נדל"ן ותשתיות

דירוג המגדלים בישראל: מה הם המבנים הגבוהים ביותר?

גורדי שחקים ומגדלים רבי קומות נמצאים כמעט בכל עיר מרכזית בישראל, כחלק מהליך העיור, העיבוי והציפוף של מרכזי הערים, המאפיין את כלל הערים בישראל, ובמיוחד ערי גוש דן. אבל מהם המגדלים הגבוהים ביותר בישראל?
אריאל נוי |  1
המגדלים הגבוהים ביותר בישראל (צילום ויקיפדיה)
בשבוע שעבר דווח כי יבנה גורד השחקים הגבוה ביותר בישראל.  לוינשטין נתיב וסולל בונה יבנו את מגדל הספירלה של עזריאלי בהיקף של כ-600 מיליון שקל.  בניין המשרדים הענק שיכלול גם יחידות מגורים, יהיה בן 91 קומות בשווי השקעה מפלצתי של 2.5 מיליארד שקל. במקום השני: מגדל עזריאלי שרונה עם 61 קומות
בדקנו על פי אתר הבינלאומי Emporis, (אמפוריס) שהיא ספקית עולמית של מידע, אוספת נתונים על בניינים בעלי ערך ציבורי וכלכלי גבוה, מחברת אותם עם חברות מעורבות וקובעת סטנדרטים למידע זה, מהם המבנים הגבוהים ביותר בישראל.
גורדי שחקים ומגדלים רבי קומות נמצאים כמעט בכל עיר מרכזית בישראל, אך במיוחד במיוחד בתוך ערי גוש דן לאור הביקוש הגבוה והחוסר בשטחים פנויים לבנייה רוויה. לפי הגדרת "המועצה לבניינים גבוהים ובנייה עירונית", "גורד שחקים" הוא בניין רב קומות המתנשא לגובה של לפחות 150 מטרים אך ישנה הגדרה נוספת המגדירה גורד שחקים כל בניין המתנשא לגובה 100 מטרים.
נכון ל-2021 ישנם בישראל 24 גורדי שחקים מעל לגובה של 150 מטר, כולם נמצאו בגוש דן ורק שישה מתוכם הושלמו לפני שנת 2010 למעט עזריאלי העגול ב-1999 כולם הושלמו אחרי שנת 2000.
על פי אמפוריס במקום הראשון מגדל משה אביב המתנשא לגובה של 244 מטר ובעל 68 הקומות מתנשא לגובה של 235 מטר. המגדל השני שהוא הגורד השחקים השני בישראל הוא מגדל עזריאלי שרונה שנבנה בשנת 2017, בגובה 238 מטר ולמגדל 57 קומות.
במקום השלישי לפי הדירוג נמצא מגדל השחר בגבעתיים. המגדל מתנשא ל-212 מטר ולמגדל 54 קומות. במקום הרביעי לפי הדירוג נמצא מגדל מידטאון משרדים בתל אביב יפו.  המגדל מתנשא ל 201 מטר ולמגדל 50 קומות. 
על פי הערכות בניית קצב המגדלים ימשיכו בעיקר באיזור גוש דן. והשיא של בניין המשרדים הענק שיכלול גם יחידות מגורים, שיהיה בן 91 קומות, יישבר עוד בעשור הנוכחי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יופי עוד פקקים ועוד זיהום בדרך (ל"ת)
    דון 08/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור