נדל"ן ותשתיות

המהפך של תלפיות: אושרה התוכנית להקמת רובע חדש בירושלים

הוועדה המחוזית אישרה את תוכנית האב להקמת רובע במתחם תלפיות הוותיק, שימזג בין מגורים, שטחי ציבור, מסחר ותעסוקה. כמחצית מ-8,250 הדירות המתכוננות, יהיו דירות קטנות עבור האוכלוסייה הצעירה בבירה

מערכת ice | 
רובע תלפיות (צילום הדמיה: משרד יעקב מולכו אדריכלים)
מתחם תלפיות המזוהה עם אזור המסחר ותעשייה הוותיק של הבירה, עומד בפני מתיחת פנים אינטנסיבית: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות עו"ד אמיר שקד, החליטה על אימוץ תוכנית האב להקמת רובע חדש במתחם בעירוב שימושים.
מטרת התוכנית היא הפיכת מתחם תלפיות לרובע עירוני תוסס ופעיל לאורך מרבית שעות היממה, תוך חיבור למרקם הבינוי הקיים. התוכנית מסמנת את פיתוחו של רחוב פייר קניג לשדרה עירונית מרכזית, אשר בה תתאפשר הקמת מבנים עד 30 קומות מעל מתחמי מסחר ותעסוקה. ברחובות המשניים תותר בנייה נמוכה יותר, עד 14 קומות לכל היותר.
את התוכנית יזמו העירייה המקומית והרשות לפיתוח ירושלים, ובמסגרתה יוקמו כ-8,250 יחידות דיור במבני מגורים בני 14-30 קומות, בהתאם למדיניות של עירוב שימושים וציפוף הבינוי לאורך תוואי הרכבת הקלה. כחלק מהחזון כמחצית מכלל הדירות במיזם יהיו דירות קטנות שייתנו מענה לאוכלוסייה הצעירה בעיר.
לצד אלפי יחידות דיור חדשות כוללת התוכנית תוספת של 225,000 מ"ר לצרכי ציבור, 851,603 מ"ר לשטחי מסחר ותעסוקה, כ-80 אלף מ"ר לשטחי מלאכה ותעסוקה בדרום הרובע, כמו גם שטחים פתוחים בהיקף של כ-110 דונם.
שטח אזור התעסוקה תלפיות הוא כ-950 דונם, והוא תחום בין רחוב דרך בית לחם ממזרח, פארק המסילה ושכונת מקור חיים ממערב, רחוב ברעם מדרום ורחוב רבקה וצומת אורנים מצפון. המתחם מהווה את אחד ממוקדי התעסוקה, המסחר והתעשייה המרכזיים בירושלים בעשורים האחרונים, והוא נתון בהתחדשות מתמדת. בתחומי הרובע צפויים לעבור שני קווים של הרכבת הקלה.
הוועדה ציינה בהחלטה כי תוכנית האב והתוכניות המפורטות שיוגשו מכוחה, עתידות לתרום תרומה משמעותית לפיתוח למוקד עירוני חשוב האזור כולו במהלך העשורים הקרובים.  כמו כן התרשמה הוועדה כי התוכנית מציעה ראייה תכנונית כוללת לשילוב המגורים באזור, תוך יצירת יחס ראוי בין שימושי המגורים לשאר השימושים הקיימים, והבטחה של המענה הנדרש לצרכי ציבור.
"תוכנית האב החדשה לתלפיות היא בשורה ענקית לירושלים ולתושביה", מצהיר ראש עיריית ירושלים, משה ליאון. לדבריו, "אין מדובר בעוד תכנית או בעוד שכונה, אלא ממש בעיר חדשה ומתחדשת בלב ירושלים. מדובר בתוכנית מתקדמת אשר שואבת את השראתה מהגדולות שבערי העולם, ומקדמת עירוב שימושים שיכלול מרחב ציבורי שוקק חיים, הישענות על תחבורה ציבורית, דיור, תעסוקה ומסחר וכן גנים ציבוריים. אנו נמשיך לבנות ולקדם את ירושלים".
מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, מוסיפה: "התוכנית היא בשורה של ממש להתחדשות ופיתוח אזור דרום העיר ועתידה ליצור מרכז כובד משמעותי בירושלים - של רובע מעורב שימושים, תעסוקה, מסחר, תעשייה ותרבות. מתחם תלפיות יהווה דוגמה למרקם עירוני אינטנסיבי המספק איכות חיים לתושבים בו, כמו גם מוקד עניין משמעותי לאזור ולעיר כולה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה