נדל"ן ותשתיות

אושרה להפקדה תוכנית הפיתוח של ביה"ח "הדסה": תכפיל פי 5 את גודלו של הקמפוס

התכנית מוסיפה להדסה 7 בניינים נוספים, בית חולים שיקומי, מנחת מסוקים חדש, שני מבני רפואה משודרגים ומבנה מרפאות בעל חזית מסחרית. כמות המיטות תוגדל מ-350 ל-13,00
מערכת ice |  1
בית חולים הדסה (צילום פייסבוק/בית חולים הדסה)
ביה"ח 'הדסה' הר הצופים תופס כעת מקום של ממש במעוז ההתחדשות בירושלים. בעוד הגידול באוכלוסיית העיר ובאזורים סביב מורגש באופן מתמשך, הצורך להגדיל בהתאם את מכסת השירותים הרפואיים ואת התשתיות של ביה"ח מתחדד שבעתיים. והנה בימים האחרונים, הצורך הזה זוכה למענה מכיוון הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה בירושלים –  שאישרה את תוכנית הפיתוח והרחבת שטחו הבנוי של 'הדסה' הר הצופים.
התוכנית תכפיל פי 5 מהיקף הבינוי הנוכחי של קמפוס 'הדסה' וכן תחדש אותו עם 7 בניינים נוספים: בניין מיון, דימות וחדרי ניתוח חדשים, מגדל אשפוז (בן 15 קומות), בית חולים שיקומי, מנחת מסוקים חדש, שני מבני רפואה משודרגים ומבנה מרפאות בעל חזית מסחרית. כמו כן, כמות מיטות החולים המוצעות תזנק מ-350 עד ל-1300 מיטות.
שירה תלמי-באבאי, מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, אמרה על התוכנית השאפתנית: "התוכנית תצעיד את בית החולים אל קדמת הטכנולוגיה והיכולת המקצועית, ותאפשר ביטוי פיזי לגישה הטיפולית וליכולת הרפואית המצוינת של צוות בית החולים לטובת תושבי העיר והמטרופולין".
מטבע הדברים, התוכנית להרחבת קמפוס 'הדסה' משתלבת בנוף הפיתוח העירוני והסביבתי של העיר, ואף הולך יד ביד עם תכנית הרכבת הקלה בירושלים –  כאשר 2 קווים של הרכבת הקלה יעברו ברחוב צ'רצ'יל השוכן בסמוך לביה"ח הדסה הר הצופים. ועל כך הוסיפה שירה תלמי-באבאי: "מיקומם של המבנים מייצר איזון ראוי בין הצורך בהגדלת היקפי הבינוי ושמירה על בינוי מרוכז ויעיל.  התוכנית תעניק שיפור משמעותי בחזית הציבורית כלפי רחוב צ'רצ'יל לטובת תושבי האזור ובאי בית החולים באמצעות חזית מסחרית בקו הרחוב הנפתחת כלפי הגן הפנימי של בית החולים".
נציין כי תוכנית הפיתוח איננה פוסחת על ההיסטוריה של ביה"ח הדסה וחשיבותה לנרטיב של מדינת ישראל בכלל ושל העיר ירושלים בפרט. בהתאם לכך, התוכנית מקדשת את עיקרון השמירה על הצביון ההיסטורי של הקמפוס ועל מפעל החיים של הנרייטה סולד, ממקימות ארגון "הדסה" וממובילות הפעילות הציבורית למען ישראל ותושביה.
תגיות הדסה | נדל"ן
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הדסה הר הצופים
    קובי 10/2020/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבל שבתמונה שמו את הדסה עין כרם...
    סגור