נדל"ן ותשתיות

החודש של חנן מור: הפרויקט בשדה דב ומימון הענק

חנן מור הפך החודש לאחד הקבלנים הצומחים ביותר בישראל. החודש גייס מור לא פחות מ-400 מיליון שקל בשוק ובמהלך החודש השלים תהליך מפרך של קבלת מימון בנקאי בהיקף של 1.5 מיליארד שקל להשלמת רכישת חלקו במתחם שדה דב | מנכ"ל החודש של ice
ניצן כהן |  4
חנן מור (צילום אייל טואג, פלאש 90/ גילי יערי)
יזם הנדל"ן חנן מור עשה בחודש שעבר מהלך משמעותי שהעביר אותו ממקום של קבלן בינוני למקום של קבלן משמעותי ואת זה הוא עשה עם הפרויקט בשדה דב כשזכה במכרז לבניה בשטח השדה והצליח החודש להעמיד את המימון לרכישת הקרקע - 1.5 מיליארד שקל. חנן מור הוא מנכ"ל חודש נובמבר של ice. 
חנן מור התחיל מוקדם יותר בתהליך הנפקה של אגרות חוב וזה תהליך מורכב כשלחנן מור שהיה אז בנקודה בה הוא הולך למהלך גיוס חוב של כמעט 2 מיליארד שקל זה היה מורכב עוד יותר, ואז מתברר שסמנכ"ל הכספים שלו סגר במקום אחר ועוזב את החברה באמצע התהליך המורכב הזה.
 
מור הצליח להתאושש ולהוציא עיכוב קטן בלוחות הזמנים (בעיקר כי רשות ני"ע רצו לברר באילו נסיבות עזב סמנכ"ל הכספים) הגיוס יצא לדרך והצליח כשחנן מור הצליח לגייס 1.9 מיליארד שקל שאמורים לממן את רכישת הקרקע בשדה דוב ולהעביר את החברה שלב משמעותי קדימה עד שהבניה על הקרקע תצא לפועל.
המהלך המימוני של מור במקביל לזעזוע מפרישת סמנכ"ל הכספים מביאים את הבחירה שלנו החודש לחנן מור.
 
החודש של חנן מור: קיבל הלוואה של 1.5 מיליארד שקל
חנן מור הפך החודש לאחד הקבלנים הצומחים ביותר בישראל. החודש גייס מור לא פחות מ-400 מיליון שקל בשוק ובמהלך החודש השלים תהליך מפרך של קבלת מימון בנקאי בהיקף של 1.5 מיליארד שקל להשלמת רכישת חלקו במתחם שדה דב.
פרויקט שדה דב הוא פרויקט הדגל של הקבוצה וכולל שטח של כ- 7,575 מ"ר המיועד להקמת 458 יח"ד, שטחי מסחר בהיקף של כ- 1,500 מ"ר ובית מלון של כ-80 חדרים. הדיווח מגיע על רקע השלמת מכרז מוסדי לגיוס הון במניות, במסגרתו התקבלו הצעות בהיקף של כ-129 מיליון שקלים לפי מחיר של 51.1 שקלים למניה. החברה בחרה להיענות לבקשות לגיוס של כ-108 מיליון שקלים והמכרז הציבורי הושלם כמה ימים לאחר מכן.
במסגרת הדוחות לתשעת החודשים הראשונים ולרבעון השלישי של 2021 הטובים בתולדות הקבוצה מאז הקמתה, החברה דיווחה על הכנסות של 316.2 מיליון שקל, רווח תפעולי של 139 מיליון שקל ורווח נקי של 87.1 מיליון שקל. תוצאות הרבעון מתוות את מגמת הצמיחה החזקה בשנים הקרובות – החברה צופה מהפרויקטים הקיימים הכנסות של כ-6 מיליארד שקל ורווח גולמי, שטרם הוכר, בסך 1.27 מיליארד שקל.
נזכיר כי הזכייה של חנן מור במכרז של חלק ממתחם שדה דב גרם להרמת גבות בשוק ההון משום שעד כה חנן מור היה מעורב בפרויקטים קטנים עד בינוניים ופרויקט בסדר גודל כזה שבו עלות הקרקע לבדה עומדת על 1.5 מיליארד שקל מחייב את מור להכניס שותף או לארגן מימון קונבנציונלי יותר (או פחות).
מור הצליח כאמור להביא מהשוק 400 מיליון שקל, סכום מכובד לחברה בסדר גודל שלו אך רחוק מאוד ממימון רכישת המתחם כמו גם פיתוחו ובנייה בו - אבל מור הצליח לקבל מימון בנקאי שמקדם אותו משמעותית ליישום הפרויקט מבלי להכניס שותפים או להידלל בגיוס הון משמעותי.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    השקעה טובה לטווח הארוך (ל"ת)
    אבי 12/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    זה הכל הסמנכל כספים
    מוסדי 12/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חנן לא מגייס , הסמנכל שלא עזב גייס ....
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד (ל"ת)
    יואל.ש 12/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    פשיטות הרגל יהיו כואבות כאשר לאנשים יכנס
    אורח 12/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קצת שכל לרטש, ויפסיקו לקנות דירות במחירים מופקעים,שהמרויחה מהם זו המדינה שעושקת את האזרחים,והקבלנים משתפים איתה פעולה ומציעים עבור הקרקעות מחירים דימיוניים.
    סגור