נדל"ן ותשתיות

האוסקר של עולם האדריכלות: בניין המשרדים הטוב בעולם נמצא בישראל

הישג עולמי מפואר וגאווה ישראלית. מגדל ToHA בתל-אביב נבחר ל'מגדל המשרדים הטוב בעולם' בתחרות היוקרתית של המועצה הבינלאומית לגורדי שחקים שהתקיימה בסוף השבוע בשיקגו. הפרויקט נבנה ביוזמת גב ים ואמות השקעות, ומי המעצב?

כפיר אדר |  8
מגדל TOAH (צילום Sharon Tzarfati)
מגדל העסקים ToHA, אשר נבנה ביוזמת החברות אמות השקעות בניהולו של שמעון אבודרהם וגב ים בניהולו של אבי יעקובוביץ, זכה השנה בתואר "מגדל המשרדים הטוב בעולם". ככל הידוע, מדובר בפרויקט הישראלי הראשון והיחיד שזכה בתואר הנכסף. עוד זכה הפרויקט בפרס "המגדל הטוב ביותר במזרח התיכון ואפריקה".
ToHa גבר על שורה ארוכה של מתמודדים מכל העולם, בהם פרויקטים מובילים מסין (שנג'ן ובייג׳ין), צרפת, ניו יורק ולונדון. "מגדל ToHA הוכר בזכות חווית קבלת הפנים העוצמתית שלו, אטריום רב-קומתי המתנשא לאורך כל קומות המגדל, שפע צמחיה, וקומת גג עם מרפסת פתוחה לשמיים שמציעה מרחב נוחות מאובזר ונוף עוצר נשימה" כך נכתב באתר התחרות.
פרויקט ToHA (תוצרת הארץ) ממוקם בדרך השלום 1 בתל-אביב, ובמפגש הרחובות יגאל אלון ותוצרת הארץ. על עיצוב ותכנון המתחם אמונים האדריכל והמעצב הבינלאומי רון ארד ואדריכל העל הישראלי אבנר ישר, אשר חברו לשיתוף פעולה יוצא דופן ביצירת מגדל ייחודי בצורתו הגיאומטרית, השואבת השראה מקרחון חצוב כמעין יהלום שהונח בלב הצומת הסואן. השראתו הצורנית של המבנה היא מחציבה של גושים בקרח ושבירתם במישורים משופעים, כך שכל קומה הינה שונה וייחודית בשטחה.
המגדל מתנשא לגובה של למעלה מ-110 מטר וכולל 28 קומות ו-4 קומות חניה. הוא זכה להכרתו כ-LEED Platinum בזכות עמידתו בתקן האמריקאי המוכר והגבוה לבנייה ירוקה, ובזכות שימת דגש על חדשנות אקולוגית. בנייתו של המגדל הסתיימה בשנת 2019 וכיום הוא מאכלס שורה של חברות בינלאומיות מובילות, בהן: wework, מוטורולה, Trax, Tufin - מובילה עולמית בניהול מדיניות אבטחת רשת, וענקית הטכנולוגיה האמריקאית Akamai. בימים אלה מתוכנן השלב השני בפרויקט, מגדל ToHA 2 שיתנשא לגובה 75 קומות.
תכנון הבניין הינו תכנון אדריכלי חדשני הן בצורתו הגיאומטרית, והן בטכנולוגיה ובתכנון המערכות שבו. אסטרטגיית התכנון הייתה לצמצם את נגיעת הבניין בקרקע על-מנת לאפשר יצירה של מרחב ציבורי משמעותי ופתוח בצומת השלום, שהינה סואנת ועתידה להיות סואנת אף יותר, עם השלמת בניית קווי המטרו המתוכננים. על מנת לאפשר את המרחב הציבורי הפתוח במפלס הקרקע, נבנה הבניין על "רגליים" צרות (יחסית לגודלו) אשר הולכות ומתרחבות עם גובהו.
"רגליים" אלו מכילות את כלל מערכות הבניין, אשר בדרך כלל נמצאות על הגג. פתרון תכנוני זה אפשר יצירה של מרחב שמיש בגג הבניין, בו תוכננו מסעדות אליהן ישנה גישה לקהל הרחב במעלית נפרדת, היישר מהרחוב. בניין ToHA מאופיין בקומותיו הגדולות אשר מגיעות לכ-3,800 מ"ר לקומה, ומאפשרות התפרסות של חברות במפלס אחד לעומת התפרסות לגובה במספר קומות, דבר המעודד את המפגש והאינטראקציה בין עובדי החברה.
 
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    הבניין מכוער בכל קנה מידה בינלאומי.
    יג 06/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 2
    המלך עירום.
    סגור
  • 7.
    מה שיפה בו הוא שהוא **ממש** לא מגדל
    אדריכל אבישי 05/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן להבין שאפשר להשיג צפיפויות ואיכויות אורבניות טובות יותר ללא מגדלים - מספיק עם טירוף הבניה לגובה. חשיבה מעוותת של משרדי הממשלה שמשחקת לידי יזמים ברברים והורסת כל שביב של עירוניות טובה.
    סגור
  • 6.
    לא מקצועיים בעליל
    משה 05/2021/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חחח כתבה מטעה וחובבנית. התחרות הינה ל"המגדל הטוב ביותר במזרח התיכון ואפריקה" לא שאנחנו לא מסוגלים להיתמודד ולהצליח מול כל העולם, אבל נו, באמת.... לא הגזמתם?
    סגור
  • 5.
    באמת?
    אביטל 05/2021/25
    הגב לתגובה זו
    3 2
    באמת אף אחד לא יגיד את זה? הבניין נראה כמו שן בינה!!
    סגור
  • 4.
    חגיגה לשמאלנים הליברלים שונאי היהודים והיהדות. (ל"ת)
    לימור 05/2021/25
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 3.
    נו באמת זה כמה. וירטאול לא חוצה גבולות
    פיני 05/2021/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נשמע כמו פייק ניוז. מיוחד כן מכוער כן. מאתגר לא.
    סגור
  • 2.
    נפלא.בהחלט היפה בישראל. אולי עכשיו גם הישראלים יראו... (ל"ת)
    אלי 05/2021/24
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 1.
    הייתכן? הכי מוצלח בעולם, והכי מגושם בת"א!
    גלבהרט 05/2021/24
    הגב לתגובה זו
    7 5
    תגובתו של אדריכל ומתכנן ערים: הייתכן? הכי מוצלח בעולם, והכי מגושם בת"א!
    סגור