נדל"ן ותשתיות

אוהד דנוס ל-ice: "למרות הזינוק בעסקאות לדירות חדשות – מחירי הדיור דווקא ירדו"

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר מתייחס לזינוק במכירת דירות חדשות: "התזוזה הדרמטית במספרים היא תוצר של מכירות של דירות מחיר למשתכן". על הצפוי ברבעון הרביעי: "סגר נוסף בחנוכה יעצור את הגידול"; ועל התנודות בענף הנדל"ן: "מה שהסקנו בעבר על השוק כבר לא רלוונטי להיום"
שרון טל | 
אוהד דנוס (צילום שחר שירזי)
חודש ספטמבר הראה על זינוק של 69% במכירות של דירות חדשות. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בספטמבר 2020 נמכרו 3,459 דירות חדשות לעומת 2,050 בספטמבר אשתקד. בסה"כ, ברבעון השלישי של 2020 (יולי-ספטמבר), נמכרו 10,140 דירות חדשות, זינוק של כ-19% בהשוואה לספטמבר אשתקד, אז נמכרו 8,467 דירות חדשות.
"הזינוק החד במכירת דירות חדשות בספטמבר הן כתוצאה מהבשלת תכניות מחיר למשתכן", כך מסביר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר, אוהד דנוס, בראיון ל-ice. "ניתן לומר ששוק הנדל"ן לפחות בהסתכלות על הספטמבר ניצח את הקורונה. הזינוק מעיד יותר מכל על הנחישות של הציבור הישראלי לממש את היכולת שלהם לרכוש דירות בשוק.
הנחישות של הציבור מלמדת על הצורך וגם על העובדה שהמשבר הזה בר חלוף. למרות האבטלה, למרות המיתון, עדיין יש במשק עוצמה ופעילות כלכלית ענפה, ויש קונים. יש ענפים שמרוויחים יותר מהקורונה ויש שמפסידים יותר, הכסף לא נגמר בשוק, הוא החליף ידיים. שינה פרצופים. וחלק נכבד ממנו מגיע לשוק הנדל"ן".
מערכת אייס
צילום: שרון טל
אתה צופה שנראה עליות מחירים?
"לא ברבעון השלישי. למרות הפעילות המוגברת אנחנו רואים ירידה של כ-1.1% במחירי הדירות החדשות ויד שנייה. צריך לזכור שהדירות שנמכרו ברבעון השלישי יש בהן דירות רבות של מחיר למשתכן שמחירן נקבע לפני זמן רב והן נמוכות ממחירי השוק. השוק אמנם מושפע מהמיתון אך מנותק מהיקף העסקאות שהוא תולדה של הבשלת פרויקטים ועסקאות במחירים מוזלים יחסית".
להערכתך, נראה זינוק נוסף בהיקף העסקאות ברבעון הרביעי?
"אני חושב שהרבעון הרביעי יתאפיין בעוד סגר למרות הצהרות הפוליטיקאים, ולכן כמות העסקאות לא תעלה. סגר משפיע גם על המורל לקנות, וזה מידרדר מסגר לסגר. המיתון מתחיל לחלחל לשוק והוא גם ישפיע בהמשך. אני צופה כי נכסים שיוצעו בשוק גם ימצאו את המשקיעים הפוטנציאליים שישקיעו בנדל"ן במקום אפיקים אחרים שפחות נגישים כבעבר.
"חשוב להבין שהקורונה שיבשה פה לא רק את הסדר בחיינו אלא גם את סדרי החיים בשוק הנדל"ן. אם בעבר היינו יכולים להסיק על השוק מגידול או קיטון בעסקאות, היום עם הקורונה, זה כבר פחות רלוונטי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה