נדל"ן ותשתיות

נחשף: כמה באמת שווה החניון בכיכר אתרים המועמד להריסה?

איש העסקים ספי צביאלי, ממובילי המאבק נגד התכנית להריסת הכיכר, בתהליך התמחרות על חניון כיכר אתרים. מסמך שהגיע לידי  ice  מראה כי בעוד ימיים הוא אמור לחתום על ההסכם לרכישה אך הוא עדיין לא הגיע וכמה באמת שווה החניון?
אריאל נוי |  7
כיכר אתרים ובריכת גורדון (צילום עיריית תל אביב)
לפני כשלושה שבועות זכה בתהליך התמחרות על חניון כיכר אתרים איש העסקים ספי צביאלי, ממובילי המאבק נגד התכנית להריסת הכיכר, שנתן הצעה אסטרונומית: 341 מיליון שקל על החניון ובו כ-350 חניות. מסמכים שהגיעו לידי ice  ובו הערכת השמאי ששכרו כונסי הנכסים של הכיכר חושף כי שווי החניון רק כ- 59 מיליון שקל. 
הליך התמחור של חניון כיכר אתרים היה אחד מהאירועים יוצאי הדופן שקרו במהלך סאגת כיכר אתרים. נזכיר כי מדובר בכיכר שהוקמה בשנות השבעים ובה שטחי מסחר שעם השנים הפכו למוזנחים, וכמובן פעל בה הקולוסיאום שלימים הפך למועדון החשפנות הפוסיקט. נכון להיום מקדמת עיריית תל אביב תכנית במסגרתה תיהרס הכיכר ובמקומה תקים קרן JTLV מגדלים במקום.
את הליך המכירה של חניון הכיכר (שכיום נמצא בבעלות הן של עיריית תל אביב והן של יזמים פרטים) הובילו כונסי נכסים שמונו על ידי בית המשפט לשלום הרצליה. כיוון שמדובר בחניון ציבורי, הפך הדיון על רכישתו לדיון משפטי שהגיע עד לבג"צ. 
במכרז שפורסם במאי האחרון נקבע מחיר מינימום של 184.5 מיליון שקל, גורמים בענף הנדל"ן טענו כי מדובר במחיר ראשוני שכן הבעלות על החניון מאפשרת זכויות בפרויקט העתידי. 
כאמור, במכרז שנערך הגיש צביאלי הצעה גבוהה במיוחד – 341 מיליון שקל, שלא ברור מה עומד מאחוריה, אם לא ייצא לדרך הפרויקט העתידי. האבסורד גדול במיוחד – מסמכים שהגיעו לידי ice מציגים הערכת שמאי שנעשתה עבור כונסי הנכסים שמונו לפרק את השותפות בחניון הכיכר, עו"ד דניאל אלון וזיו עירוני. הערכת השמאי מראה שווי שנמוך מ-60 מיליון שקל לנכס שנרכש ב-341 מיליון שקל.
מתוך הערכת השמאי:
"לאור האמור לעיל, אני מעריך את שווי הנכס הנדון, הידוע כתת-חלקה 7 של חלקה 9 בגוש 6967 וחלקה 58 בגוש 6966 - בשלמות ולפי שוויו היחסי ביחס לשווי כל .שקלים היחידות בית המשותף - בסך של 59,426,000 שקל". 
במכתב של עו"ד אלון לצביאלי מוזכר כי מועד חתימת ההסכם על חניון כיכר אתרים יהיה בעוד יומיים, אך לדברי אלון, צביאלי ומי מטעמו "לא הגיבו" להזמנה על חתימת ההסכם.  
נזכיר כי צביאלי עתר למעשה נגד העירייה, נגד הוועדה המקומית לתכנון תל אביב,  נגד ראש העיר רון חולדאי בעצמו, ונגד קרן JTLV. בעתירה קרא צביאלי לבטל את החלטת הוועדה בשל אופן קידום לא תקין ובשל "מסירתה לידיים פרטיות". לפני כשבועיים התקבלה החלטה לגבי עתירתו של צביאלי על ידי השופטת יעל בלכר, העתירה נדחתה על הסף ולצביאלי נפסק תשלום בסך 40,000 שקל הוצאות משפט.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מחיר
    דיקי 08/2021/11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איזה ערך יש לשמאי אם מחיר המינימום נקבע למינימם 184 מליון , השמאי יכול לכתוב 0 גם מחיר חניה בתל אביב 650 אלף ליחידה וזה המינימום , כל השאר שטויות
    סגור
  • 4.
    אריאל אתה טיפש
    יהודה 08/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא הבנת שהיזמים מאכילים אותך ספין?
    סגור
  • 3.
    פשוט מדהים כמה דיסאינפורמציה וחוסר תחקיר מינימלי (ל"ת)
    דדי 08/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    איזה סיפור לא קל להרוס מבנה שכולו בטון.
    אמיר 08/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביייחוד מבנה הקולוסאום.
    סגור
  • די, סירחון של פיפי ונרקומנים
    אלדד 08/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    להוריד את הבניין
    סגור
  • 1.
    זה לא ההוא ממלונות בראון?
    אדיר 08/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק צרות
    סגור
  • זהירות
    דדיק 08/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שומר נפשו ירחק
    סגור