נדל"ן ותשתיות

אטרקצ'י יכניס מיליארדי שקלים? זה מספר הדירות המטורף שיבנה

אאורה סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של 189 מיליון שקל ורווח נקי של כמעט 28 מיליון שקל אבל החלק החשוב בדו"ח של החברה הוא כמות הדירות שנמצאות בשלבים שונים שהחברה תקים בשנים הקרובות
ניצן כהן | 
יעקב אטרקצי (צילום ice)
אאורה שבשליטת איש העסקים יעקב אטראקצ'י, סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של 189 מיליון שקל ורווח נקי של כמעט 28 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-44 מיליון שקל, יותר מכפול מהרווח התפעולי של הרבעון המקביל אשתקד.
ההון העצמי של החברה עלה לשיא של כ-472 מיליון שקל, עליה של 103 מיליון שקל, בהשוואה ל-369 מיליון שקל בסוף 2020, עלייה שמשקפת חיזוק באיתנות הפיננסית של החברה – גידול בהון ל- CAP נטו מ-28% ל- 40.1%.
 
יעקב אטרקצ'י, בעל השליטה ומנכ"ל אאורה: "התוכנית האסטרטגית שלנו הובילה לעליה משמעותית בהון העצמי, ברווחיות וברווחים תוך הורדת היקף החוב והפחתת עלויות המימון. תשתית זו, הובילה לשלושה רבעונים ראשונים של 2021, שאופיינו בצמיחה בהיקפי הפעילות, איכלוס מאסיבי של פרויקטים, כניסה לשיווק וביצוע של פרויקטים בהיקפים של אלפי יח"ד. הנתונים ברבעונים האחרונים מתווים את המגמה המתגברת של החברה גם ברבעון הרביעי ובוודאי בשנים הבאות.
"אנחנו נערכים למכירה של אלפי יח"ד בשנתיים-שלוש הקרובות שייצרו לחברה הכנסות של מיליארדי שקלים ורווח גולמי של מאות מיליוני שקל. 
"אאורה היא חברת ההתחדשות העירונית המובילה בישראל ואחת מהחברות הגדולות והמשמעותיות בתחום הנדל"ן למגורים. אאורה מייצרת רציפות מתמשכת של פרויקטים רבים שנמצאים משלב התכנון, הביצוע, השיווק ועד אכלוס סופי. המובילות והמומחיות שלנו בהתחדשות עירונית, עם צבר פרויקטים אדיר באזורי הביקוש, לצד ביקושים קשיחים הצפויים בשנים הקרובות, הנובעים גם מהיצע נמוך של קרקעות זמינות לבניה, מציבים את אאורה במקום הטוב ביותר ליצירת ערך משמעותי מתמשך".
נכון לסוף הרבעון השלישי של השנה אאורה מעורבת ב-50 פרויקטים הכוללים כ- 23,808 יח"ד למגורים כשחלקה האפקטיבי של החברה הינו כ-18,068 יח"ד. מתוך סך כל הפרויקטים, 40 פרויקטים הינם בתחום ההתחדשות העירונית אשר במסגרתם תבנה החברה כ- 19,184 יח"ד כשחלקה האפקטיבי של החברה בפרויקטים אלו הינו כ-13,903 יח"ד.
מתחילת השנה מכרה החברה 506 יח"ד לעומת 343 יח"ד בכל שנת 2020. בשנה הקרובה תתחיל החברה בביצוע של עוד 9 פרויקטים חדשים שיוסיפו רווח גולמי נוסף של כ-942 מיליון שקל בשנים הבאות. סה"כ צפי לרווח גולמי בשנים הקרובות מעל ל-1.5 מיליארד שקל.
במסגרת פרויקטים למגורים אותם החברה יוזמת או מקימה, מתוכננים להיבנות מתחמים מסחריים שהיקפם הכולל עומד על כ- 35 אלף מ"ר. עד כה מכרה החברה כ-9,000 מ"ר מתוך שטחי מסחר אלה. להערכת הנהלת החברה בשנים הקרובות צפויה החברה להקים כ-26 אלף מ"ר שטחים מסחריים להשכרה אשר עשויים להניב לחברה הכנסות שנתיות של כ-37 מיליוני שקל בשנה.
מניית אאורה זינקה בכ-146% מתחילת השנה והחברה נסחרת בשווי של 1.38 מיליארד שקל. לאחרונה הודיעה אאורה על השקעה הונית של 47 מיליון שקל על ידי מור בית השקעות (לפי שווי חברה של 870 מיליון שקל לפני הכסף) ובכך מור הפכו לבעלי עניין ומחזיקים כיום- 5.2%, עם אופציה לעלות ל-6.3%. וזאת בנוסף לחברת מנורה שמחזיקה 11.7% מהחברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה