נדל"ן ותשתיות

הנדל"ן מתפוצץ, הקבלנים והיזמים מגיבים "השוק איבד שליטה"

יזמים וקבלנים מגיבים לנתונים המפתיעים בביקוש לדירות חדשות: "חודש יולי צפוי להיות אף חזק יותר במשרדי המכירות ולרשום שיא שנתי במכירות בפרויקטים שלנו - הן בחוזים למכירת דירות והן בהרשמות ובהתעניינות חדשה"

אריאל נוי |  4
דיור (צילום Pixabay ,pexels)
שוק הנדל"ן בוער: עלייה חדה בביקוש לדירות מגורים חדשות בחודשים אפריל-יוני. מהנתונים עולה כי ביקוש הדירות בחודשים אלו מסתכם ב-17,700. מדובר בעלייה של 25.1% לעומת שלושת החודשים הקודמים.   
יזמים וקבלנים בכירים בענף הנדל"ן מגיבים לנתונים שהוציאה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מהם ניכרת עלייה חדה בביקושים לדירות חדשות.
רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת מזרחי ובניו: "לצערי השוק איבד שליטה. המלאי שנותר מצטמצם והולך והמיוחד באיזור הביקוש ואני צופה לצערי שילוב רע מאוד של עליית מחירים דו ספרתית השנה יחד עם העדר היצע. בין פעולות החירום שצריך לנקוט, הגדלה משמעותית ביותר של כמות העובדים הזרים, פתיחת המכרזים לכלל הקבלנים וכן הגדלת זכויות בנייה היכן שאפשר והמיוחד באיזור הביקוש".
דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלי חברת שיווק הנדל"ן דרא: "כפי שמפרסמת הלמ"ס, חודש יוני היה עוד חודש חזק מאוד במכירת דירות חדשות בישראל, אנו רואים זאת בכל הפרויקטים שאנו משווקים בפריסה ארצית. לפי כמות הביקושים, חודש יולי צפוי להיות אף חזק יותר במשרדי המכירות ולרשום שיא שנתי במכירות בפרויקטים שלנו - הן בחוזים למכירת דירות והן בהרשמות ובהתעניינות חדשה - כל סוגי הדירות פשוט נחטפו. 25% מהרוכשים היו משקיעי נדל"ן שמיהרו לסגור עסקה לאור הדיבורים על גזירות חדשות ואנו רואים גם כי בנתוני הלמ"ס המשקיעים תופסים חלק נכבד מעוגת הרוכשים. היו גם רוכשים רבים תושבי חוץ שמתכננים עליה לארץ והיתר משפרי דיור וזוגות צעירים. אני חושב שהגזירות נגד המשקיעים הן שגיאה כי בסופו של דבר הדירות שהם רוכשים חוזרות לשוק בצורת דירות להשכרה שגם הן מהוות אחד מהפתרונות החשובים למצוקת הדיור".
דליה עסיס, שמאית מקרקעין ומתכננת ערים: "מטרידה אותי במיוחד טרפת המשכנתאות בחצי השנה האחרונה, מה שמעיד על העדר מוחלט של אמון במקבלי ההחלטות מצד רוכשי הדירות שחלקם, לצערי הרב, יקלעו לצרות צרורות והעדר יכולת להחזיר משכנתא".
אייל בהרי, מנכ"ל קבוצת בהרי: "על הממשלה לנקוט באופן מיידי באמצעי ריסון של השוק ובד בבד להגדיל משמעותית את ההיצע באמצעות הגדלת זכויות בנייה וקידום מכרזי קרקע שבמחירים מפוקחים. נכון להיום, לצערי הרב, מחירי מכרזי הקרקע שיצאו השנה מבשרים על ייקור משמעותי נוסף ברמות המחירים".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    בלוף אחד גדול
    אליפלט בר שאול 08/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במרחבי הארץ בונים מאות אלפי דירות שאין מי שיגור בהם. אבל לקבלנים יש עניין ליצור רושם שיש התנפלות על דירות. לא רחוק היום שהשקר הזה יתגלה וכל הקבלנים יפשטו את הרגל.
    סגור
  • 3.
    להטיל מס של 50% על מי שמחזיק קרקע לבניה
    יעקב 08/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקבלנים מחזיקים קרקעות לבניה שהמחיר יעלה ולא בונים יש להטיל מס על הקרקעות כך שכל הקבלנים יתחילו לבנות כאלו אין מחר
    סגור
  • 2.
    מי באמת איבד שליטה
    טל 08/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכותרת ממש שגויה, לא השוק איבד שליטה ! הממשלה היא זו שאיבדה שליטה. אין מדיניות מסודרת, המדינה מנסה לטפל רק בביקוש ושכחה את החלק השני של המשוואה - ההיצע. המדינה היא זו ששולטת בהיצע, הקרקעות בשליטתה, הרגולציה בשליטתה,המיסוי בשליטתה,הבירוקרטיה בשליטתה. אז מי בדיוק איבד שליטה?
    סגור
  • 1.
    שחררו את ההיתרים
    בונזו 08/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שחררו את ההיתרים ויהיה פה ים של דירות
    סגור