכויות לבניה "תהפוך למצב בלתי נסבל, צפיפות ודוחק". סגן ראש עיריית ירושלים, יוסי חביליו, גם הוא פנה לוועדה בהתנגדות לתוכנית וציין כי היא מעלה סוגיות משפטיות מהותיות המשפיעות על התקדמות התוכנית.
איש העסקים אשר סטולר, אחד מבעלי הקרקע, הגיש גם הוא התנגדות לתוכנית וטוען שקודמה על ידי היזמים ללא ידיעתו, תוך שזכויותיו נפגעות באופן משמעותי. לטענת סטולר, היזמית קנדה ישראל, הקצתה לו זכויות ב 3.3 יחידות דיור בלבד וזאת כדי למקסם את רווחיה על חשבונו, תוך התעלמות מוחלטת משווי והיקף הזכויות שלו, וזאת ללא הסכמה שלו כאחד הבעלים בקרקע.
התנגדותו של סטולר לוותה בחוות דעת שמאית שמשקפת את התמורה והשווי האמיתיים וכפי שהוא רואה זאת, מגיעות לו 10 יחידות דיור במתחם החדש. עוד טוען סטולר כי נשללה ממנו הזכות לדרוש את מספר יחידות הדיור המגיעות לו בפני הועדה הועדה המחוזית, עוד בטרם הפקדת התוכנית. בטענות שהעלה, הוא לא מתנגד לעצם קידום התוכנית, אך מבקש כי היא תתוקן באופן שתשקף את מספר היחידות הנכון המגיעות לאור זכויותיו כאחד הבעלים בקרקע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה