נדל"ן ותשתיות

הסכם לג'נסל עם תאגיד TDK היפני - יפתחו דלק מאמוניה ירוקה

שווי ההשקעה הראשונית המשותפת של הצדדים עבור שלב א' בפיתוח עומד על כ-30 מיליון שקל. רמי רשף, מייסד ומנכ"ל ג'נסל: "הגישה החדשנית תייתר חלופות יקרות לייצור דלק ידידותי ויעיל"

מערכת ice | 
רמי רשף, מנכ"ל ג'נסל (צילום באדיבות חברת ג'נסל)
העתיד נראה ירוק: חברת ג'נסל הישראלית העוסקת בפיתוח פתרונות אנרגיה ירוקה, חתמה על הסכם עם תאגיד הטכנולוגיה היפני TDK, מיצרני סוללות הליתיום-יון המובילים בעולם. מדובר בהסכם אסטרטגי להשקעה בפיתוחו של תהליך חדשני לייצור אמוניה ירוקה הצפויה לשמש בעתיד כמקור הדלק המרכזי בעולם.
במסגרת שיתוף הפעולה בין הצדדים תפתח חברת ג'נסל תהליך נקי ויעיל מבחינה אנרגטית לייצור אמוניה ירוקה, שמטרתו לספק תחליף לכ-235 מיליון טונות של אמוניה המיוצרת כיום. מאמצי הפיתוח לשלב א' של התהליך מוערכים בהשקעה ראשונית של כ-30 מיליון שקל על ידי שתי החברות.
פיתוח התהליך החדשני מציב את ג'נסל כשחקן בולט בתחום האנרגיה, וכמי שכעת מחזיק ביכולת יצור לא רק של תאי דלק, אלא גם של הדלק עצמו. המהלך הנוכחי מעניק הזדמנות עסקית גדולה לשתי החברות, כאשר ג'נסל תוכל לייצר את הדלק הדרוש להפעלת תאי הדלק האלקליים שלה באופן עצמאי ונקי, ללא תלות בתשתיות.
בראייה גלובלית, משתלב המהלך גם עם המאמץ להשגת יעד של אפס פליטות פחמן כפי שהגדיר האו"ם – חזון שאומץ בין היתר על ידי יפן, ארה"ב, האיחוד האירופי ומדינות נוספות ברחבי העולם כחלק מרפורמות איכות הסביבה והאנרגיה.
"עבור TDK, טכנולוגיה זו מהווה צעד משמעותי לקראת השגת יעדי אפס פליטות הפחמן עד שנת 2050, כפי שקבעה ממשלת יפן" מצהיר דאי מטסואוקה, מנכ"ל טכנולוגיה וקניין רוחני ב- TDK. לדבריו, "אנו שמחים להכריז על ציון דרך חשוב זה לקראת הרחבת חזון האנרגיה הירוקה שלנו על ידי השותפות הטכנולוגית עם חברת ג'נסל לפיתוח דלק העתיד – אמוניה ירוקה. צעד זה יאפשר לנו להגשים יחד את החזון של אספקת אנרגיה ירוקה בכל מקום ובכל עת".
רמי רשף, מייסד ומנכ"ל ג'נסל, מתייחס גם הוא להסכם ומציין: "ג'נסל גאה להוביל את מהפכת האמוניה הירוקה בשותפות עם TDK, חברה בינלאומית מובילה בתחומי האנרגיה. מדובר בתחום הצובר תאוצה בצורה יוצאת דופן, ובשוק שהופך לדור הבא של עולם האנרגיה. המחויבות וההתמדה של TDK בעבודה משותפת איתנו לפיתוח דלק העתיד - האמוניה הירוקה - יבטיחו כי הגישה החדשנית והיעילה שלנו תייתר חלופות יקרות לייצור דלק ידידותי ויעיל, ותעורר עניין בשוק המגלגל כיום כ-70 מיליארד דולר. חשוב מכך, טכנולוגיה זו תאפשר זמינות נרחבת יותר של אמוניה ירוקה ומימן לשימושים רבים, לרבות תחבורה, חקלאות ותעשייה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה