השוק

החשבונאות של חנן מור: ההכנסות משערוכים - 59 מיליון שקל

ההכנסות של חנן מור ממכירת דירות היו גבוהות מאוד ביחס למכירות ברבעון המקביל ולמעשה פי 3, יחס שנשמר לאורך כל הדו"ח הכספי שלו אולם שערוך נכסים בהיקף חריג הפך את הדוח הזה למשהו אחר
ניצן כהן |  3
חנן מור (צילום אייל טואג, פלאש 90/ גילי יערי)
חנן מור הוא אחד הקבלנים המעניינים בבורסה. הוא בונה בחריש, מודיעין ונס ציונה ורק לאחרונה הושיט יד ל"גביע הקדוש" של עולם הנדל"ן - מתחם שדה דב. מתחם בו זכה בעלות של 1.5 מיליארד שקל, סכום חריג לגודל שלו.
אז אין יותר מידי מה להוסיף על המכירות של הקבלנים כשגם חנן מור נכנס לחגיגה הזו כשההכנסות ממכירת דירות הסתכמו ברבעון השלישי של השנה ב-158 מיליון שקל יותר מפי שלוש ביחס להכנסות ממכירת דירות ברבעון השלישי של השנה שעברה. עליות מתונות יותר נרשמו מבתי המלון ומהשכרת מבנים כך שבסופו של דבר כך ההכנסות ברבעון השלישי היו משביעות רצון ומשקפות את הבום בענף הנדל"ן.
בסך הכל הדוח של חנון מור היה צפוי, מה שלא היה צפוי היה השערוכים החריגים של הקבוצה ברבעון השלישי של השנה. כך למשל ברבעון השלישי של 2020 שערך מור נדל"ן כך שלמעשה הגדיל את ההכנסות של ב-2 מיליון שקל. ברבעון השלישי של 2021 גדל התיאבון (אולי בגלל המינוף שהוא זקוק לו לפיתוח הקרקע בשדה דב) וחנן מור שערך נדל"ן בהיקף פנטסטי של 58.6 מיליון שקל כשמתחילת השנה שערך מור נדל"ן בהיקף של כמעט 90 מיליון שקל.
למעשה חנן מור שערך מספר מגרשים שבבעלותו וממקומים במודיעין, ראשון לציון וחריש כל אלה שוערכו וערכם עלה לצורך רישום הכנסות בדוחות הכספיים.
נזכיר כי אין כל פסול בשערוך נכסים, שערוך כזה נותן אומדן טוב יותר של שווי הקרקעות שבבעלות הקבלן.
הרווח הנקי ברבעון השלישי של השנה הסתכם בכ-59.3 מיליון, יותר מפי 20 בהשוואה ל-2.7 מיליון ברבעון המקביל אשתקד (כשנזכיר הרווח כולל את רווחי השערוך בהיקף של 58 מיליון שקל). בסך הכל החברה צופה מהפרויקטים הקיימים הכנסות של כ-6 מיליארד שקל ורווח גולמי, שטרם הוכר, של 1.27 מיליארד שקל. נכון לסוף הרבעון השלישי של השנה החברה יוזמת 3,144 יח"ד ב-10 פרויקטים: 1,316 יח"ד בביצוע (מתוכן מכורות 866 יח"ד) וכן 1,828 יח"ד בתכנון.
חנן מור: "לאחרונה זכינו לאמון רב מהשוק וגייסנו הון שיאפשר לנו להמשיך ליישם את אסטרטגיית הצמיחה של הקבוצה. התוצאות ברבעון השלישי הן פועל יוצא של מימוש אסטרטגיה זו ואנו נחושים להמשיך ולהפוך לאחת מחברות היזמות והבניה המובילות בארץ. הקבוצה חולשת כיום על תחומי פעילות מבטיחים כגון פרויקט שדה דב, נכסים מניבים עם תזרים הגדל מידי רבעון, דיור להשכרה ופיתוח קרקעות. הפרויקטים הללו מבטיחים הכנסות משמעותיות, רווחיות ורווחים שטרם נראו בקבוצה וצפויים להמשיך לצמוח תוך הגדלת ההון העצמי והאיתנות הפיננסית של החברה.
"תחום הנדל"ן למגורים בישראל זוכה לביקושים משמעותיים והקבוצה ערוכה עם פרויקטים בתל אביב, חיפה, באר יעקב, רמת גן, מודיעין, ראשון לציון, אור ים ונס ציונה. הצפת ערך נוספת צפויה ממתחם המייסדים בנס ציונה, החולש על כ-500 דונם, על רקע פרסום דוח חוקר לתוכנית במתחם שמגדילה את הצפיפות והשטחים לבינוי. אנו מאמינים שהחברה נמצאת לקראת שנות שיא עם הכנסות צפויות למעלה מ-6 מיליארדי שקל ורווח גולמי שטרם הוכר בהיקף של 1.27 מיליארד שקל.
"אנו אף מעריכים שצפויים שערוכים בנכסים המניבים שלנו שיציפו ערך נוסף לבעלי המניות שלנו. זרוע הנכסים המניבים, הצומחת ומשביחה מידי רבעון, צפויה להמשיך לייצר תזרים שוטף התורם לרווחיות הקבוצה, ובהנבה מלאה תייצר הכנסה שנתית של למעלה מ-70 מיליון שקל. לצד זאת, השלמנו תוכנית אסטרטגית שתקדם את תחום היזום והנכסים המניבים תוך כניסה לדיור להשכרה יחד עם קבוצת הביטוח הראל, וכן פיתוח והשבחת מקרקעין ובחינת כניסה לתחום ההתחדשות העירונית״.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    קבלן לא ציוני בעליל
    יוסי 11/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכפר תבור בשכונה שיועדה לחיילים משוחררים,הוא מכר שטחים לבניה לערבים,אדם שצריך להתבייש... במקום שבני המקום יגורו בכפר הוא מכר לכל המרבה במחיר...כסף,כסף ועוד כסף... תתבייש חנן מור.
    סגור
  • 2.
    מתעשר בזמן שמאמלל את הרוכשים
    שרה 11/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מביא את הקבלנים הכי לא מקצועיים. אין פיקוח מטעם החברה. מתעלל ברוכשים ובקבלנים. לא משלם למי שצריך והרוכשים נתקעים עם בניין דולף, מלא צרות ותקלות. תתרחקו מחנן מור. העטיפה יפה הפנים רקוב!
    סגור
  • 1.
    הוא נוכל כמו רן קוניק (ל"ת)
    מושיק גולדשטיין מגבע 11/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור