נדל"ן ותשתיות

טירוף המשכנתאות: מימון ישיר נכנסת לתחום הרותח

החברה הודיעה כי תתחיל להעמיד הלוואות בתחום הנדל"ן למגורים - בהיקף השקעה מהותי. בחודשים האחרונים נרשם גידול דרמטי בהיקף המשכנתאות שנטלו הישראלים

איתמר כהן | 
ערן וולף מימון ישיר (צילום יחצ)
חברת האשראי החוץ-בנקאי מימון ישיר, שבשליטת בני הדודים מוקי ודורון שנידמן, הודיעה אתמול (רביעי) כי תחל לפעול בתחום המשכנתאות. זאת, בהמשך לבחינת פעילות ראשונית שביצעה החברה בעבר. במימון ישיר מעריכים כי היקף ההשקעה בתחום צפוי להיות מהותי עבורה.
מימון ישיר מסרה כי תהליך העמדת ההלוואה צפוי להתבצע באופן דיגיטלי, וכי החברה תבחן גם שיתוף פעולה עם יועצי משכנתאות, מתווכים, יזמים ומשווקים. בנוסף, החברה דיווחה כי תבחן את האפשרות להכניס גוף מוסדי כמשקיע אקוויטי במיזם.
 
באחרונה נרשמה גאות בהיקף ההלוואות למגורים בישראל. כך, באוקטובר היקף המשכנתאות הסתכם בסך של יותר מ-10 מיליארד שקל, בספטמבר נלקחו משכנתאות בכ-7 מיליארד שקל (בשל מיעוט ימי העבודה), וביולי ובאוגוסט היקף המשכנתאות טיפס לשיא של 11 מיליארד שקל בחודש.
מנתוני בנק ישראל עולה כי מאז שהוסרה מגבלת הפריים, עלה החלק של הפריים במשכנתא באופן עקבי. רכיב הפריים במשכנתא הכוללת של הציבור הסתכם באוקטובר בכ-37% - מה שגרם להפחתת הריבית המשוקללת על המשכנתאות לכ-2%, לעומת 3% לפני ביטול מגבלת הפריים.
מימון ישיר, המנוהלת על ידי ערן וולף, סיכמה את הרבעון השלישי של 2021 עם הכנסות של 192.5 מיליון שקל, לעומת כ-146 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח הנקי של החברה קפץ בכ-10% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד - והסתכם בכ-42 מיליון שקל. נכון לסוף ספטמבר, יתרת תיק ההלוואות שהעמידה ושיווקה החברה הסתכמה בכ-8.9 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה