נדל"ן ותשתיות

ניצחון לאלקין ושקד: עבר חוק הותמ"ל

ועדת הפנים אישרה לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לקידום הבניה במתחמים מועדפים (הארכת חוק הותמ"ל)
אריאל נוי | 
שקד אלקין (צילום פלאש 90)
ועדת הפנים אישרה לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לקידום הבניה במתחמים מועדפים (הארכת חוק הותמ"ל) למרות התנגדותם של הארגונים הירוקים. עם החקלאים והמושבים הושגה פשרה.
ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ סעיד אלחרומי אישרה לקריאה שניה ושלישת את הצעת החוק לקידום הבניה במתחמים מועדפים (הוראת שעה) המכונה חוק הותמ"ל. הותמ"ל (ועדה למתחמים מועדפים לדיור) הוקמה על פי חוק, בהוראת שעה ב-2017 במטרה להגדיל את היצע הקרקע המתוכננת לדיור, ואת היקף יחידות הדיור המתוכננות, זאת לצד עבודת הוועדות המחוזיות הפועלות מכוח חוק התכנון והבניה. לאחר שביוני 2020 נסגר החלון בן 4 השנים, במהלכן יכלו להגיש תוכניות לותמ"ל, הציעה הממשלה לחדש את החוק הזמני, והכניסה בו שינויים. 
85,000 יחידות דיור ממתינות לאישור החוק, מתוכם כ35,000 יחידות לחברה הערבית. השינוי הגדול הוא שהפעם לא מדובר רק בקרקע ותוכניות לדיור, אלא גם ב"מתחמים מוטי תחבורה", כלומר 108 תחנות מטרו שיוקמו במרכזי ערים, והמתחמים שסביבן, עד 800 מטר מהתחנה.
על פי הצעת החוק, מספר המתחמים שיאושרו במסלול לדיור לא יעלה על 18 בשנה הראשונה, ומהשנה השניה על 20. מועד הביצוע של תוכנית מועדפת לפיתוח הוא תוך 4 שנים מיום אישורה. לאחר 4 שנים ו-9 חודשים יפקע תוקף האישור. לעניין מועד תחילת הביצוע של מתחמי המטרו נקבע כי תוך 3 שנים ממתן ההיתר לתחנה, יהיה על היזם לבצע 25% מעבודות הפיתוח.
שיעור האדמות החקלאיות שייגרע מיישובים חקלאיים לא יעלה על 30% מהקרקעות. בכל היישובים שבהם כבר אושרו תוכניות ותמ"ליות, בין בתוכניות שהוכרזו בלבד ובין בתוכניות שהופקדו ואושרו. מה שאושר, ייכלל באותם 30%. (כלומר, אם בישוב מסוים כבר יש תוכנית על 25% מהקרקע, אפשר יהיה ליטול מיישוב זה רק עוד 5%). אולם, בשנה הראשונה של התוכנית יאושרו 4 תוכניות ללא כל הגבלה, ובמהלך השנים הבאות, בכל שנה יאושרו 3 תוכניות בהן אפשר להגיע עד 40% מהקרקע החקלאית. מי שמוסמך לבחור תוכניות אלה היא רמ"י.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה