נדל"ן ותשתיות

נדל"ן למגורים: הזוגות הצעירים מסתערים על שוק הדיור

סקירת הכלכלנית הראשית מצביעה על עלייה חדה ברכישת דירה ראשונה ברבעון השלישי, לצד עלייה קלה גם בקרב משפרי דיור. יותר ישראלים בוחרים לממש את ההון שברשותם, ברקע החשש מעליית המחירים הבאה
שרון טל |  5
דירות (צילום פלאש 90)
הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, שירה גרינברג, פרסמה הבוקר (שני) את הסקירה לרבעון השלישי בענף הנדל"ן למגורים, שמעלה גידול חד בקרב זוגות צעירים שרוכשים דירה ראשונה, ובקרב רכישות של דירות בכלל, למרות הקורונה. 
מהסקירה עולה כי חלה עלייה של כ-8.6% ברכישת דירות ברבעון השלישי של 2020, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ועליה חדה של 54% בהשוואה לרמת השפל שנרשמה ברבעון הקודם.  בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה נרכשו כ-65 אלף דירות בשוק החופשי, ירידה של 8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
עוד עלה מהסקירה כי במצטבר מתחילת השנה נרשמה ירידה של 8% במספר העסקאות (הן בשוק החופשי והן בסה"כ) בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, שיעור ירידה כפול מזה נרשם באזור המרכז.
מהסקירה ניכרת עלייה ברכישת דירה ראשונה על ידי הישראלים. סך רכישות דירה ראשונה בשוק החופשי ברבעון השלישי הסתכמו ב-11 אלף, גידול של 11% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בהכללת הדירות שנרכשו בסבסוד ממשלתי עמד סך רכישות זה על 15.3 אלף, גידול מתון של 4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, זאת על רקע ירידה של 10% ברכישות במסגרת "מחיר למשתכן".
בקרב משפרי הדיור גם נרשמה עלייה קלה. רכישות משפרי הדיור ברבעון השלישי הסתכמו ב-10.4 אלף דירות, גידול מתון של 2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, זאת חרף גידול משמעותי בשיעור משפרי הדיור שרוכשים דירה טרם שמכרו את דירתם הקודמת. סך הדירות החדשות  שנרכשו בשוק החופשי ברבעון השלישי של 2020 עמד על 6.9 אלף דירות, גידול של 23% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
מהסקירה עולות מספר מסקנות מרכזיות: הראשונה הינה שישראלים רבים המתינו על הגדר ובשל ההבנה כי משבר הקורונה רחוק מלחלוף, החליטו לממש את ההון שברשותם על מנת לרכוש דירות, גם בחסות הריבית הנמוכה מהבנקים. 
בנוסף, גובר החשש מעליית מחירי הדיור, מה שמעלה את הדחיפות בקרב רוכשים פוטנציאליים לבצע רכישות טרם זינוק נוסף במחירים. ניכר כי למרות שמצבם הכלכלי של ישראלים רבים הורע בקורונה, עדיין יש מי שמחזיק בהון, וגם לא חושש לממש אותו.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הכל מחיר למשתכן (ל"ת)
    תקראו לילד בשמו 12/2020/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    הפוך - יש ירידת מחירים !!!! די עם השקרים (ל"ת)
    גוגו מן 12/2020/29
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • ??
    אלון 12/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצחקת אותי
    סגור
  • 2.
    הזוגות הצעירים ?
    אנונימי 12/2020/29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תפסיקו לחרטט לפחות, יש כאן 3 אופציות סהכ 1.ההורים של הזוג הצעיר 2זוג צעיר 40+ 3 זוג צעיר שלקח את ההון עצמי מהלוואה בצד)בתקווה לא מהשוק האפור( וימכור אותה עוד שנה בהפסד או יפשוט את הרגל
    סגור
  • 1.
    בהצלחה למתאבדים החדשים (ל"ת)
    רצים שרצים 12/2020/28
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור