נדל"ן ותשתיות

דירות נוספות בשוק: סוף עידן הפטור מארנונה לנכסים נטושים?

האפשרות לגביית ארנונה כבר מהשנה השלישית במטרה לדרבן משקיעי נדל"ן לזרז את ההליך להכשרת הקרקע למגורים או תעסוקה, הצעת החוק של ח"כ מיכל שיר שאושרה תעבור לקריאה טרומית בכנסת
מערכת ice |  1
מבנה נטוש אילוסטרציה (צילום הדס פרוש, פלאש 90)
היום (ראשון) אישרה ועדת שרים לחקיקה את הצעת החוק לביטול הפטור הגורף מארנונה למבנים נטושים של ח״כ מיכל שיר ממפלגת "תקווה חדשה", הצעת החוק תעבור בתקופה הקרוב לקריאה טרומית בתמיכת הקואליציה. אל הצעת החוק הצטרף מ"מ יו"ר הקואליציה בועז טופורובסקי שגם קידם את החוק בעבר.
לדבריה של שיר, מטרת החוק היא החזרה של אלפי מבנים לשוק הדיור. כיום יש בישראל יותר מ-1.5 מיליון מ"ר של מבנים נטושים הנמצאים במרכזי ערי מגורים ופטורים כיום מארנונה.  מלבד הנזק לנוף ולסביבה הפטור שניתן כיום מעודד את בעלי הנכסים להשאיר את המבנים ריקים ומוזנחים ובכך לחסוך עלויות ולקטוף תשואות עתידיות, בזמן שמצוקת הדיור מחריפה. המהלך צפוי להכניס עשרות אלפי יחידות דיור לשוק הדיור, ומיליוני שקלים לרשויות המקומיות שיוכלו להשקיע את הכספים הללו בשיפור השירותים הניתנים לתושבים כיום.

חברת הכנסת מיכל שיר. צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת
הפטור מארנונה לנכסים נטושים עד כה היה לארבע שנים ומהשנה החמישית היו רשאיות הרשויות המקומיות לגבות ארנונה. כעת בכנסת יביאו להצבעה טרומית את האפשרות לגביית ארנונה כבר מהשנה השלישית במטרה לדרבן משקיעי נדל"ן לזרז את ההליך להכשרת הקרקע למגורים או תעסוקה. יש לציין כי על פי בדיקה שנעשתה בירושלים, רוב מחזיקי הנכסים הנטושים אינם מגיעים מהשכבות החלשות, אלא דווקא ממשקיעי נדל"ן שרצו להנות מהפטור והמתינו להשבת ערך הקרקע עם השנים.
ח״כ מיכל שיר התייחסה לאישור החוק ואמרה כי: ״הרחבת שוק הדיור בישראל הוא צורך לאומי- החוק יקרב את צעירי ישראל עוד צעד אחד בדרך לחלום לרכישת דירה, בנוסף בעזרת החוק יוכלו הרשויות המקומיות לשפר את השירותים הניתנים לתושבים- בחינוך, ברווחה ועוד”.
יו"ר התעוררות, עופר ברקוביץ' ממועצת העיר בירושלים ומי שהיה שותף לקידום החוק הוסיף: “אנחנו מנהלים את המאבק בנושא השמשת הנכסים הנטושים מזה זמן רב. החוק יביא להשמשת אלפי דירות וליצירת אלפי מקומות עבודה. התחלנו את המהלך בירושלים אך הוא יסייע במקומות שונים בארץ. מודה לחברת הכנסת מיכל שיר על קידום החוק החשוב הזה”.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שוק שמעולם לא היה שוק
    כהן דינה 12/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני כ30 שנה ניבנה שוק בדימונה,שמעולם לא ייפתח ומעולם לא סיימו את הפיתוח כדי שיקרא שוק טלה שקנו את החנויות פשוט שמו את כספם על קרן הצבי ומעולם לא הכניסו אגורה שחוקה מהחנות הזו ומי שאדם זה ראשי העיר שבמקום לעודד ולפתוח ואו לשקם את המקום העדיפו לפטור מארנונה ולמה צריכים לשלם ארנונה על מקום נטוש לאטום ההפך הוא הנכון יש לפצות את בעלי הנכסים ולהרוס את המקום מדוע הכל זה כוחניות בלי התישבות באחר.
    סגור