נדל"ן ותשתיות

ראש בראש: הקרב על נשיאות התאחדות הקבלנים מתחמם

סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ ויו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז, יהודה כתב, יתמודד על התפקיד מול הנשיא המכהן, ראול סרוגו, והדרמה רק התחילה באחד הגופים החזקים בנדל"ן

מערכת ice | 
ראול סרוגו, יהודה כתב (צילום כפיר סיון, יחצ)
סגן נשיא התאחדות הקבלנים ויו"ר ארגון הקבלנים ת"א והמרכז, יהודה כתב, הודיע היום (שלישי) כי יתמודד מול הנשיא המכהן, ראול סרוגו, בבחירות לתפקיד נשיא ההתאחדות שייערכו ב-8 בפברואר. הגוף הבוחר מורכב מכ-2,600 קבלנים רשומים המאוגדים ב-13 ארגונים מקומיים, ואחד הגופים החזקים בענף הנדל"ן.
"הקבלנים בישראל מתמודדים עם כל כך הרבה אתגרים, מהביורוקרטיה החונקת דרך חוסר ודאות בענף, החלטות ממשלה משתנות, ועד עלייה אסטרונומית במחירי חומרי הגלם אל מול מחירונים של עבודות ציבוריות שלא עודכנו שנים", אומר כתב. "בסוף היום הקבלן נאלץ להתמודד לבד עם המציאות הזו וזה פוגע בציבור כולו. התפקיד של ההתאחדות הוא לאפשר לו לעבוד, לטפל מערכתית בצווארי הבקבוק ולחזק את המענה האישי. לצערי, זה לא קורה היום ואין לנו את הפריבילגיה להמשיך כך. ההתאחדות זקוקה היום באופן דחוף לשינוי ולרוח חדשה".
 
בין צעדיו הראשונים בתפקיד, מתכנן כתב לפעול אל מול הממשלה על מנת להביא לעדכון המחירונים של העבודות הציבוריות, אשר לא עודכנו בשנים האחרונות והביאו לפגיעה בקבלני התשתיות והביצוע. בנוסף, בכוונתו לחזק את הארגונים המקומיים, כך שיוכלו לתת מענה מקיף וכולל לקבלנים ולשחרר חסמים וביורוקרטיה מיותרת מול חברת חשמל, כיבוי אש ותאגידי מים שהעיכובים שלהם מייצרים התייקרויות מיותרות.
יהודה כתב (64), דור שלישי לבוני הארץ, מכהן כמנכ"ל משותף של ב"קבוצת כתב", המנהלת את חברות "נאות אמיר", קבוצת חברת העוסקות בייזום ובנייה ובדגש על התחדשות עירונית, וכן את חברת רומאל – קבוצת חברות העוסקת בקירות מסך וחיפוי וקירוי מבנים, ומפעל לעיבוד מתכות.
 
כתב פעיל בהתאחדות מאז תחילת שנות ה-90 ובשנים האחרונות מכהן כסגן הנשיא ועומד בראש אגף כוח אדם כלכלה ומיסוי בהתאחדות, לצד תפקידו כיו"ר ארגון הקבלנים והבונים במחוז ת"א והמרכז.  הוא היה אחד מהקולות הנחרצים נגד הקפאת תמ"א 38, תוך חשש כי הקפאתה תביא לעצירת פרויקטים של התחדשות עירונית.
נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, מסר בתגובה: "אני מקדם בברכה את ההתמודדות. התאחדות הקבלנים בוני הארץ הוא ארגון שעובד על פי כללים דמוקרטיים. ב-8 בפברואר 2022 יגיעו 2,600 חברי ההתאחדות, יצביעו ויבחרו את הנשיא הבא. ההתמודדות הזו מבורכת, היא מחייה את הארגון והופכת אותו למשמעותי ודמוקרטי, בו לכל קבלן יש את זכות הבחירה להחליט על המנהיג שיוביל את ההתאחדות. אני סמוך ובטוח שהישגי ההתאחדות, כפי שבאו לידי ביטוי בקדנציה שלי, יובילו לבחירתי מחדש באופן מובהק וברור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה