נדל"ן ותשתיות

דרמה במשרד התחבורה: הבכיר יסיים את תפקידו - לאחר 9 שנים

מנהל האגף הבכיר לתכנון תחבורתי שי קדם יפרוש, לאחר שהוחזר לתפקיד ממנו קודם במהלך תקופת כהונתה של מרב מיכאלי. הוא נחשב לאיש מקצוע מוערך, ולדבריו: "החלום האמיתי שלי היה להיות אחראי על תכנון התחבורה בישראל". המהלך מתרחש על רקע עזיבתם של שורת בכירים במשרד, מאז מירי רגב שבה לכהן בתפקיד השרה
מערכת ice |  3
מירי רגב (צילום פלאש 90/ יונתן שאול, freepik)
מנהל אגף בכיר לתכנון תחבורתי במשרד התחבורה, שי קדם, הודיע כי הוא מתכוון לסיים את תפקידו בסוף החודש, כך פורסם אמש (שני) בכלי התקשורת. עזיבתו של קדם היא חלק משרשרת ארוכה של עזיבות בכירים במשרד התחבורה שהתרחשו מאז כניסתה המחודשת של רגב לתפקיד השרה.
.
בתפקידו קדם אמון על תחום תכנון רשת התחבורה הארצית. בקדנציה הקודמת, מונה על ידי השרה לשעבר מרב מיכאלי לתפקיד ראש מינהל התשתיות. עם זאת, בשעה שרגב חזרה למשרד התחבורה - קדם שב לתפקידו הקודם. הסיבה לכך היא ככל הנראה ניצול פרצה ביורוקרטית שאפשרה למנוע ממנו הארכה של תקופת הניסיון. קדם נחשב לאיש מקצוע מוערך וכיהן בתפקידים שונים במשרד התחבורה כ-9 שנים.
 
במכתב ששלח לעובדי המשרד כתב קדם כי "אמנם בחרתי להתמודד על תפקיד ראש מינהל תשתיות, וניסיתי גם להיות סמנכ"ל תשתיות במינהל התכנון, אבל החלום האמיתי שלי בערך מגיל 19 היה להיות אחראי על תכנון התחבורה בישראל. כל כך שמח שהגשמתי אותו. האמת שלא בדיוק היה לי ברור מה יכול להיות החלום הבא שלי".
לדברי גורמים במשרד התחבורה, השרה רגב מנסה לכאורה לקדם מינויים של אנשים המקורבים לה או מזוהים עם הליכוד. עזיבתו של קדם היא חלק משרשרת ארוכה של עזיבות שכוללות את מנהל רשות התחבורה הציבורית רן שדמי, מנהל אגף בכיר רכבות אליאס מטר, מנהל האגף לתכנון ומדידה ברשות הארצית לתחבורה ציבורית ניר משה, סגנית מנהל רשות התחבורה הציבורית נעה אבירם ועובדים ברשות המטרו.
בנוסף, סיימו את תפקידם גם בכירים בגופים עליהם מופקד המשרד ביניהם מנכ"ל הרכבת הקודם מיכה מייקסנר, מנכ"ל נת"ע היוצא חיים גליק ומנכ"ל רשות שדות התעופה הקודם אלוף במיל' חגי טופולנסקי.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    טוב מאוד , כמו באמריקה זה מה שצריך לקרות במדינה מתוקנת
    אבי 04/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מי שמונה בממשלה קודמת שלא יחשוב שהוא יכול להמשיך עם אותו קו של ממשלה שמינתה אותו. לכן הם צריכים לעזוב יחד עם הממשלה הקודמת . ולממשלה ולשרה יש את כל הזכות למנות את מי שהיא רוצה .
    סגור
  • טוב מאוד??? בסוף מי שינהל אל התחבורה יהיו
    ישראלי 04/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חדלי אישים ללא ניסיון או יכולת מקצועית. כך תיראה גם התחבורה בעשור הקרוב. מירי רגב היא מפעל לג'ובים עבור מקורבים לליכוד שהפכה למפלגה מאפיונרית שחולבת את המדינה. ביזיון של מפלגה.
    סגור
  • 1.
    מירי רגב מושחתת (ל"ת)
    משה 04/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור