נדל"ן ותשתיות

הביקוש לפנטהאוזים עולה, אבל איזו עיר מובילה בהיצע למכירה?

ביקוש אדיר לפנטהאוזים נרשם בשנים האחרונות בישראל ובעיקר בשנה האחרונה. לפי חברות הנדל"ן הסיבה המרכזית לעניין היא משבר הקורונה וההשפעה המרכזית היא על הביקוש באיזור הפריפריה |  כל הנתונים
שירה יום טוב | 
דירות (צילום מערכת אייס)
נתוני יד 2 חושפים עלייה חודשית עקבית בביקוש לדירות פנטהאוז מאז חודש אוקטובר 2020. נכון לחודש פברואר האחרון היו באתר כ-122 אלף גולשים שחיפשו יחידות כאלה, זינוק של כמעט פי 3 מכמות המחפשים בתקופה המקבילה ב-2020. בחודש פברואר הוצעו למכירה באתר 6,300 דירות פנטהאוז, כך שעל כל דירה היו כ-19 כמתעניינים. בעקבות הביקוש, מחירי הפנטהאוזים עתידים לעלות.
בסך הכל כ-709 אלף גולשים חיפשו בשנה האחרונה פנטהאוזים באתר יד 2. כמות החיפושים בחודש פברואר הייתה הגבוהה ביותר בחלוקה לחודשים. לעומת הביקוש לפנטהאוזים, ההיצע לדירות כאלה באתר יד 2 הסתכם ב-18 אלף יח"ד בלבד בשנה האחרונה - 40 מתעניינים על כל דירה מוצעת.
תל אביב מובילה גם בביקוש לפנטהאוזים וגם בכמות הדירות שהוצעו למכירה. בשנה האחרונה היו 66 אלף גולשים שחיפשו דירות כאלה בת"א, לעומת 2,600 מודעות מכירה. אחרי ת"א מדורגת ראשון לציון עם 50 אלף ביקושים והיצע של 835 יח"ד, ופ"ת עם 42 אלף ו-895 בהתאמה. כפר סבא מובילה את דירוג הערים ביחס ביקוש/היצע - עם כ-79 מתעניינים על כל דירה שהוצעה למכירה, אחריה רחובות עם יחס של 65, וראשון לציון עם 60.
לדברי יורם אביסרור, סמנכ"ל חברת אביסרור משה ובניו, "פנטהאוזים תמיד היו מוצר מבוקש בקרב משפחות מבוססות שחיפשו איכות חיים ומשבר הקורונה העלה אף יותר את קרנן של דירות אלה הודות למרחב המחייה הפנימי והחיצוני הגדול שהן מאפשרות. לאחרונה אנו ערים לעלייה בביקוש לדירות פנטהאוז דווקא באזורי הפריפריה. ניתן להעריך כי גם בשנתיים הקרובות נמשיך לראות עלייה בביקוש".  
גם אשר מנדל, מנהל השיווק והמכירות בפרץ בוני הנגב ציין את תופעת הפנטהאוזים בפריפריה, "בשנים האחרונות אנו רואים עלייה בביקוש לדירות פנטהאוז בפריפרייה, כשהשיא בשנה האחרונה. רוכשי הדירות הבינו שתמורת התרחקות קלה ממרכז הארץ הם יכולים לרכוש דירה גדולה יותר, במחיר נמוך יותר. בנוסף הקרבה למקום העבודה כבר לא נמצא בראש סדר העדיפויות של רוכשי הדירות בגלל האפשרות לעבו מהבית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה