נדל"ן ותשתיות

עסקת ענק לקבוצת חג'ג': הגישה הצעה לרכישת מגרש במתחם בבלי מעיריית תל אביב

המתחם בשטח של 6.6 דונם בצפון תל אביב ועליו ניתן לבנות מגדל בן 37 קומות שיכלול 114 יחידות דיור; רכישת הקרקע תהיה בתמורה ל-188 מיליון שקל: "בפרויקט יזמי יוקרתי, שמתוכנן להיבנות על אחת הקרקעות המבוקשות והיוקרתיות ביותר בתל אביב"
ניצן כהן |  1
צחי ועדו חגג (צילום טל ציקורל)
קבוצת חג'ג' בבעלות האחים צחי ועידו חג'ג' הגישה את ההצעה הגבוהה ביותר היום (ראשון) במכרז שערכה עיריית תל אביב במגרש בשכונת בבלי לרכישת זכויות העיריה בהיקף של  75.95 אחוז במגרשים 5א ו 5ב בשטח של כ-6.6 דונם. הקבוצה גברה על שלושה מציעים נוספים, לאחר שהציעה סכום של 187.9 מיליון שקל. 
בהתאם לתכנית המתאר העירונית, זכויות הבניה מאפשרות לבנות במגרשים 5א ו-5ב מגדל מגורים בן 37 קומות מעל קומת כניסה שיכלול 114 יחידות דיור, חלקה של העירייה עומד על כ-75.95 אחוז מהיח"ד. החברה מעריכה כי ניתן יהיה להגדיל את הזכויות במגרשים בהיקף מהותי, בהתאם לתוכנית המתאר התקפה של תל אביב תא/5000. 
העסקה הנוספת בפארק בבלי מגיעה חודשים ספורים לאחר שקבוצת חג'ג' השלימה רכישת מגרש בגודל של כ-6.5 דונם בבבלי מידי איש העסקים יצחק תשובה כאשר במגרש (מגרש מספר 3), זכויות בנייה מאושרות בתב"ע להקמת מגדל מגורים בן 44 קומות תמורת כ-190 מיליון שקל. החברה יזמה בקשה להיתר המגדילה משמעותית את הזכויות, להקמת מגדל מפואר בן 48 קומות הנושא 252 יחידות דיור. החתימה על העסקה נעשתה תוך כדי שיא משבר הקורונה בחודש אפריל אשתקד. 
מתחם פארק בבלי נחשב למתחם היוקרתי ביותר בתל אביב למגורי משפחות, ומשכך נהנה מביקוש רב. המתחם מכיל שבעה מגדלים הנבנים סביב פארק ענק החובק עשרות דונמים. החל מהקומות הנמוכות של המגדל נהנה המגדל מנוף לים.  
בימים האחרונים השלימה החברה הנפקה מוצלחת של אג"ח להמרה סדרה י'. במסגרת המכרז המוסדי והפרטי, קיבלה החברה מתוך ההצעות, התחייבויות בסך של כ-166 מיליון שקל  הנושאות ריבית נמוכה מאוד של 1.5 אחוז לשנה לתקופה של 4 שנים.  שער המרת אגרות החוב למניות החברה, הינו לפי שווי חברה של 1.1 מיליארד שקל לפני הכסף בתוך שנתיים ושווי החברה לאחר ההמרה יהיה 1.2-1.4 מיליארד שקל אחרי הכסף. 
מהדיווח של קבוצת חג'ג' עולה כי מדובר בעסקה משמעותית מאוד עבורה והיא העמידה ערבות בנקאית של 28 מיליון שקל כדי להוציא את ההסכם לפועל. בקבוצה מעריכים כי הם יוכלו להגדיל את היקף הבניה במתחם אך אין כל וודאות שיצליחו לקבל את האישורים המתאימים להגדלת התוכנית הבניה. בנוסף, על הקרקע יושבים כיום תושבים אותם יש לפנות כדי להוציא את תוכנית הבניה לפועל. מניית חג'ג' עולה כעת בבורסה ביותר מ-4.5% והיא משלימה עלייה של יותר מ-10% מתחילת החודש כשמתחילת השנה עלתה המניה בכ-4%.
מקבוצת חג'ג' נמסר: "מדובר בפרויקט יזמי יוקרתי, שמתוכנן להיבנות על אחת הקרקעות המבוקשות והיוקרתיות ביותר בתל אביב. קבוצת חג'ג' ממשיכה להוביל את שוק היוקרה בתל אביב בתחום הדיור והמשרדים ולהתמקד בקרקעות בפריים לוקיישנים בעיר, וכיום הקבוצה בונה כיום את מרבית פרויקטי היוקרה בתל אביב".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מבינה מה מתלהבים מבבלי ? (ל"ת)
    אליה 02/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור