נדל"ן ותשתיות

מהפכת הבנייה ברמת גן: תוכנית ענק של 3.7 מיליון מ''ר לדיור ומלונאות

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב אישרה את תכנית המתאר למתחם הבורסה ברמת גן. כחלק מהתכנית יוחלף תיאטרון ''היהלום'', כאשר במקומו ייבנו אולמות ספורט ותרבות
ארנולד נטייב | 
בורסה רמת גן (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב אישרה את תוכנית המתאר למתחם הבורסה ברמת גן, התוכנית כוללת 1,750 יחידות דיור, 1,500 חדרי מלון, 400 יחידות דיור עבור דיור מוגן ו-500 חדרי מעונות סטודנטים, בחלוקה ל-4 מתחמי תכנון. סך הכל קובעת התוכנית בינוי של 3.7 מיליון מ"ר.
שטח התוכנית הינו 343 דונם, והיא ממוקמת במתחם ארבעה צירים מרכזיים: דרך ז'בוטינסקי מדרום, דרך אבא הלל ממזרח, רחוב ביאליק מצפון ואיילון ממערב. התוכנית קובעת מדיניות להתחדשות מתחם הבורסה המשלב בתוכו בניינים ומגדלים חדשים לצד מבנים ותיקים עם תמהיל שימושים של משרדים, מסחר, מגורים, מלונאות מעונות סטודנטים ושטחי ציבור.
במרכז המתחם ייקבעו בתוכניות מפורטות שני מרכזים לטובת תרבות וספורט בהיקף של 8,000-10,000 מ"ר כל אחד, במטרה להחליף את תיאטרון "היהלום",  וזאת מתוך כוונה להפוך את הבורסה למוקד של פעילויות תרבות וספורט לצד מרכז עסקים ראשי במטרופולין. בחלקה הצפון מערבי של הבורסה מתוכנן להיבנות מוסד חינוכי לצד מגדלי תעסוקה בהיקף שטח של 7200 מ"ר.
כמו כן, התוכנית קובעת הנחיות לשיפור ושדרוג המרחב הציבורי, לרבות נטיעות של עצי צל, הקמת שבילי אופניים ושבילי הולכי רגל,  אשר יקשרו את מתחם הבורסה לאזורים הסובבים אותו, וזאת לצד החובה בהקמת חזיתות מסחריות לאורך הרחובות במטרה להפוך את האזור למקום מזמין להולכי רגל וידידותי למשתמש, ומתוך מגמה לעודד את הפעילות המסחרית במתחם מעבר לשעות העבודה של המשרדים.
הוועדה קבעה בהחלטתה כי תקן החניה לרכב יהיה מצומצם וזאת במטרה לעודד שימוש באמצעי התחבורה הציבורית השונים ובנוסף שימוש ברכב דו גלגלי ואופניים. עוד נקבע בתוכנית, כי מתחת לדרכים הציבוריות במתחם ניתן יהיה להקים חניונים ציבוריים מתוך מטרה לתת מענה גם לרכב הפרטי ומתוך כוונה לאגם חניות. בנוסף, התוכנית קובעת הנחיות לבחינה כוללת של מתחמים לשימור במתחם- בהם מבנים ששימשו לליטוש יהלומים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה