נדל"ן ותשתיות

בנין העיר רכשה בניין לשימור במרכז תל אביב ב-70 מיליון שקל

חברת הנדל"ן הממקדת את פעילותה בלב תל אביב, השלימה את רכישת בית פייגה טיפבנך ברחוב פינסקר 6. בתכנון: 40 יחידות דיור בתמהיל מגוון. "זו עסקה של פעם בחיים", מצהיר דודו מקייס, מראשי בנין העיר

מערכת ice |  3
נעם ריכטר (מימין) ודודו מקייס, מבעלי בנין העיר (צילום מיכל אזאצ'י)
עוד עסקה נדל"ן בפרופיל גבוה הושלמה בימים האחרונים בתל אביב, כאשר קבוצת בנין העיר חברה לשותף פיננסי ורכשה את בית פייגה טיפנבך ברחוב פינסקר 6. מדובר בבניין לשימור בן 3 קומות ו-21 יחידות דיור, שהוקם בשנות ה-30 של המאה הקודמת ונבנה בהתאם לסגנון הבאוהאוס ששלט אז בנוף העירוני. הבניין יתוכנן על ידי מעוז פרייס אדריכלים.
סכום הרכישה הוא כ-70 מיליון שקל, כשעל פי החזון לפרויקט הוא יכלול עם השלמתו למעלה מ-40 יחידות דיור בתמהיל גדלים וחדרים מגוון - ובהן דירות גן ופנטהאוזים. המבנה נרכש ממשפחה אמריקאית, כשאת בנין העיר ייצגו בעסקה עורכי הדין גבע חביב ואדם רועה ממשרד כספי ושות'.
"אנחנו נכנסנו לתמונה אחרי שעסקה קודמת בנוגע למבנה התקשתה להגיע לידי מימוש", מציין דודו מקייס, מראשי בנין העיר. "הבנו מהר את הפוטנציאל האדיר שמציע המבנה הזה והעלנו הילוך במשא ומתן. אני שמח שהעניינים הכספיים נסגרו במהירות".
מקייס מוסיף כי "שטח המגרש הוא למעלה מדונם, במיקום אידיאלי - בסמוך לחוף הים ולעורק השוקק של תל אביב. זו בפירוש עסקה נדירה של פעם בחיים". 
באשר ללוחות הזמנים, הרי שבבנין העיר כבר החלו בהליכי התכנון מול מחלקת השימור בעירייה, מתוך רצון לקדם במהירות את הוצאת היתר הבניה. על פי ההערכות, הצפי לעלייה על הקרקע ותחילת העבודות הוא בראשית 2023.

הבניין לשימור ברחוב פינסקר בתל אביב, אז והיום צילומים: מאור חבס, צלם לא ידוע. שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכות יוצרים
לפי נתוני עיריית תל אביב, בעיר יש כיום כ-2,500 בניינים לשימור, מתוכם כ-400 מוגדרים כמבנים לשימור בהגבלות מחמירות. בניין אחד כזה, אותו כבר חידשה ואכלסה בהצלחה בניין העיר, הוא זה השוכן לא רחוק מבית פייגה טיפנבך, ברחוב פינסקר 19. הבניין שנבנה ב-1928 בהתאם לסגנון האקלקטי, כולל 5 קומות ו-12 יחידות דיור - ונחשב היום מודל לביצוע עבודות שימור המשלבות תכנון ויישום חומרים ומערכות "ירוקות".
"העבודה בבניין לשימור מייצרת כללי משחק שונים ביחס למבנה סטנדרטי. מרחב התמרון  מצומצם ומגבולות הגזרה המוגדרים אסור לסטות", מרחיב המהנדס נעם ריכטר, שותפו של מקייס. "לנו יש את הניסיון והמיומנות לקדם פרויקט במסגרת הזו, תוך שיתוף פעולה הדוק עם מחלקת השימור של העירייה. אנו בטוחים שבסיום העבודות יתרומם כאן בניין לתפארת".
בניין העיר, בראשות מקייס ונעם ריכטר, ממקדת את פעילותה בלב תל אביב, כשבקנה שישה פרויקטים ועשרות יחידות דיור. המיזם של החברה ברחוב פינסקר 6, מצטרף לאלו שכבר נמצאים בשלבים שונים של תכנון, בנייה, שיווק ואכלוס ברחובות רנ"ק 14, שינקין 30, רמב"ם 3 מונטיפיורי 16 א', וכאמור פינסקר 19. "אלו האזורים האיכותיים ביותר של העיר", מסכם מקייס. "הפרויקטים שלנו פונים לקהל אנין טעם שמבקש למקסם את חווית מגורים בתל אביב".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בעיתי
    דני 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בפעם האחרונה שעו"ד גבע חביב ייצג מוכר במכירת נכס בסכום דומה המוכר היה אחר כך שש שנים בתביעות בבית משפט עם מס הכנסה. משום שגבע חביב העביר מידע חלקי ומעורר חשד ללשכת רשום המקרקעין.
    סגור
  • 2.
    שלא יגמרו בהוצאה לפועל כמו בעסקאות אחרות שלעו"ד חביב
    ששון 04/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או בתביעה של ראשות המיסים שעשו לגבע חביב ולמי שיצג בעסקת נדל"ן קודמת.
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד
    תל אביבי טיפוסי 02/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבר'ה מצוינים. עובר ליד פרויקטים שלהם.
    סגור